Misschien dat HH de T/S parameters zelf gemeten heeft. In ieder geval hebben ze niet die van de datasheet gebruikt. Met de waarden van HH klopt mijn grafiek in ieder geval beter met jouw grafiek, dus dat is wel een geruststelling. Want je gaat toch twijfelen aan jezelf en de programma's. Ik ben wel blij dat ik mijn ervaringen kon delen hier op het forum. Das wel zo prettig voor je gemoedstoestand

.
En dan wat betreft die elco. Ja het moet ook weer niet duurder worden dan de drivers ansich. Dan maar een of meerder 'gewone' elco's en parallel een mkt of mkp. En volgens het forum en de ZBA dagen klinken ze goed, dus zal het met de elco wel meevallen.
Maar toch nog even. Ik stel voor een PC-speaker, volgens mij, minder eisen aan het diepe laag dan jij en de mede-forumleden. En de rode lijn in de grafiek ziet er ook goed uit en gaat slechts 11 Hz minder diep door. Als ik die zou kiezen dan wordt de kast als ik het goed begrijp 3,4 liter en afstem freq 66,6 Hz. Hoef dan alleen nog even de port-lengte te bereken.
Volgende week is Speaker en Co weer terug van vakantie en dan kan ik beginnen met de eerste stap, de drivers en dempingmateriaal.