L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina 3)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door JeroenGRT »

En de klankmatige verschillen tussen de amt en scan speak? Ik heb zelf ook wel eens gedacht aan een gesloten versie van de l'orfeo , en dan aanvullen met hypex ds4.0+ scan speak 23w subs . Maar zou hem dan eerst eens willen beluisteren naast de gesloten vertigo.

Trouwens is die d3004/664000 tweeter nou echt het prijsverschil van 500 euro waard t.o.v. D3004/660000?
Gebruikersavatar
Motorfret
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 23:04
Locatie: omg. nijmegen

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door Motorfret »

Ik zou zeggen; kom binnenkort een keer luisteren... O:)
Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door JeroenGRT »

Bedankt voor het aanbod, lijkt me leuk! Ik ga dit topic volgen.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door bas focal m180 »

JeroenGRT schreef:
En de klankmatige verschillen tussen de amt en scan speak? Ik heb zelf ook wel eens gedacht aan een gesloten versie van de l'orfeo , en dan aanvullen met hypex ds4.0+ scan speak 23w subs . Maar zou hem dan eerst eens willen beluisteren naast de gesloten vertigo.

Trouwens is die d3004/664000 tweeter nou echt het prijsverschil van 500 euro waard t.o.v. D3004/660000?
Vertigo mk2 , met iluminator drivers , vraag me af wanneer die komt .
Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door JeroenGRT »

Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door asterduc »

JeroenGRT schreef:
Ik heb zelf ook wel eens gedacht aan een gesloten versie van de l'orfeo , en dan aanvullen met hypex ds4.0+ scan speak 23w subs .
dan heb je de combinatie die ik in 2012 in Breda had staan (die knalgroene kast). Die vond ik, net zoals Tony aangeeft, heel mooi klinken in het laag. Had wel minieme demping nodig. Mijn kast in Breda was bij de aanvang helemaal leeg en dat was nu net iets te optimistisch.
Een boost in het laag is in de gesloten versie welkom. Een extra sub heb je dan voor de lagere volumes niet nodig.
JeroenGRT schreef:
Trouwens is die d3004/664000 tweeter nou echt het prijsverschil van 500 euro waard t.o.v. D3004/660000?
die bedenking had ik ook vooraleer ik een set heb gekocht, maar ik zou hem nu niet meer willen missen.
Het is afhankelijk van je luisterervaring vind ik. Goed geluid moet je leren, hoe meer je luistert, hoe meer je beter geluid leert herkennen. Als je eenmaal gewend bent aan een goede hoogweergave, ga je heel eenvoudig de kwaliteiten van de 664000 Berillium tweeter overduidelijk horen. Of dat dan voor jou het prijsverschil waard is, daar moet je zelf over oordelen ;-)
JeroenGRT schreef:
paper laminate?! kent iemand dat?
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door Geenius »

Motorfret schreef:
......Filters staan kant en klaar met bedrading te wachten.
Kasten staan momenteel bij de spuiter om gespoten te worden en zouden eind deze week klaar moeten zijn.
dus met een beetje geluk ga ik zaterdag naar een luisterdag, terwijl ik m'n eigen speakers net wel, net niet af heb.... :lol: :shock: :?
Je vergeet nog de minimaal 100 uur inspeeltijd....... :twisted:
Gebruikersavatar
Motorfret
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 23:04
Locatie: omg. nijmegen

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door Motorfret »

ik bedoelde meer dat er iets heel moois & zelf gebouwd voor me thuis staat (dan wel ligt te wachten om afgemaakt te worden), maar ik toch naar een luisterdag ga :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door Geenius »

Ah, okay. :D
Gebruikersavatar
Motorfret
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 23:04
Locatie: omg. nijmegen

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door Motorfret »

Jawel; sinds gisteren staat er een set Orfeo' hier in de huiskamer te spelen!
Hoewel ze nog moeten inspelen, klinkt het nu al fantastisch.

Ivm drukte op het werk (deze week sta ik op de motorbeurs in Utrecht) nog geen foto's kunnen maken van het eindresultaat. :roll:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door bas focal m180 »

Motorfret schreef:
Jawel; sinds gisteren staat er een set Orfeo' hier in de huiskamer te spelen!
Hoewel ze nog moeten inspelen, klinkt het nu al fantastisch.

Ivm drukte op het werk (deze week sta ik op de motorbeurs in Utrecht) nog geen foto's kunnen maken van het eindresultaat. :roll:
Foto's hoeven niet ik kom het met eigen ogen controleren (als het mag) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Motorfret
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 23:04
Locatie: omg. nijmegen

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door Motorfret »

dat mag ook :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door pappaleo »

bas focal m180 schreef:
Motorfret schreef:
Jawel; sinds gisteren staat er een set Orfeo' hier in de huiskamer te spelen!
Hoewel ze nog moeten inspelen, klinkt het nu al fantastisch.

