Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr1
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Zoooooo....
het was even stoeien, en er moest een stijl van een kozijn verwijderd worden (de deur van het gangetje tussen de huizen was net te smal) maar de tafel is in mijn schuurtje aanbeland. Of nouja hij is direct door het schuurtje heen geschoven en achter het huis op een zeiltje gezet om hem schoon te maken en direct ook even een spuitbeurt te geven.
Foto's van het totaalplaatje volgen.
Gr,
Harm.
PS woly welcome back.
het was even stoeien, en er moest een stijl van een kozijn verwijderd worden (de deur van het gangetje tussen de huizen was net te smal) maar de tafel is in mijn schuurtje aanbeland. Of nouja hij is direct door het schuurtje heen geschoven en achter het huis op een zeiltje gezet om hem schoon te maken en direct ook even een spuitbeurt te geven.
Foto's van het totaalplaatje volgen.
Gr,
Harm.
PS woly welcome back.
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Ik heb er nog maar weer eens een bult ijzer extra bij aan geknoopt 
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Gruwelijk jaloers
Vraagje: hoe ga je straks alles uitlijnen ? dat lijkt mij een heidense klus.
Vraagje: hoe ga je straks alles uitlijnen ? dat lijkt mij een heidense klus.
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Ik heb medelijden met die arme betonvloer...

-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Het schijnt dat het waterschap al een peilverlaging aan het doorvoeren is in Delfzijl!

Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Nou het valt allemaal best mee hoor jongens 
Ding weegt hooguit een keer 350kg.
Ding weegt hooguit een keer 350kg.
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Dan heb je lekker wat ballast tegen de bevingen staan. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Door de massa-veer constante betekend dat wij hier 12 kilometer verderop 4 keer zo hard op en neer gaan!ray5150 schreef:Dan heb je lekker wat ballast tegen de bevingen staan.
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Hij is nog niet helemaal af maar vanavond toch een eerste testrun kunnen doen.
Ziet er veelbelovend uit iig.
Gr.
Ziet er veelbelovend uit iig.
Gr.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Ik vroeg me al af wat dat scherm aan de muur deed.
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
hrscharft schreef:Hij is nog niet helemaal af maar vanavond toch een eerste testrun kunnen doen.
Ziet er veelbelovend uit iig.
Gr.
Kwijl-tot-de-macht-drie!!
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Re: Bouwverslag tweede Machine.
Berichtdoor hrscharft op 05 Apr 2014 14:50
Klein projectje klaar deels klaar gemaakt vandaag.
De voorbereiding voor de DIY home switches bestaande uit: een hall switch, twee weerstanden, een ledje en een magneetje uit een cdrom drive.
Berichtdoor hrscharft op 05 Apr 2014 14:50
Klein projectje klaar deels klaar gemaakt vandaag.
De voorbereiding voor de DIY home switches bestaande uit: een hall switch, twee weerstanden, een ledje en een magneetje uit een cdrom drive.
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Wat ga je er eigenlijk mee maken?
Wel een prachtig project trouwens!
Wel een prachtig project trouwens!
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Das het leuke van zo'n ding he. Je kunt het zo gek niet bedenken en je kunt het er mee maken.
Hangt er maar net van af wat me gevraagd wordt om te maken.
De eerstvolgende projectjes die ik er mee ga maken zijn wat onderdelen voor de machine zelf. Zoals een behuizinkje voor de bovenstaande switches en een stel kabelrupsen.
Hangt er maar net van af wat me gevraagd wordt om te maken.
De eerstvolgende projectjes die ik er mee ga maken zijn wat onderdelen voor de machine zelf. Zoals een behuizinkje voor de bovenstaande switches en een stel kabelrupsen.
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Oké,ik dacht dat je misschien iets speciaals voor jezelf ging maken.
Maar we kunnen dus allemaal meeliften?
Maar we kunnen dus allemaal meeliften?
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Tja nu Arno het zo druk heeft dat ie niet zo veel klusjes voor forumleden kan doen moet iemand anders het een beetje overnemen toch 
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Die was er toch al? maar ik krijg van alllllll die opdrachten (ca 1 per jaar) niet echt zweet op het voorhoofd..
Kees
Kees
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Krijg je echt maar zo weinig werk terwijl de prijzen helemaal niet verkeerd zijn?
Dat verbaast me echt!
Dat verbaast me echt!
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Misschien maak je gewoon geen reclame genoeg op het forum kees 
Nou weet ik niet of jij het kwa oppervlak aan had gekund maar die twee hoorns zijn ook niet bij jou gefreesd maar door een ander forumlid.
Weet zo even niet meer wie dat was.
Nou weet ik niet of jij het kwa oppervlak aan had gekund maar die twee hoorns zijn ook niet bij jou gefreesd maar door een ander forumlid.
Weet zo even niet meer wie dat was.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Reclame? iedereen op het forum moet me zo langzamerhand toch kunnen vinden.. er wordt toch vaak genoeg naar verwezen..
Er zijn er ook die allerlei mensen met wilde plannen waar je dan vervolgens helemaal niets meer van hoort...
Maar over welke hoorns heb je het? Heb ik iets gemist? als de stukken van je hoorns niet groter zijn dan ca 150 x 60 cm heb ik er doorgaans weinig problemen mee.
Kees
Er zijn er ook die allerlei mensen met wilde plannen waar je dan vervolgens helemaal niets meer van hoort...
Maar over welke hoorns heb je het? Heb ik iets gemist? als de stukken van je hoorns niet groter zijn dan ca 150 x 60 cm heb ik er doorgaans weinig problemen mee.
Kees
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Nee denk niet dat je wat gemist hebt. Je bent of was zelf vrij aanwezig in het topic 
Die C-Horns die Rob uiteindelijk gefreesd heeft.
Die C-Horns die Rob uiteindelijk gefreesd heeft.
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Dit is iig een van de eerstvolgende dingen die mijn freesje hier mag gaan doen.
Moet alleen nog ergens een geschikt stukje materiaal vinden.
4mm HDPE of iets in die geest lijkt me vrij geschikt.
Moet alleen nog ergens een geschikt stukje materiaal vinden.
4mm HDPE of iets in die geest lijkt me vrij geschikt.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Bouw Nieuwe CNC machine met uiteraard meer budget als nr
Ja, die zijn groots, die machine van Rob trouwens ook. Die is ook echt gebouwd onder het motto: "geld speelt geen rol"... maar ik wist niet dat jij iets met die hoorns van doen had, daarom dacht ik niet aan die C-horns, (die bij mij allang klaar geweest zouden zijn.. ik ben niet zo van de langlopende projecten, normaal gesproken..)hrscharft schreef:Die C-Horns die Rob uiteindelijk gefreesd heeft.
Maar een kabelrups maken? je materiaal kost al meer dan een complete kabelrups. Ik wil trouwens binnen afzienbare tijd bij Igus een dichte rups bestellen, als ze me de benodigde info toegestuurd hebben.. Zeker als je nog wel eens wat metalen verwerkt wil je die spaantjes niet tussen je kabels hebben natuurlijk.
Kees
