JRiver Media Center
Moderator: Beheerdersteam
Re: JRiver Media Center
Ik vind dan alleen problemen bij Ubuntu/Debian.
De Intel jongens geven dan wel hulp,maar het is wel een probleempje.
http://download.intel.com/support/mothe ... ntu_12.pdf
Ook wel wat bij Fedora (is deels Vortexbox).
http://forums.fedoraforum.org/showthread.php?t=286039
Nu heb je die grafisch grappen alleen maar nodig bij het installeren.
De Intel jongens geven dan wel hulp,maar het is wel een probleempje.
http://download.intel.com/support/mothe ... ntu_12.pdf
Ook wel wat bij Fedora (is deels Vortexbox).
http://forums.fedoraforum.org/showthread.php?t=286039
Nu heb je die grafisch grappen alleen maar nodig bij het installeren.
Re: JRiver Media Center
Weet niet hoeveel belang Zweitse aan film hecht maar voor alleen audio heb je voor onder de 100 op Marktplaats een Asus Eee pc 901. Een gestripte XP en J.River er op en gaan met die banaan: http://www.marktplaats.nl/a/computers-e ... ousPage=lr
Re: JRiver Media Center
Hoofdzaak is muziek, maar moet ook een film in HD kunnen afspelen. Op tweakers staat dit bordje nog te koop, zou voor mijn toepassingen voldoende moeten zijn.
http://tweakers.net/pricewatch/275484/a ... eluxe.html
http://tweakers.net/pricewatch/275484/a ... eluxe.html
Re: JRiver Media Center
Dat is een heel leuk bordje, ik zou dat proberen te pakken te krijgen.
Woont ook nog in de buurt.
, en voldoet aan je wensen. € 100 ,-- ?
Re: JRiver Media Center
Ik dacht meer aan 40 euro
Hoe zit dat eigenlijk met virussen op een moederbord?
Re: JRiver Media Center
Dat zit dan alleen in de HD, niet op de processor o.i.d..
Zit geen geheugen bij? neem ik aan.(staat er niet bij)
Oorspronkelijke prijs was €153,--
Zit geen geheugen bij? neem ik aan.(staat er niet bij)
Oorspronkelijke prijs was €153,--
Re: JRiver Media Center
Als je hem nieuw koopt zal ie toch wel ontsmet zijnZweitse schreef:Ik dacht meer aan 40 euroHoe zit dat eigenlijk met virussen op een moederbord?
Virussen komen het meest via browsers binnen, vooral met de Internet Exploder van windhoos en soms via e-mail. Cracks/patches voor illegale software zijn ook een broeinest van virussen.
Re: JRiver Media Center
Zit inderdaad geen geheugen bij, maar dat is geen probleem. Wat wel een beetje vreemd is in de advertentie is dat de staat van het bordje als onbekend is aangegeven.hannesie schreef:Dat zit dan alleen in de HD, niet op de processor o.i.d..![]()
Zit geen geheugen bij? neem ik aan.(staat er niet bij)
Oorspronkelijke prijs was €153,--
Dit bordje staat er ook nog op, moet dan natuurlijk nog wel een processor bij.
http://tweakers.net/aanbod/576768/msi-f ... a-e53.html
Is natuurlijk wel weer heel iets anders.
Re: JRiver Media Center
Het bordje is End Of Life, en dus niet niet meer gewoon in de handel, dan is bij Tweakersnet de huidige laagste prijs e.d. niet bekend, laatste melding van 15 februari is dus € 153,--.
Hij heeft zelfs al USB 3!, geen mager dingetje dus.
Als je dat voor € 100,-- hebt ben je al een spekkoper.
Hij heeft zelfs al USB 3!, geen mager dingetje dus.
Als je dat voor € 100,-- hebt ben je al een spekkoper.
Re: JRiver Media Center
Maar voor minder dan €100 zijn er toch ook nog nieuwe bordjes te koop met de zelfde processor. Heb deze namelijk ook nog in mijn favorieten lijstje staan.
http://tweakers.net/pricewatch/277055/a ... 350m1.html
En deze natuurlijk nog met Wifi en Bluetooth 4.0
http://tweakers.net/pricewatch/324461/a ... eluxe.html
http://tweakers.net/pricewatch/277055/a ... 350m1.html
En deze natuurlijk nog met Wifi en Bluetooth 4.0
http://tweakers.net/pricewatch/324461/a ... eluxe.html
Re: JRiver Media Center
Klopt, maar dan heb je weer actieve koeling.
Die Asus heeft ook Bluetooth, en digitaal optisch uit en Ook Wifi standaard.
En die Asrock heeft dan wel weer VGA/DVI/HDMI.
Dan begin je toch met € 75,--
Die Asus heeft ook Bluetooth, en digitaal optisch uit en Ook Wifi standaard.
En die Asrock heeft dan wel weer VGA/DVI/HDMI.
