Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr1

De echte doe het zelvert maakt zijn eigen gereedschap!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door hrscharft »

Zoooooo....

het was even stoeien, en er moest een stijl van een kozijn verwijderd worden (de deur van het gangetje tussen de huizen was net te smal) maar de tafel is in mijn schuurtje aanbeland. Of nouja hij is direct door het schuurtje heen geschoven en achter het huis op een zeiltje gezet om hem schoon te maken en direct ook even een spuitbeurt te geven.

Foto's van het totaalplaatje volgen.

Gr,

Harm.

PS woly welcome back.
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door hrscharft »

de beloofde pics.
Bijlagen
DSC_0457.JPG
DSC_0460.JPG
DSC_0462.JPG
DSC_0464.JPG
DSC_0466.JPG
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door hrscharft »

Ik heb er nog maar weer eens een bult ijzer extra bij aan geknoopt :P
Bijlagen
DSC_0470.JPG
DSC_0474.JPG
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door hsmeets »

Gruwelijk jaloers :lol:

Vraagje: hoe ga je straks alles uitlijnen ? dat lijkt mij een heidense klus.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door ray5150 »

Ik heb medelijden met die arme betonvloer... :( :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door ds23man »

Het schijnt dat het waterschap al een peilverlaging aan het doorvoeren is in Delfzijl! :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door hrscharft »

Nou het valt allemaal best mee hoor jongens ;)

Ding weegt hooguit een keer 350kg. :P
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door ray5150 »

Dan heb je lekker wat ballast tegen de bevingen staan. :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
Dan heb je lekker wat ballast tegen de bevingen staan. :lol:
Door de massa-veer constante betekend dat wij hier 12 kilometer verderop 4 keer zo hard op en neer gaan! :shock: :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door hrscharft »

Hij is nog niet helemaal af maar vanavond toch een eerste testrun kunnen doen.
Ziet er veelbelovend uit iig.

Gr.

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door ds23man »

:rock: :rock: :rock:

Ik vroeg me al af wat dat scherm aan de muur deed.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door rjmulder »

Dat ziet er erg goed uit.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door hsmeets »

hrscharft schreef:
Hij is nog niet helemaal af maar vanavond toch een eerste testrun kunnen doen.
Ziet er veelbelovend uit iig.

Gr.

Kwijl-tot-de-macht-drie!! :goeie:
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door hrscharft »

Re: Bouwverslag tweede Machine.

Berichtdoor hrscharft op 05 Apr 2014 14:50
Klein projectje klaar deels klaar gemaakt vandaag.

De voorbereiding voor de DIY home switches bestaande uit: een hall switch, twee weerstanden, een ledje en een magneetje uit een cdrom drive.

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door dre »

Wat ga je er eigenlijk mee maken? :mrgreen:

Wel een prachtig project trouwens! 8)
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door hrscharft »

Das het leuke van zo'n ding he. Je kunt het zo gek niet bedenken en je kunt het er mee maken.
Hangt er maar net van af wat me gevraagd wordt om te maken.

De eerstvolgende projectjes die ik er mee ga maken zijn wat onderdelen voor de machine zelf. Zoals een behuizinkje voor de bovenstaande switches en een stel kabelrupsen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door dre »

Oké,ik dacht dat je misschien iets speciaals voor jezelf ging maken.

Maar we kunnen dus allemaal meeliften? :lol:
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door hrscharft »

Tja nu Arno het zo druk heeft dat ie niet zo veel klusjes voor forumleden kan doen moet iemand anders het een beetje overnemen toch ;)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door audiomanics »

Die was er toch al? maar ik krijg van alllllll die opdrachten (ca 1 per jaar) niet echt zweet op het voorhoofd..

Kees
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door dre »

Krijg je echt maar zo weinig werk terwijl de prijzen helemaal niet verkeerd zijn? :shock:
Dat verbaast me echt!
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door hrscharft »

Misschien maak je gewoon geen reclame genoeg op het forum kees ;)

Nou weet ik niet of jij het kwa oppervlak aan had gekund maar die twee hoorns zijn ook niet bij jou gefreesd maar door een ander forumlid.
Weet zo even niet meer wie dat was.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door audiomanics »

Reclame? iedereen op het forum moet me zo langzamerhand toch kunnen vinden.. er wordt toch vaak genoeg naar verwezen..
Er zijn er ook die allerlei mensen met wilde plannen waar je dan vervolgens helemaal niets meer van hoort...
Maar over welke hoorns heb je het? Heb ik iets gemist? als de stukken van je hoorns niet groter zijn dan ca 150 x 60 cm heb ik er doorgaans weinig problemen mee.

Kees
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door hrscharft »

Nee denk niet dat je wat gemist hebt. Je bent of was zelf vrij aanwezig in het topic :)

Die C-Horns die Rob uiteindelijk gefreesd heeft.
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door hrscharft »

Dit is iig een van de eerstvolgende dingen die mijn freesje hier mag gaan doen.
Moet alleen nog ergens een geschikt stukje materiaal vinden.

4mm HDPE of iets in die geest lijkt me vrij geschikt.
Bijlagen
kabelrups.jpg
kabelrups2.jpg
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr

Bericht door audiomanics »

hrscharft schreef:
Die C-Horns die Rob uiteindelijk gefreesd heeft.
Ja, die zijn groots, die machine van Rob trouwens ook. Die is ook echt gebouwd onder het motto: "geld speelt geen rol"... maar ik wist niet dat jij iets met die hoorns van doen had, daarom dacht ik niet aan die C-horns, (die bij mij allang klaar geweest zouden zijn.. ik ben niet zo van de langlopende projecten, normaal gesproken..)
Maar een kabelrups maken? je materiaal kost al meer dan een complete kabelrups. Ik wil trouwens binnen afzienbare tijd bij Igus een dichte rups bestellen, als ze me de benodigde info toegestuurd hebben.. Zeker als je nog wel eens wat metalen verwerkt wil je die spaantjes niet tussen je kabels hebben natuurlijk.

Kees
Plaats reactie