Die laatsten lieten luid van zich horen
Restauratie KEF Reference 104/2
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Contacteer:
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Bij George in de tuin mat ik wel 9 teeeters, 1 Audax, 1 KEF, 2 koolmezen en 5 mussen.
Hoe was de respons van die laatste 5? 
Als ik thuis ben maar contact zoeken en mijn mic opsturen...
Als ik thuis ben maar contact zoeken en mijn mic opsturen...
Tegenswoordig moet buurman verderop duiven houden
Echt de hooligans onder het vliegend spul. Niet alleen schijten ze er op los, gaan de hele dag op het dak irritant zitten herriën.
Hier is er iemand die ook vond dat het overlast gaf, ik kan het huis van afstand zien, en daar zitten nooit meer meeuwen en duiven op de reling.
Ze heeft zo een nep raaf op de reling gezet, en niemand/vogel gaat er meer zitten.
https://www.bol.com/nl/p/esschert-desig ... country=BE
Back on topic.!!
Ze heeft zo een nep raaf op de reling gezet, en niemand/vogel gaat er meer zitten.
Back on topic.!!
Leuk die duiven, krijg je er gelijk een lading muizen ook bij, die komen net zo hard op het voer af als de vogels.
Maar waar ik eigenlijk op doelde met de meetafstand is dat zij aangeven dat de kalibratie geldig is tot 50cm en juist voor het meten van speakers wil je een grotere afstand aanhouden.
En ik kan me voorstellen dat de lage frequenties verder dragen als hoog en dus op een grotere afstand het hoog eerder zal afnemen.
moet daar dan niet nog voor gecompenseerd worden?
Maar waar ik eigenlijk op doelde met de meetafstand is dat zij aangeven dat de kalibratie geldig is tot 50cm en juist voor het meten van speakers wil je een grotere afstand aanhouden.
En ik kan me voorstellen dat de lage frequenties verder dragen als hoog en dus op een grotere afstand het hoog eerder zal afnemen.
Van mij mogen de vogels wel komen, behalve die dikke duif (ja ik discrimineer op rashannesie schreef:Hier is er iemand die ook vond dat het overlast gaf, ik kan het huis van afstand zien, en daar zitten nooit meer meeuwen en duiven op de reling.
raaf.PNG
Back on topic.!!
Voor de musjes gooien we elke dag nog een paar boterhamen in de tuin. blijft leuk om te zien en te horen.
Alleen met buiten meten is dat wat minder.
Wel grappig nu, ik was al aan het zoeken waar ik dat toen een keer had gemeld dat heel veel van die mic's een oplopend gedrag vertonen.
Dus het probleem bleef aanwezig, en ik had ze anders zelf laten kalibreren, en nu heb jij dus het ook duidelijk aan het licht gebracht.
Maar nu wel de kalibratie file goed opbergen..!!
Dus het probleem bleef aanwezig, en ik had ze anders zelf laten kalibreren, en nu heb jij dus het ook duidelijk aan het licht gebracht.
Klopt, met oplopende frequentie neemt de demping van de lucht toe per m afstand. Maar tussen 0,5m, 1m of zelfs 2m is dat echt te verwaarlozen. Dan spreek je echt over tientallen meters wil je dat gaan merken.Kappa7 schreef:Leuk die duiven, krijg je er gelijk een lading muizen ook bij, die komen net zo hard op het voer af als de vogels.
Ja zoveel oplopend in het hoog daar moest wel iets niet goed zitten.hannesie schreef:Wel grappig nu, ik was al aan het zoeken waar ik dat toen een keer had gemeld dat heel veel van die mic's een oplopend gedrag vertonen.
Dus het probleem bleef aanwezig, en ik had ze anders zelf laten kalibreren, en nu heb jij dus het ook duidelijk aan het licht gebracht.![]()
Maar om dat ik nog niet zo heel veel ervaring met microfoon metingen had ga je dan toch twijfelen.
Ik heb echt nog een tijdje gedacht dat de microfoon gewoon gaar was. maar een vergelijk van de microfoon van Leo gaf me wel uitsluitsel en bleek dat ik ook nog te hard uitstuurde.
Ik mete namelijk met op 1K 2.83Vrms wat in 8 ohm overeen komt met 1 watt.
