JRiver Media Center

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

Ik vind dan alleen problemen bij Ubuntu/Debian.
De Intel jongens geven dan wel hulp,maar het is wel een probleempje.

http://download.intel.com/support/mothe ... ntu_12.pdf

Ook wel wat bij Fedora (is deels Vortexbox).
http://forums.fedoraforum.org/showthread.php?t=286039

Nu heb je die grafisch grappen alleen maar nodig bij het installeren.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: JRiver Media Center

Bericht door Pjotr »

Weet niet hoeveel belang Zweitse aan film hecht maar voor alleen audio heb je voor onder de 100 op Marktplaats een Asus Eee pc 901. Een gestripte XP en J.River er op en gaan met die banaan: http://www.marktplaats.nl/a/computers-e ... ousPage=lr
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

Hoofdzaak is muziek, maar moet ook een film in HD kunnen afspelen. Op tweakers staat dit bordje nog te koop, zou voor mijn toepassingen voldoende moeten zijn.
http://tweakers.net/pricewatch/275484/a ... eluxe.html
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

Dat is een heel leuk bordje, ik zou dat proberen te pakken te krijgen.
Doutzen.~PNG.jpg
Woont ook nog in de buurt. :D , en voldoet aan je wensen. € 100 ,-- ?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

Ik dacht meer aan 40 euro :mrgreen: Hoe zit dat eigenlijk met virussen op een moederbord?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

Dat zit dan alleen in de HD, niet op de processor o.i.d.. :mrgreen:

Zit geen geheugen bij? neem ik aan.(staat er niet bij)
Oorspronkelijke prijs was €153,--
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: JRiver Media Center

Bericht door Pjotr »

Zweitse schreef:
Ik dacht meer aan 40 euro :mrgreen: Hoe zit dat eigenlijk met virussen op een moederbord?
Als je hem nieuw koopt zal ie toch wel ontsmet zijn :lol:

Virussen komen het meest via browsers binnen, vooral met de Internet Exploder van windhoos en soms via e-mail. Cracks/patches voor illegale software zijn ook een broeinest van virussen.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
Dat zit dan alleen in de HD, niet op de processor o.i.d.. :mrgreen:

Zit geen geheugen bij? neem ik aan.(staat er niet bij)
Oorspronkelijke prijs was €153,--
Zit inderdaad geen geheugen bij, maar dat is geen probleem. Wat wel een beetje vreemd is in de advertentie is dat de staat van het bordje als onbekend is aangegeven.

Dit bordje staat er ook nog op, moet dan natuurlijk nog wel een processor bij.
http://tweakers.net/aanbod/576768/msi-f ... a-e53.html
Is natuurlijk wel weer heel iets anders.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

Het bordje is End Of Life, en dus niet niet meer gewoon in de handel, dan is bij Tweakersnet de huidige laagste prijs e.d. niet bekend, laatste melding van 15 februari is dus € 153,--.

Hij heeft zelfs al USB 3!, geen mager dingetje dus.
Als je dat voor € 100,-- hebt ben je al een spekkoper. :lol:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

Maar voor minder dan €100 zijn er toch ook nog nieuwe bordjes te koop met de zelfde processor. Heb deze namelijk ook nog in mijn favorieten lijstje staan.
http://tweakers.net/pricewatch/277055/a ... 350m1.html
En deze natuurlijk nog met Wifi en Bluetooth 4.0
http://tweakers.net/pricewatch/324461/a ... eluxe.html
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

Klopt, maar dan heb je weer actieve koeling. :D

Die Asus heeft ook Bluetooth, en digitaal optisch uit en Ook Wifi standaard. :oops:
En die Asrock heeft dan wel weer VGA/DVI/HDMI.

