L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina 3)
Moderator: Beheerdersteam
Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 66400 en 18WU
En de klankmatige verschillen tussen de amt en scan speak? Ik heb zelf ook wel eens gedacht aan een gesloten versie van de l'orfeo , en dan aanvullen met hypex ds4.0+ scan speak 23w subs . Maar zou hem dan eerst eens willen beluisteren naast de gesloten vertigo.
Trouwens is die d3004/664000 tweeter nou echt het prijsverschil van 500 euro waard t.o.v. D3004/660000?
Trouwens is die d3004/664000 tweeter nou echt het prijsverschil van 500 euro waard t.o.v. D3004/660000?
Ik zou zeggen; kom binnenkort een keer luisteren... 
Bedankt voor het aanbod, lijkt me leuk! Ik ga dit topic volgen.
- bas focal m180
- Contacteer:
Vertigo mk2 , met iluminator drivers , vraag me af wanneer die komt .JeroenGRT schreef:En de klankmatige verschillen tussen de amt en scan speak? Ik heb zelf ook wel eens gedacht aan een gesloten versie van de l'orfeo , en dan aanvullen met hypex ds4.0+ scan speak 23w subs . Maar zou hem dan eerst eens willen beluisteren naast de gesloten vertigo.
- asterduc
- Contacteer:
dan heb je de combinatie die ik in 2012 in Breda had staan (die knalgroene kast). Die vond ik, net zoals Tony aangeeft, heel mooi klinken in het laag. Had wel minieme demping nodig. Mijn kast in Breda was bij de aanvang helemaal leeg en dat was nu net iets te optimistisch.JeroenGRT schreef:Ik heb zelf ook wel eens gedacht aan een gesloten versie van de l'orfeo , en dan aanvullen met hypex ds4.0+ scan speak 23w subs .
Een boost in het laag is in de gesloten versie welkom. Een extra sub heb je dan voor de lagere volumes niet nodig.
die bedenking had ik ook vooraleer ik een set heb gekocht, maar ik zou hem nu niet meer willen missen.JeroenGRT schreef:Trouwens is die d3004/664000 tweeter nou echt het prijsverschil van 500 euro waard t.o.v. D3004/660000?
Het is afhankelijk van je luisterervaring vind ik. Goed geluid moet je leren, hoe meer je luistert, hoe meer je beter geluid leert herkennen. Als je eenmaal gewend bent aan een goede hoogweergave, ga je heel eenvoudig de kwaliteiten van de 664000 Berillium tweeter overduidelijk horen. Of dat dan voor jou het prijsverschil waard is, daar moet je zelf over oordelen
paper laminate?! kent iemand dat?JeroenGRT schreef:Daar is ie dan: http://acoustic-force.dk/the-viking/
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Contacteer:
Je vergeet nog de minimaal 100 uur inspeeltijd.......Motorfret schreef:......Filters staan kant en klaar met bedrading te wachten.
Kasten staan momenteel bij de spuiter om gespoten te worden en zouden eind deze week klaar moeten zijn.
dus met een beetje geluk ga ik zaterdag naar een luisterdag, terwijl ik m'n eigen speakers net wel, net niet af heb....![]()
![]()
ik bedoelde meer dat er iets heel moois & zelf gebouwd voor me thuis staat (dan wel ligt te wachten om afgemaakt te worden), maar ik toch naar een luisterdag ga 
Jawel; sinds gisteren staat er een set Orfeo' hier in de huiskamer te spelen!
Hoewel ze nog moeten inspelen, klinkt het nu al fantastisch.
Ivm drukte op het werk (deze week sta ik op de motorbeurs in Utrecht) nog geen foto's kunnen maken van het eindresultaat.
Ivm drukte op het werk (deze week sta ik op de motorbeurs in Utrecht) nog geen foto's kunnen maken van het eindresultaat.
- bas focal m180
- Contacteer:
Foto's hoeven niet ik kom het met eigen ogen controleren (als het mag)Motorfret schreef:Jawel; sinds gisteren staat er een set Orfeo' hier in de huiskamer te spelen!
- pappaleo
- Contacteer:
ogen?...... zou je dat niet met je oren doen ?bas focal m180 schreef:Foto's hoeven niet ik kom het met eigen ogen controleren (als het mag)Motorfret schreef:Jawel; sinds gisteren staat er een set Orfeo' hier in de huiskamer te spelen!
Ben wel benieuwd naar de orfeo!
Kan wel eens langs komen met mijn vertigo, mits je een beetje in de buurt woont. Ben wel benieuwd naar de klankmatige verschillen.
@asterduc hoe is het open baffle project eigenlijk afgelopen? Met welke speakers speel je nu eigenlijk?
Kan wel eens langs komen met mijn vertigo, mits je een beetje in de buurt woont. Ben wel benieuwd naar de klankmatige verschillen.
@asterduc hoe is het open baffle project eigenlijk afgelopen? Met welke speakers speel je nu eigenlijk?
@Jeroen: staat onder m'n naam (Regio Nijmegen), jij?JeroenGRT schreef:Ben wel benieuwd naar de orfeo!
- bas focal m180
- Contacteer:
Gaaf wordt het een kleine meeting .JeroenGRT schreef:Ben wel benieuwd naar de orfeo!
Beuningen is dichterbij dan je denkt
Ik kom uit de achterhoek, is toch voor mij zo'n uur en een kwartier rijden..hmm
Had gehoopt dat het wat dichter bij was
Had gehoopt dat het wat dichter bij was
Vandaag terug uit het buitenland en met de zon erbij had ik genoeg/mooi licht, eindelijk dus hierbij enkele foto's:
Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina
Proficiat!!!!!!
Ik neem aan zo trots als een aap met 7 lu... euh...staarten?
[zuurpruim extendedmode=azijnpisser]
Paar kleinigheden die mij opvallen:
- de derde foto, van de kast bovenkant waarin de lamellen weerspiegelen: zit daar een doffe plek in het verfwerk?
- Ik zou nog eens over de pootjes/outriggers nadenken.
- de laatste foto: daar in die ronding die een rode kleur heeft, dat ziet er niet heel lekker uit, niet geplamuurd?
[/zuurpruim]
- de derde foto, van de kast bovenkant waarin de lamellen weerspiegelen: zit daar een doffe plek in het verfwerk?
- de laatste foto: daar in die ronding die een rode kleur heeft, dat ziet er niet heel lekker uit, niet geplamuurd?
[/zuurpruim]
Dat is wel heel erg chique geworden met die verschillende kleuren en hiermee oogt hij ook helemaal niet echt groot meer. Ook het zwarte randje ertussen haalt de kleuren wel mooi naar voren. Neem aan dat je hier super tevreden mee zult zijn.
Hoeveel lagen lak hebben ze er op moeten zetten om dit resultaat te bereiken?
Hoeveel lagen lak hebben ze er op moeten zetten om dit resultaat te bereiken?
is allemaal zo glad als een aal. (foto's komen dus niet geheel 100% over)hsmeets schreef:Proficiat!!!!!!
[/zuurpruim]
en die pootjes: smaken verschillen zullen we dan maar zeggen.
ik vind zo'n blok hout eronder juist helemaal niks.
geen idee, maar t waren er veel is mij verteld...Hoeveel lagen lak hebben ze er op moeten zetten om dit resultaat te bereiken?
ooohooooooo!!! Wat een fraaie speakerts zijn dat geworden!!!! Nu lekker inspelen en genieten !!!!!
(is een goeie voor de luisterdag in breda........
)
(is een goeie voor de luisterdag in breda........