Dan begin je toch met € 75,--
Re: JRiver Media Center
Ik zal eerst alles eens even laten bezinken. Ik hoeverre zal je die fan gaan horen?
Re: JRiver Media Center
Volgens mij was er wat met die E35M1 bordjes. Passief gekoeld, maar ze worden zo warm dat er toch weer een actieve koeler in de kast nodig is. Zijn ook niet lang verkocht, en de opvolger E2KM1 heeft weer een fan op de koeler. Wel een hele stille overigens.
Re: JRiver Media Center
Alles wat zeg maar meer dan 20W kachelt heeft een fan in de kast nodig als er geen koelribben aan de buitenkant van de kast zitten.
Een langzaam lopende fan hoor je i.d.d. niet meer en is meestal wel voldoende. Zuigt nog wel stof aan.
Een langzaam lopende fan hoor je i.d.d. niet meer en is meestal wel voldoende. Zuigt nog wel stof aan.
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: JRiver Media Center
Die asus heeft ook DVI en HDMI, vga kun je via de DVI nog doen. De prijs was toendertijd veel te hoog anders was dit hem gewordenhannesie schreef:Klopt, maar dan heb je weer actieve koeling.![]()
Die Asus heeft ook Bluetooth, en digitaal optisch uit en Ook Wifi standaard.![]()
En die Asrock heeft dan wel weer VGA/DVI/HDMI.
Dan begin je toch met € 75,--
Re: JRiver Media Center
Maar voor zo rond de €40 voor een gebruikt bordje zou dit best interessant zijn. Aders gewoon even wachten tot de prijs van de Asus E2KM1 iets zakken.RumoH schreef:Die asus heeft ook DVI en HDMI, vga kun je via de DVI nog doen. De prijs was toendertijd veel te hoog anders was dit hem gewordenhannesie schreef:Klopt, maar dan heb je weer actieve koeling.![]()
Die Asus heeft ook Bluetooth, en digitaal optisch uit en Ook Wifi standaard.![]()
En die Asrock heeft dan wel weer VGA/DVI/HDMI.
Dan begin je toch met € 75,--
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: JRiver Media Center
Waarom dan niet dit bordje, gebruik ik ook naast die AD2700
http://www.asrock.nl/mb/AMD/E350M1/index.nl.asp
Worden in nederland zo rond de €60 verkocht. De ventilator kan via de bios op een lagere start snelheid gezet worden.
http://www.asrock.nl/mb/AMD/E350M1/index.nl.asp
Worden in nederland zo rond de €60 verkocht. De ventilator kan via de bios op een lagere start snelheid gezet worden.
Re: JRiver Media Center
Zou inderdaad ook kunnen, maar heeft geen wifi en bluetooth. Maar ja, is dat echt nodig.RumoH schreef:Waarom dan niet dit bordje, gebruik ik ook naast die AD2700
http://www.asrock.nl/mb/AMD/E350M1/index.nl.asp
Worden in nederland zo rond de €60 verkocht. De ventilator kan via de bios op een lagere start snelheid gezet worden.
Re: JRiver Media Center
Als hij met een kabel al aan je netwerk hangt niet dus, en bluetooth is wel aardig maar niet noodzakelijk.Zweitse schreef:Zou inderdaad ook kunnen, maar heeft geen wifi en bluetooth. Maar ja, is dat echt nodig.
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: JRiver Media Center
USB wifi dongle, de prijs hiervan weegt niet op tegen de meerprijs van in(op)gebouwde wifi op het mobo. Bluetooth kan interessant zijn bij gebruik van een bluetooth afstandbediening of voor connectie met je android telefoon/tablet.
Re: JRiver Media Center
Wat misschien nog wel handig bij de Asus is de onboard S/PDIF header. Hier zou je dus een S/PDIF uitgang van kunnen maken met een RCA aansluiting. Dan heb je zowel een optische, als RCA uitgang, of is dit niet mogelijk?
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: JRiver Media Center
Eigenlijk alle bordjes die optisch uit hebben hebben ook een header voor SPDIF om coax uit te kunnen
Re: JRiver Media Center
De S/PDIF header op het board is TTL level uit. Daar kun je niet zomaar een coax aan solderen. Daar moet nog wel een niveau aanpassing en trafo'tje tussen. Kun je je beter bij de optische uitgang houden.
Overigens heeft iedere on board geluidschip een S/PDIF uit maar vaak wordt ie niet verder gebruikt en/of aangesloten.
Overigens heeft iedere on board geluidschip een S/PDIF uit maar vaak wordt ie niet verder gebruikt en/of aangesloten.
Re: JRiver Media Center
Ik hoor het al, er is voor mij nog veel te leren over moederbordjes en dat soort dingen.
Re: JRiver Media Center
Ook leuk, er wordt gewerkt aan een linux versie van J-river.
http://yabb.jriver.com/interact/index.php?board=35.0
http://yabb.jriver.com/interact/index.php?board=35.0