Ivm drukte op het werk (deze week sta ik op de motorbeurs in Utrecht) nog geen foto's kunnen maken van het eindresultaat. :roll:
Foto's hoeven niet ik kom het met eigen ogen controleren (als het mag) :mrgreen:
ogen?...... zou je dat niet met je oren doen ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door JeroenGRT »

Ben wel benieuwd naar de orfeo!
Kan wel eens langs komen met mijn vertigo, mits je een beetje in de buurt woont. Ben wel benieuwd naar de klankmatige verschillen.

@asterduc hoe is het open baffle project eigenlijk afgelopen? Met welke speakers speel je nu eigenlijk?
Gebruikersavatar
Motorfret
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 23:04
Locatie: omg. nijmegen

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door Motorfret »

JeroenGRT schreef:
Ben wel benieuwd naar de orfeo!
Kan wel eens langs komen met mijn vertigo, mits je een beetje in de buurt woont. Ben wel benieuwd naar de klankmatige verschillen.

@asterduc hoe is het open baffle project eigenlijk afgelopen? Met welke speakers speel je nu eigenlijk?
@Jeroen: staat onder m'n naam (Regio Nijmegen), jij?
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door bas focal m180 »

JeroenGRT schreef:
Ben wel benieuwd naar de orfeo!
Kan wel eens langs komen met mijn vertigo, mits je een beetje in de buurt woont. Ben wel benieuwd naar de klankmatige verschillen.
Gaaf wordt het een kleine meeting .
Beuningen is dichterbij dan je denkt :sure:
Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door JeroenGRT »

Ik kom uit de achterhoek, is toch voor mij zo'n uur en een kwartier rijden..hmm
Had gehoopt dat het wat dichter bij was
Gebruikersavatar
Motorfret
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 23:04
Locatie: omg. nijmegen

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU

Bericht door Motorfret »

Vandaag terug uit het buitenland en met de zon erbij had ik genoeg/mooi licht, eindelijk dus hierbij enkele foto's:
IMG_5174.JPG
IMG_5173.JPG
IMG_5176.JPG
IMG_5171.JPG
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door hsmeets »

Proficiat!!!!!!

Ik neem aan zo trots als een aap met 7 lu... euh...staarten?

[zuurpruim extendedmode=azijnpisser]

Paar kleinigheden die mij opvallen:
- de derde foto, van de kast bovenkant waarin de lamellen weerspiegelen: zit daar een doffe plek in het verfwerk?
- Ik zou nog eens over de pootjes/outriggers nadenken.
- de laatste foto: daar in die ronding die een rode kleur heeft, dat ziet er niet heel lekker uit, niet geplamuurd?

[/zuurpruim]
Gebruikersavatar
kuiperik
Berichten: 502
Lid geworden op: vr 05 nov 2004, 17:52
Locatie: Omg. Eindhoven
Contacteer:

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door kuiperik »

Dat is wel heel erg chique geworden met die verschillende kleuren en hiermee oogt hij ook helemaal niet echt groot meer. Ook het zwarte randje ertussen haalt de kleuren wel mooi naar voren. Neem aan dat je hier super tevreden mee zult zijn.

Hoeveel lagen lak hebben ze er op moeten zetten om dit resultaat te bereiken?
Gebruikersavatar
Motorfret
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 23:04
Locatie: omg. nijmegen

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door Motorfret »

hsmeets schreef:
Proficiat!!!!!!

Ik neem aan zo trots als een aap met 7 lu... euh...staarten?

[zuurpruim extendedmode=azijnpisser]

Paar kleinigheden die mij opvallen:
- de derde foto, van de kast bovenkant waarin de lamellen weerspiegelen: zit daar een doffe plek in het verfwerk?
- Ik zou nog eens over de pootjes/outriggers nadenken.
- de laatste foto: daar in die ronding die een rode kleur heeft, dat ziet er niet heel lekker uit, niet geplamuurd?

[/zuurpruim]
is allemaal zo glad als een aal. (foto's komen dus niet geheel 100% over)
en die pootjes: smaken verschillen zullen we dan maar zeggen.
ik vind zo'n blok hout eronder juist helemaal niks.
Hoeveel lagen lak hebben ze er op moeten zetten om dit resultaat te bereiken?
geen idee, maar t waren er veel is mij verteld...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door Wowly »

ooohooooooo!!! Wat een fraaie speakerts zijn dat geworden!!!! Nu lekker inspelen en genieten !!!!!
(is een goeie voor de luisterdag in breda........ :shock: )
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door pappaleo »

Prachtig geworden, hoor :goedzo:
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door Geenius »

Heel fraai! :)
Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door JeroenGRT »

Mooi hoor! En hoe klinken ze?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”