Dan begin je toch met € 75,-- :lol:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

Ik zal eerst alles eens even laten bezinken. Ik hoeverre zal je die fan gaan horen?
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: JRiver Media Center

Bericht door Gijs »

Volgens mij was er wat met die E35M1 bordjes. Passief gekoeld, maar ze worden zo warm dat er toch weer een actieve koeler in de kast nodig is. Zijn ook niet lang verkocht, en de opvolger E2KM1 heeft weer een fan op de koeler. Wel een hele stille overigens.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: JRiver Media Center

Bericht door Pjotr »

Alles wat zeg maar meer dan 20W kachelt heeft een fan in de kast nodig als er geen koelribben aan de buitenkant van de kast zitten.

Een langzaam lopende fan hoor je i.d.d. niet meer en is meestal wel voldoende. Zuigt nog wel stof aan.
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door RumoH »

hannesie schreef:
Klopt, maar dan heb je weer actieve koeling. :D

Die Asus heeft ook Bluetooth, en digitaal optisch uit en Ook Wifi standaard. :oops:
En die Asrock heeft dan wel weer VGA/DVI/HDMI.

Dan begin je toch met € 75,-- :lol:
Die asus heeft ook DVI en HDMI, vga kun je via de DVI nog doen. De prijs was toendertijd veel te hoog anders was dit hem geworden
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

RumoH schreef:
hannesie schreef:
Klopt, maar dan heb je weer actieve koeling. :D

Die Asus heeft ook Bluetooth, en digitaal optisch uit en Ook Wifi standaard. :oops:
En die Asrock heeft dan wel weer VGA/DVI/HDMI.

Dan begin je toch met € 75,-- :lol:
Die asus heeft ook DVI en HDMI, vga kun je via de DVI nog doen. De prijs was toendertijd veel te hoog anders was dit hem geworden
Maar voor zo rond de €40 voor een gebruikt bordje zou dit best interessant zijn. Aders gewoon even wachten tot de prijs van de Asus E2KM1 iets zakken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door RumoH »

Waarom dan niet dit bordje, gebruik ik ook naast die AD2700

http://www.asrock.nl/mb/AMD/E350M1/index.nl.asp

Worden in nederland zo rond de €60 verkocht. De ventilator kan via de bios op een lagere start snelheid gezet worden.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

RumoH schreef:
Waarom dan niet dit bordje, gebruik ik ook naast die AD2700

http://www.asrock.nl/mb/AMD/E350M1/index.nl.asp

Worden in nederland zo rond de €60 verkocht. De ventilator kan via de bios op een lagere start snelheid gezet worden.
Zou inderdaad ook kunnen, maar heeft geen wifi en bluetooth. Maar ja, is dat echt nodig.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

Zweitse schreef:
Zou inderdaad ook kunnen, maar heeft geen wifi en bluetooth. Maar ja, is dat echt nodig.
Als hij met een kabel al aan je netwerk hangt niet dus, en bluetooth is wel aardig maar niet noodzakelijk.
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door RumoH »

USB wifi dongle, de prijs hiervan weegt niet op tegen de meerprijs van in(op)gebouwde wifi op het mobo. Bluetooth kan interessant zijn bij gebruik van een bluetooth afstandbediening of voor connectie met je android telefoon/tablet.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

Wat misschien nog wel handig bij de Asus is de onboard S/PDIF header. Hier zou je dus een S/PDIF uitgang van kunnen maken met een RCA aansluiting. Dan heb je zowel een optische, als RCA uitgang, of is dit niet mogelijk?
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door RumoH »

Eigenlijk alle bordjes die optisch uit hebben hebben ook een header voor SPDIF om coax uit te kunnen
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: JRiver Media Center

Bericht door Pjotr »

De S/PDIF header op het board is TTL level uit. Daar kun je niet zomaar een coax aan solderen. Daar moet nog wel een niveau aanpassing en trafo'tje tussen. Kun je je beter bij de optische uitgang houden.

Overigens heeft iedere on board geluidschip een S/PDIF uit maar vaak wordt ie niet verder gebruikt en/of aangesloten.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

Ik hoor het al, er is voor mij nog veel te leren over moederbordjes en dat soort dingen.:mrgreen:
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: JRiver Media Center

Bericht door Gijs »

Ook leuk, er wordt gewerkt aan een linux versie van J-river.
http://yabb.jriver.com/interact/index.php?board=35.0
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”