Kijk ik dan met de spectrum analyzer naar het signaal wat op de microfoon binnen komt dan is dat een wout van harmonische, hij wordt dus overstuurt. Its wat ik wel apart vind aangezien de mic tot 112dB is gespecificeerd.
Dat gaat hij duidelijk niet halen maar op een lager niveau gaat het gewoon prima.
De kalibratie staat op de Nas en in mn gmail box.
Tenminste op 2 plaatsen opgeslagen.
Duidelijk dan maar weer op de post wachten en dan de tuin in.Pjotr schreef:Klopt, met oplopende frequentie neemt de demping van de lucht toe per m afstand. Maar tussen 0,5m, 1m of zelfs 2m is dat echt te verwaarlozen. Dan spreek je echt over tientallen meters wil je dat gaan merken.Kappa7 schreef:Leuk die duiven, krijg je er gelijk een lading muizen ook bij, die komen net zo hard op het voer af als de vogels.
Bedankt voor de info peter.
Mooie link.
Aangezien de microfoon nog ergens in Keulen is maar verder met wat ik wel kan doen.
Van de week had ik al het fame van het speaker doek los gehaald en de boel opnieuw verlijmd.
vandaag het nieuwe doek er maar eens omheen gespannen.
Het lastigste is de bovenzijde.
Daar wil je geen vouw inmaken dus de boel moet er omheen getrokken worden en dat is gelukt. Hier nog even de andere speaker met het oude doek.
Dat gaat er nu ook af nr 2 is ook aan de beurt.
Mooie link.
Aangezien de microfoon nog ergens in Keulen is maar verder met wat ik wel kan doen.
Van de week had ik al het fame van het speaker doek los gehaald en de boel opnieuw verlijmd.
vandaag het nieuwe doek er maar eens omheen gespannen.
Het lastigste is de bovenzijde.
Daar wil je geen vouw inmaken dus de boel moet er omheen getrokken worden en dat is gelukt. Hier nog even de andere speaker met het oude doek.
Dat gaat er nu ook af nr 2 is ook aan de beurt.
Strak
W.b.t. dat vouwen op de heken. Ik zaag het schuin naar achteren in met een dun ijzerzaagje en trek dan het "teveel" aan doek in de sleuf met wat houtlijm. Maar als er rek genoeg in het doek zit zoals bij jou, is dat wel mooier
De rek was meer als voldoende.
Ik heb het doek van Rumoh gebruikt en dat werkt echt makkelijk.
Ik heb het doek van Rumoh gebruikt en dat werkt echt makkelijk.
bedankt, ik ben er ook best trots op zo.Barry2001 schreef:Netjes gedaan, wel ff een verschil
Maakt hem toch wel netjes af he.
Dat grijs staat wel leuk maar ik vind dit toch wel erg mooi staan zo.
Dat grijs staat wel leuk maar ik vind dit toch wel erg mooi staan zo.
De microfoon is vandaag binnen gekomen en dus gelijk aan het meten geslagen vanavond.
En ik moet zeggen.
Dat ziet er niet eens zo verkeerd uit. Ik denk wel dat de tweeter nog 1 db lager mag om dat het hoog nog we fris is.
Aangezien ik spullen besteld heb voor -4, -5.3 en -6.1dB ga ik nu eerst -4dB maar eens toepassen.
Je ziet hier nu overigens het verschil met (rood) en zonder (Groen) gril.
En ik moet zeggen.
Dat ziet er niet eens zo verkeerd uit. Ik denk wel dat de tweeter nog 1 db lager mag om dat het hoog nog we fris is.
Aangezien ik spullen besteld heb voor -4, -5.3 en -6.1dB ga ik nu eerst -4dB maar eens toepassen.
Je ziet hier nu overigens het verschil met (rood) en zonder (Groen) gril.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Zou je referentie response eens kunnen laten zien?
Ben daar wel benieuwd naar.
Dat wordt na de metingen en aanpassingen.One World Concepts schreef:Zou je referentie response eens kunnen laten zien?
Ik kan de bestanden niet opslaan en wil de meetopstelling nu niet aanpassen
Toch maar even gemaakt.One World Concepts schreef:Zou je referentie response eens kunnen laten zien?
Dit is de uitgang van de versterker FR1 gemeten zonder correctie file.