het grote squeezebox vragen topic

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Ja dat klopt. Ik heb hem ook leeg gekocht omdat ik die energiezuinige WD Green schijven er in wilde.
heb je daar ook die fan op gezet?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Ja, ik heb er een 8 cm Nexus fannetje op gezet. Zelf een verloopje geklust van 15 mm MDF en met acryl zwart geverfd. Fannetje hoor ik nu in het geheel niet meer op 1500 RPM.

De mijne is nu anderhalf jaar oud en er waren in het begin nogal wat klachten over het ventilatorgeruis. Mja, sommigen hadden hem ook in de slaapkamer staan... Misschien dat het verbeterd is bij de huidige versies?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
maar wifimedia heeft 'm nog wel voor 149, maar die zitten niet om de hoek

@Pjotr: welke smaak van die groene caviaar heb jij? ik heb die 640GB, die staat niet in de lijst van Netgear, de 500GB en 750GB wel...
Kijk even op het forum: http://www.readynas.com/forum/viewforum.php?f=24

Ik heb er zelf de WD1000FYPS-01ZKB1 enterprise schijven inzitten. Erg stille schijven en nu na anderhalf jaar nog steeds erg stil. Maar ik denk dat je die nu niet meer krijgen kunt.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Ja, ik heb er een 8 cm Nexus fannetje op gezet. Zelf een verloopje geklust van 15 mm MDF en met acryl zwart geverfd.
:foto:

geluid is geen issue, t ding komt toch op zolder te staan, zal m dan alleen wel af en toe moeten schoonmaken
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Ok, dan is het fannetje geen issue dus? B.t.w. is dat Asus bare bone dingetje wat Michael aanbiedt niet wat voor je? Winddoos home server er op....

Overigens is dat SATA wel een punt, Ik heb hier 2 twee snelle 2,5" WD Scorpio Black schijfjes liggen maar die willen niet echt op mijn mobo. Ze doen het wel in een extern USB doosje maar dat is eigenlijk zonde.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
B.t.w. is dat Asus bare bone dingetje wat Michael aanbiedt niet wat voor je? Winddoos home server er op.....
=; NEEE, ik heb het helemaal gehad met zelf een servertje te configureren
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

zo, de ReadyNAS draait nu prima. het lijkt er op dat de webinterface wat traag is nu, iemand anders ook die ervaring?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Klopt, een heuse web server is wel wat veel voor het processortje. Maar ik neem aan dat je niet dagelijks daarmee zit te spelen? Voor het doel is ie prima. Je moet ook niet proberen om de web interface van Squeezeserver te gebruiken als je niet een flinke pot koffie en een breiwerkje bij de hand hebt :mrgreen:

Voor de rest is ie prima snel zat. Ook Squeezecenter via iPeng op de iPod gaat behoorlijk rap. I.i.g. snel zat.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

met de android app gaat t ook prima, alleen die web interface is erg traag
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Gut, krijg nou wat, een audiofiele computer dozenschuiver :lol: Van dat bla bla verhaal word je weinig wijzer.

Op Hear loopt er ook al een draadje over.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

hou ons op de hoogte zou ik zeggen

wat anders: wat was ook al weer de URL die je in bv mediaplayer moest geven zodat je de stream van de squeezboxserver kon luisteren op de PC? ik was t een keer ergens tegengekomen maar kan t niet meer terugvinden :oops:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
hou ons op de hoogte zou ik zeggen
:?: :?: :?: Nou ja, geef je een hint......... :roll: Jij wil het toch weten?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Henkjan schreef:
hou ons op de hoogte zou ik zeggen
:?: :?: :?: Nou ja, geef je een hint......... :roll: Jij wil het toch weten?
ja, maar ga je nou echt verwachten dat ik me op hear ga begeven :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
maar ga je nou echt verwachten dat ik me op hear ga begeven :lol:
Je hoeft het ons toch niet te vertellen? B.t.w. ik wil helemaal niet weten waar jij je allemaal begeeft :P :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

maar ik vroeg eigenlijk dit:
ik schreef:
wat was ook al weer de URL die je in bv mediaplayer moest geven zodat je de stream van de squeezboxserver kon luisteren op de PC? ik was t een keer ergens tegengekomen maar kan t niet meer terugvinden :oops:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Bedoel je het ip nummer:9000

b.v. http://10.0.0.22:9000
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door FR_Aad »

