De voeding ziet er zo uit: en is afkomstig van:MechanicalAnimal schreef:Ik wou graag weten welke voeding jij hebt gekocht voor je versterker. Is dat een Meanwell?
ebay Arjen Helder
Moderator: Beheerdersteam
De voeding ziet er zo uit: en is afkomstig van:MechanicalAnimal schreef:Ik wou graag weten welke voeding jij hebt gekocht voor je versterker. Is dat een Meanwell?
Ik heb voor die voeding € 12,- excl verzendkosten betaald, ging via samenkopen.net. De organisator van samenkopen.net heeft zijn werk zeer goed gedaan.MechanicalAnimal schreef:Bedankt broeder!
die zocht ik nog, maar zijn hier iets te prijzig voor een prutsprojectje zoals 't mijne.
levering naar tevredenheid? wat was je totaal kwijt voor die voeding? euroje of 15?
Dit is ook een Meanwell. Zelfs het typenummer is nog hetzelfdegniaw schreef:Ik wou graag weten welke voeding jij hebt gekocht voor je versterker. Is dat een Meanwell?
Ziet er uit als polystyreen...bartsegers schreef:Wat is dat witte spul?
Dat vroeg ik me ook af, een paar posts terug wordt er over plexiglas gesproken. maar het komt erg mat over voor plexi, dus wellicht is het wat anders.bartsegers schreef:Wat is dat witte spul?
Gaat erg eenvoudig zo dat vormen, althans zo laat je het overkomen
Het is witte plexiglas, zie bouwplastics.nl. Onder de groene folie is transparante (helder) plexi en onder de blauwe folie is de witte plexi.bartsegers schreef:Wat is dat witte spul?
Gaat erg eenvoudig zo dat vormen, althans zo laat je het overkomen
Ik maak gebruik van een verfbrander, idd verwarmen. Het moet wel heel rustig gebeuren. Te buigen deel moet gelijkmatig verwarmd worden, anders buig je alles krom.bartsegers schreef:Ow, cool.
HOE heb je dat nu precies zo gebogen?
verwarmen ofzo?
(Bart borrelt weer met een cornu spiral horn in zn hoofd)
Ik zou niet weten waarom niet. Stel je temperatuur gewoon niet te hoog in (tin moet in ca 0,5-1 sec vloeien als je hem aanraakt) en het gaat altijd goed. Niet te lang stoken, zo gauw het tin uitgevloeid is, de bout weghalen en laten afkoelen. NOOIT blazen om af te koelen, want dan koelt het tin te snel af en heb je kans op haarscheurtjes in je soldering.gniaw schreef:Wat mij afvraag is of deze Conrad / BASETech soldeerstation geschikt is voor het solderen van de Velleman Kit. Gaarne advies..
Excuus..Henkjan schreef:
Ik zou je advies volgen.mischa72 schreef:Ik zou niet weten waarom niet. Stel je temperatuur gewoon niet te hoog in (tin moet in ca 0,5-1 sec vloeien als je hem aanraakt) en het gaat altijd goed. Niet te lang stoken, zo gauw het tin uitgevloeid is, de bout weghalen en laten afkoelen. NOOIT blazen om af te koelen, want dan koelt het tin te snel af en heb je kans op haarscheurtjes in je soldering.gniaw schreef:Wat mij afvraag is of deze Conrad / BASETech soldeerstation geschikt is voor het solderen van de Velleman Kit. Gaarne advies..
Kijk wel dat je een klein ventilatortje erbij zet, zodat je niet alle soldeerdampen inademt, die zijn namelijk niet echt gezond voor je.
Succes !!
Groeten,
Mischa