Wel, op mijn werk geraak ik ingelogd op dit forum. Bij mij thuis niet, ondanks het clearen van de history en de cache.Marp schreef:Dit kan een gevolg zijn van de tijdelijke forumstijl die ik na je melding heb ingesteld.Muug schreef:En vandaag kan ik probleemloos aanloggen en posten.
Voor Ronald_1 en Hans B is die nu eveneens ingesteld. Laat maar weten of het daarmee dan wel lukt.
Problemen met PM of bericht plaatsen.
Moderator: Beheerdersteam
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.
Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.
Bedankt voor de aanpassing. Gisteravond lukte het niet op de ipad om het forum te bezoeken, ik zal het vanavond eens testen op de laptop. Moet ik nog mijn cache en of cookies weg gooien?Marp schreef:Dit kan een gevolg zijn van de tijdelijke forumstijl die ik na je melding heb ingesteld.Muug schreef:En vandaag kan ik probleemloos aanloggen en posten.
Voor Ronald_1 en Hans B is die nu eveneens ingesteld. Laat maar weten of het daarmee dan wel lukt.
Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.
Het probleem is gedeeltelijk opgelost: op de laptop thuis kan ik nu het forum weer openen.
Op de ipad wil het echter nog steeds niet lukken, ik krijg nog steeds een wit scherm in Safari als ik naar http://forum.zelfbouwaudio.nl ga. Ik heb de cookies en websitedata weggegooid, maar dat lost het probleem niet op.
Op de ipad wil het echter nog steeds niet lukken, ik krijg nog steeds een wit scherm in Safari als ik naar http://forum.zelfbouwaudio.nl ga. Ik heb de cookies en websitedata weggegooid, maar dat lost het probleem niet op.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.
Een merendeel van de witte pagina's behoort waarschijnlijk tot het verleden.
Blijkbaar kon PHP de laatste tijd niet meer overweg met een blacklist van 6,5MB en hield deze ermee op zonder een fout te retourneren of registreren. Als PHP ermee stopt zonder FALSE terug te geven, ziet de webserver eveneens geen fout en dus registreert ook deze niets waaruit kan worden afgeleid dat ergens iets mis gaat. In plaats daarvan stuurt hij een lege header naar de browser, die op zijn beurt netjes de verbinding afsluit zonder data te hebben ontvangen.
De oorzaak van de sinds zondag opduikende lege stylesheets (gevolg: pagina's zonder opmaak) en HTTP-error-500-meldingen heb ik nog niet achterhaald, maar het is goed mogelijk dat deze een indirect gevolg waren. Elke nieuwe gebruiker/IP-adres/land-combinatie wordt namelijk bij de 1e verschijning vergeleken met enkele spamdatabases, zodat bij een daarop volgende registratie bekend is of de registratie moet worden geweigerd. Worden nieuwe combinaties niet vastgelegd a.g.v. een afgebroken proces, dan wordt die combinatie bij elke hit als nieuw gezien waardoor een wachtrij kan ontstaan.
Laten we er dus vanuit gaan dat ook deze fouten verleden tijd zijn, maar meld ze uiteraard als dat niet zo blijkt te zijn.
Blijkbaar kon PHP de laatste tijd niet meer overweg met een blacklist van 6,5MB en hield deze ermee op zonder een fout te retourneren of registreren. Als PHP ermee stopt zonder FALSE terug te geven, ziet de webserver eveneens geen fout en dus registreert ook deze niets waaruit kan worden afgeleid dat ergens iets mis gaat. In plaats daarvan stuurt hij een lege header naar de browser, die op zijn beurt netjes de verbinding afsluit zonder data te hebben ontvangen.
De oorzaak van de sinds zondag opduikende lege stylesheets (gevolg: pagina's zonder opmaak) en HTTP-error-500-meldingen heb ik nog niet achterhaald, maar het is goed mogelijk dat deze een indirect gevolg waren. Elke nieuwe gebruiker/IP-adres/land-combinatie wordt namelijk bij de 1e verschijning vergeleken met enkele spamdatabases, zodat bij een daarop volgende registratie bekend is of de registratie moet worden geweigerd. Worden nieuwe combinaties niet vastgelegd a.g.v. een afgebroken proces, dan wordt die combinatie bij elke hit als nieuw gezien waardoor een wachtrij kan ontstaan.
Laten we er dus vanuit gaan dat ook deze fouten verleden tijd zijn, maar meld ze uiteraard als dat niet zo blijkt te zijn.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.
wel, dan zien we vanavond wel. Gisterenavond lukte thuis niks op dit forum, zelfs lezen ging niet. Hier op 't werk gaat het perfect. 
Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.
Vanavond thuis maar eens proberen hopen dat het weer werkt.
Had gisteren verschillende dingen geprobeerd maar niks werkte gelukkig kan ik er nu wel op
Had gisteren verschillende dingen geprobeerd maar niks werkte gelukkig kan ik er nu wel op
Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.
Hoera ! het lukt mij ook weer
.
Sinds zondag kreeg ik eerst nog een wit schermnen daarna enkel nog de standaart foutmelding van IE.
Er begonnen al ontwenningsverschijnselen de kop op te steken
Geprikkeld,gebrek aan eetlust,heb zelfs de TV aagezet
.
Nu maar hopen dat het goed blijft gaan,krijg al weer trek
.
Anne
Sinds zondag kreeg ik eerst nog een wit schermnen daarna enkel nog de standaart foutmelding van IE.
Er begonnen al ontwenningsverschijnselen de kop op te steken
Geprikkeld,gebrek aan eetlust,heb zelfs de TV aagezet
Nu maar hopen dat het goed blijft gaan,krijg al weer trek
Anne
Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.
Hier ook alles weer in ordnung.
Had eerst alleen het 'witte scherm probleem' bij reageren, en de dag erna was het hele forum onbereikbaar. Tot vandaag dus(of gisteren, had de moed al bijna opgegeven en checkte niet meer zo heel vaak : ).
Had eerst alleen het 'witte scherm probleem' bij reageren, en de dag erna was het hele forum onbereikbaar. Tot vandaag dus(of gisteren, had de moed al bijna opgegeven en checkte niet meer zo heel vaak : ).
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.
Het rare is dat ik hier weinig tot geen problemen heb ik gehad. Ben blijkbaar een Gold member! 
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.
Ook Google mailde over veel fouten, maar gelukkig meldt die ook geen problemen meer.
Privé bind ik me zo min mogelijk aan bedrijven die denken en beslissen overnemen, en zo naar afhankelijkheid toewerken. Voor een website echter is dat webmasterprogramma toch wel handig.
Jij de behandeling die je toekomt, en wij geen box vol 3-woordenmailtjes. 
Uiteraard!ds23man schreef:Het rare is dat ik hier weinig tot geen problemen heb ik gehad. Ben blijkbaar een Gold member!
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.
Hier thuis ook alles ok. Goed gedaan !
Heb je eigenlijk iets gedaan?
Heb je eigenlijk iets gedaan?
Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.
Nu dan gewoon LID gewordends23man schreef:Het rare is dat ik hier weinig tot geen problemen heb ik gehad. Ben blijkbaar een Gold member!
Ah ja,Gold (verleden tijd "gelden") member , dus dat geldt niet meer , oef een hele opluchting
Anne