Was dat niet http://192.168.1.XXX:9000 (hangt van je router af maar in ieder geval 000.000.000.000:9000)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Poort 9000 is idd waarop je de squeezeserver op de je server/nas benadert. Maar dat is niet wat HJ wil:
.................zodat je de stream van de squeezboxserver kon luisteren op de PC?
Kennelijk wil ie zijn muziek op zijn PC beluisteren. Lijkt mij dat je daarvoor gewoon een player op je PC gebruikt :roll:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
Poort 9000 is idd waarop je de squeezeserver op de je server/nas benadert. Maar dat is niet wat HJ wil:
.................zodat je de stream van de squeezboxserver kon luisteren op de PC?
Kennelijk wil ie zijn muziek op zijn PC beluisteren. Lijkt mij dat je daarvoor gewoon een player op je PC gebruikt :roll:
Je kunt er ook en java ? player voor gebruiken met de skin van de transporter.

Moet je wel even installeren.
Ik zie hem bij de Touch niet meer terug.?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Bedoel je dit ding: http://softsqueeze.sourceforge.net/ Hans? Maar waarom zou je zo moeilijk willen doen als er zat veel betere muziek players voor de PC zijn zoals Winamp en Mediajukebox?

B.t.w. er is een proggie "Squeezecast" genaamd voor je iPod wat de sqeezeserver gebruikt voor je iPod, kun je ook Flac op je iPod afspelen :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
Bedoel je dit ding: http://softsqueeze.sourceforge.net/ Hans? Maar waarom zou je zo moeilijk willen doen als er zat veel betere muziek players voor de PC zijn zoals Winamp en Mediajukebox?

B.t.w. er is een proggie "Squeezecast" genaamd voor je iPod wat de sqeezeserver gebruikt voor je iPod, kun je ook Flac op je iPod afspelen :mrgreen:
Die bedoelde ik inderdaad, ik zie hem niet terug in de huidige info.

Ik dacht dat Henkjan die wilde hebben :mrgreen: , ik speel hier dan meestal via MediaMonkey via PC, en anders Itunes
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Bedoel je dit ding: http://softsqueeze.sourceforge.net/ Hans? Maar waarom zou je zo moeilijk willen doen als er zat veel betere muziek players voor de PC zijn zoals Winamp en Mediajukebox?
softsqueez heb ik, en dat is idd niet echt schitterend. jij bedoelt dan waarschijnlijk dat ik gewoon een mediaplayer gebruik en daarmee de FLACs afspeel? kan ook, maar squeezboxserver biedt ook een stream aan, zodat je op de PC de zelfde muziek krijgt als op de squeezbox. was gewoon een url, dus 192.168.1.nnn/huppeldepup
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Nou daar is antwoord opgegeven: IP adres van je server waarop squeezeserver draait met daarachter een dubbele punt en 9000.

[edit]

Of bedoel je dat je op de verschillende players door het huis tegelijkertijd dezelfde muziek wilt laten horen? Dan heb je een cliënt voor de squeezeserver nodig die squeezeprotocol praat. Bij mijn weten doet alleen dat java dingetje dat.
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 17 okt 2010, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door FR_Aad »

Ik gebruik mijn MacBookPro weleens als afstandbediening met http://localhost:9000. Streamen heb ik nooit getest maar volgens dit zou het moeten zo kunnen:

1. Open the stream called http://localhost:9000/stream.mp3 in your MP3 software player. (Replace "localhost" with the IP address of the remote computer). This will inform SqueezeCenter that the software player is ready to receive a stream.
2. Open the SqueezeCenter web interface on the remote computer by opening the web page http://localhost:9000 (Replace "localhost" with the IP address of the remote computer). You will notice a "player" corresponding to the IP address of the computer with the MP3 software player.
3. Use the left pane of the SqueezeCenter web interface to browse and select files and playlists. When music is selected, it will appear in the right pane of the web interface.
4. Click on "Play" in the right pane of the SqueezeCenter web interface to start the music.
5. After a couple of seconds, you will hear music playing through the MP3 software player. (The delay is due to buffering in the MP3 player software.)
6. To change the content playing, use SqueezeCenter on the remote machine.
7. If you are using SqueezeCenter's password security, you'll need to use a slightly modified URL like this: http://username:password@localhost:9000/stream.mp3

Your music can also be streamed to a Squeezebox Network Music Player for listening on a stereo. For more information about this product and FAQs, visit our website.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”