Dutch Audio Event

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Inventor
Berichten: 75
Lid geworden op: do 30 nov 2023, 19:54
Locatie: Delft

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Inventor »

De AirTech weergevers (magnetostaten dacht ik) heb ik op DAE-2023 gehoord. Er werd op fors volume een stuk percussie gespeeld, wat ik behoorlijk indrukwekkend vond. Ik herinner me dat ik de subwoofer ook goed vond (lekker strak) en dat me opviel dat het geluid van de subwoofer enigszins losstaand van de planars leek te bestaan.

Bedankt voor het delen van de ervaringen van afgelopen weekend, m.n. Duclaasie voor de geordende lijst van observaties. Ik ben er niet geweest (en daar ben ik niet rouwig om, nu ik lees over de drukte) maar ben toch wel benieuwd, dus fijn om hier wat terug te lezen.
timpert schreef: ma 06 okt 2025, 13:01
de huidige dertigers en jonger willen niet meer zo'n HiFi altaar in huis hebben
Een HiFi altaar?! :lol:
Dat is wel een rake term :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Barry2001 »

Wij waren er zondag, leuke dag gehad. Wat me in elk geval opviel is dat het weer groter is dan voorgaande jaren. Mogelijk door het samengaan met iEar? We moesten door omstandigheden om 16:00 weg, kwamen er toen achter dat we een heel stuk nog niet hebben gehad. Ook teveel tijd verpraat op de gang :relax: Alleen maar positief dat het goed gaat met DAE.

Drukte heb ik weinig last van gehad, vond het wel meevallen. Ja gewoon gezellig vol overal. Meer en meer zie je ook dat exposanten wat aan de akoestiek doen, kun je ook zoveel meer mee winnen dan gepiel met kabels.

Niveau van de sets vond ik erg wisselend, van erg goed tot niet om aan te horen. Wat ook opvalt is dat er niet alleen audiofiele tingeltangel muziek gedraaid wordt, maar ook eens stevig metal of electro om maar eens wat te noemen.

Iets opnoemen wat ons opviel, en wel dusdanig dat 1 van mijn medereizigers het setje wil gaan aanschaffen:
ab.png
Klonk meer dan prima in de grote ruimte (foyer) waar ze stonden. Aktief, alles erop en eraan, E 1400 noemde de verkoper. Een ander prijsje dan wat je er ook wel ziet.
Plaats reactie