TDA1541A DAC
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: TDA1541A DAC
Ja hier zat ik zelf ook al aan te denken... dit is de eerste keer dat ik buizengelijkrichter gebruik.
Ik herinner me dat ik bij het initieel aansluiten een beetje zat te klooien (lees ik wist niet) hoe ik de massa moest aansluiten....(aan de dc kant)
Ik herinner me dat ik bij het initieel aansluiten een beetje zat te klooien (lees ik wist niet) hoe ik de massa moest aansluiten....(aan de dc kant)
Re: TDA1541A DAC
Ok, dan de gelijkrichter erachter.
Blijkbaar gaat het daar dus fout.
Probeer ook echt eens een solid-State..!
edit;


pen 1 en 7 transfo, 4 en 5 6.3V gloei, DC spanning tussen pen 3 en middenaftakking transfo
je gloeivoeding kan toch ook zker 0.6A leveren ?
Blijkbaar gaat het daar dus fout.
Probeer ook echt eens een solid-State..!
edit;


pen 1 en 7 transfo, 4 en 5 6.3V gloei, DC spanning tussen pen 3 en middenaftakking transfo
je gloeivoeding kan toch ook zker 0.6A leveren ?
Laatst gewijzigd door BertDB op do 26 jul 2012, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: TDA1541A DAC
Ik heb deze trafo (http://www.die-wuestens.de/dindex.htm?/trafo.htm en dan nummer TRA0201).
Deze heb ik op 230-0-230 geschakeld door de twee middelste pennen met elkaar te verbinden, en de 0 en de 230 gebruikt (de andere 230 is even niet aangesloten, hier wilde ik op termijn een dual mono psu van maken). Tussen de 0 en de 230 meet ik in werkelijkheid 258VAC.
Ik heb de massa direct aan de 0 van de trafo gelegd.
En de AC spanning naar de EZ80 is 0-230.
Ik denk dat hier de fout zit, maar weet eigenlijk niet hoe ik het wel zou moeten doen.
Deze heb ik op 230-0-230 geschakeld door de twee middelste pennen met elkaar te verbinden, en de 0 en de 230 gebruikt (de andere 230 is even niet aangesloten, hier wilde ik op termijn een dual mono psu van maken). Tussen de 0 en de 230 meet ik in werkelijkheid 258VAC.
Ik heb de massa direct aan de 0 van de trafo gelegd.
En de AC spanning naar de EZ80 is 0-230.
Ik denk dat hier de fout zit, maar weet eigenlijk niet hoe ik het wel zou moeten doen.
Re: TDA1541A DAC
daar zit je fout ja.studiostevus schreef:Ik heb deze trafo (http://www.die-wuestens.de/dindex.htm?/trafo.htm en dan nummer TRA0201).
Deze heb ik op 230-0-230 geschakeld door de twee middelste pennen met elkaar te verbinden, en de 0 en de 230 gebruikt (de andere 230 is even niet aangesloten, hier wilde ik op termijn een dual mono psu van maken). Tussen de 0 en de 230 meet ik in werkelijkheid 258VAC.
Ik heb de massa direct aan de 0 van de trafo gelegd.
En de AC spanning naar de EZ80 is 0-230.
Ik denk dat hier de fout zit, maar weet eigenlijk niet hoe ik het wel zou moeten doen.
230-0-230 is goed, maar je moet de 2 aansluiting van 230 naar je gelijkrichter brengen (pen 1 en 7)
de middenaftakking gebruik je dan als massa voor je DC
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: TDA1541A DAC
Ah! Zo dus! Maar krijgt de EZ80 dan niet 2*230VAC binnen (hij kan maar 350V aan). Zoals gezegd, met 0 en 230 krijgt hij al 258VAC binnen.BertDB schreef:Ok, dan de gelijkrichter erachter.
Blijkbaar gaat het daar dus fout.
Probeer ook echt eens een solid-State..!
edit;
pen 1 en 7 transfo, 4 en 5 6.3V gloei, DC spanning tussen pen 3 en middenaftakking transfo
je gloeivoeding kan toch ook zker 0.6A leveren ?
De gloeivoeding kan 1.2A leveren als het moet.
Solid state heb ik al zo vaak gebruikt, ik wilde nu wel eens een echte buis
Re: TDA1541A DAC
een paint jip-en-janneketekening 
(hij kan 2x 350V aan, jij zet er maar 2x230V op)
(hij kan 2x 350V aan, jij zet er maar 2x230V op)
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: TDA1541A DAC
Haha, dank je... ik denk dat Jip dit inmiddels begrepen heeft.
Dank je!
Dan maar een bijna-dual-mono (met een trafo die gedeeld is tussen de 2 kanalen). Denk dat ik er weinig van ga horen met CLCLC+HV Shunt regelaar.
Dank je!
Dan maar een bijna-dual-mono (met een trafo die gedeeld is tussen de 2 kanalen). Denk dat ik er weinig van ga horen met CLCLC+HV Shunt regelaar.
Re: TDA1541A DAC
als je dual mono wil opbouwen wordt de opsplitsing vaak na het eerste CL filter gemaakt, waarna je 2x een CLC nog opbouwt, één voor elk kanaal.
Is wel een pak duurder, aangezien je veel dingen 2x nodig hebt en vaak hoor je het niet eens
Is wel een pak duurder, aangezien je veel dingen 2x nodig hebt en vaak hoor je het niet eens
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: TDA1541A DAC
Nou de boel draait als een zonnetje
Beste digitaal wat ik ooit gehoord heb! Smoooooooooth!

Beste digitaal wat ik ooit gehoord heb! Smoooooooooth!
