vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Moderator: Beheerdersteam
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Het gaat er mij om dat ik zoveel mogelijk materiaal laat staan
Daarom wil ik minimale diepte bij maximale x.
Maar ik zet dan nog maar een flens van 18mm dik achter de woofer
Daarom wil ik minimale diepte bij maximale x.
Maar ik zet dan nog maar een flens van 18mm dik achter de woofer
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dat is op te lossen door meer hout erachter .
Het belangrijkste is dat gemonteerde woofer niet tegen speaker doek aan staat te wapperen .
Het belangrijkste is dat gemonteerde woofer niet tegen speaker doek aan staat te wapperen .
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Weer wat aan het hobbyen geweest
Woofer verzonken om straks het front gelijk met de kast te laten lopen.
Het xtra hout voor de woofer en de bracing .
Nu nog even kijken wat ik gebruik om de bouten in te bevestigen ,inslagmoeren zitten wel er dicht op de rand . Wel lekker om weer ergens naar toe te werken
Nu nog even kijken wat ik gebruik om de bouten in te bevestigen ,inslagmoeren zitten wel er dicht op de rand . Wel lekker om weer ergens naar toe te werken
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ik zou een ring er achter zetten waar je draad in tapt of de moeren op laat komen, verdeeld de druk mooi...
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
This al opgelost ,ik heb een maatje keiner genomen m5 !Shadow schreef:Ik zou een ring er achter zetten waar je draad in tapt of de moeren op laat komen, verdeeld de druk mooi...
En wat kleiner geboord dan noodzakelijk plus een beetje twee componenten polurytaan lijm er op.
Daarna de moeren er met een draadeind en moer in getrokken.
Zit als een huis,scheeld dat het multiplex is en geen mdf.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Nog een uurtje bezig geweest vandaag .
This wel niet zo spectaculair van die rechthoekige kasten .
Maar aan de andere kant ,wie bouwt er nog kasten tegenwoordig.
This wel niet zo spectaculair van die rechthoekige kasten .
Maar aan de andere kant ,wie bouwt er nog kasten tegenwoordig.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Nou ik wel! anders is het geen zelfbouwaudio meer, maar zelfassembleeraudiorikpost schreef:Maar aan de andere kant ,wie bouwt er nog kasten tegenwoordig
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
EhhhhhShadow schreef:Nog ontwikkelingen hier?
Door omstandig heden wat weinig tijd gehad maar van de week weer wat geknutseld. Proef opstelling gemaakt om te kijken of het meettechnisch een beetje gunstig is met die verhoudingen.
Voor het laag even een car sub aangesloten ,heftig ding
In de ruimte hoor je hem bijna niet en drie huizen verder valt het behang van de muur ,vreemd
Conclusie de baffle kan prima met die vorm. In de basis zijn de kasten klaar ,het tunneltje voor de M560d word nog een kleine uitdaging. de hoeken krijgen een radius van 16 mm.
Een profieltje van kwart rond hard hout bied hier de oplossing. Het aluminium voor de ringen te draaien is besteld .
Van het voorjaar moeten ze toch echt afkomen ,de componenten zijn inmiddels uit de garantie dus
Laatst gewijzigd door rikpost op ma 03 mar 2014, 4:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Er is al weer aardig wat zweet geproduceerd.
Ik ben benieuwd, is duidelijk een ander concept.
Ik ben benieuwd, is duidelijk een ander concept.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
inderdaad hans .hannesie schreef:Er is al weer aardig wat zweet geproduceerd.![]()
![]()
Ik ben benieuwd, is duidelijk een ander concept.
Zal in ieder geval wat beter in het interieur integreren dan het vorige ontwerp.
Heb ook echt zin om het af te bouwen inmiddels.
Ik hoop je dan eens uit te nodigen voor een luister sessie.
Mits het top klinkt natuurlijk
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Die staat !!Ik hoop je dan eens uit te nodigen voor een luister sessie.
Mits het top klinkt natuurlijk
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Slim, leuk idee.rikpost schreef:de hoeken krijgen een radius van 16 mm.
Een profieltje van kwart rond hard hout biet hier de oplossing.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dank zij het topic over de Totem voedjes heb ik het idee van de allminium plaat als voet laten varen.
Voetjes met spikes zijn sierlijker
Het alluminium voor de ring waar de bol op komt heb ik inmiddels binnen .
de indigo is een impressie!
De 12"' is straks niet meer zo zichtbaar en de bol komt ook iets lager .
Voetjes met spikes zijn sierlijker
Het alluminium voor de ring waar de bol op komt heb ik inmiddels binnen .
de indigo is een impressie!
De 12"' is straks niet meer zo zichtbaar en de bol komt ook iets lager .
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Gheghe someone found indogo renderer

Maar ziet er goed uit zo.
Maar ziet er goed uit zo.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dank u.hrscharft schreef:Gheghe someone found indogo renderer![]()
Maar ziet er goed uit zo.
Ja met die renderer gaat zo'n plaatje veel meer leven
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
klopt helemaal.
Maar ga nog maar eens een beetje aan het sleutelen met de instellingen en laat em voor de gein maar eens een nachtje draaien
dan worden de plaatjes nog veel mooier.
Maar ga nog maar eens een beetje aan het sleutelen met de instellingen en laat em voor de gein maar eens een nachtje draaien
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ik zal youtube eens afschuimen voor wat gebruikers mogenlijkheden.hrscharft schreef:klopt helemaal.
Maar ga nog maar eens een beetje aan het sleutelen met de instellingen en laat em voor de gein maar eens een nachtje draaiendan worden de plaatjes nog veel mooier.
Al denk ik dat ik beter mijn energie kan steken in het afbouwen.
Valt al niet mee met dat mooie weer ,zit liever op mijn racefiets can in mijn schuur
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Van het weekeind het bolletje gemaakt voor de M560D
Het kapje van een Ikea lampje bleek precies de juiste afmetingen.
Daar heb ik wel even voor moeten zoeken
Uiteraard weer lekker met polyester aan de gang geweest.
De halve bol in twee kwart bolletjes verdelen was nog niet zo heel eenvoudig
Maar toch goed gelukt. Baffeltje gefreesd. Van de week weer verder
Daar heb ik wel even voor moeten zoeken
Maar toch goed gelukt. Baffeltje gefreesd. Van de week weer verder
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Leuk, van lamineren tot een bolletje met dit resultaat. 
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Yephannesie schreef:Leuk, van lamineren tot een bolletje met dit resultaat.
er zit inmiddels ook een laagje lamineer over het hout en polyester .
Dan is het straks mooi één geheel en gaat het nooit meer scheuren.
Een ex collega van mij is weer zo tof om het draaiwerk voor zijn rekening te nemen .
Hij heeft ook het messing van mijn andere luidsprekers gedraaid toen
een gat er in maken vond hij te eenvoudig dus hij heeft de radius van de bol er maar in gekotterd.
De kleine radius is de radius van het mid bolletje.
. De voetjes
Daar word nog de helft van af gefreesd zodat ze gedeeltelijk in de kast vallen .
Ze zijn nog verstelbaar ook
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Vanavond weer wat opgeschoten 
- Bijlagen
-
- Naamloos.jpg (16.31 KiB) 373 keer bekeken
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Kleine update weer.
Het gaat helemaal goedkomen met die voetjes.
Ook de kasten weer volledig in de epoxy gezet .
Ik heb deze keer een dunne geweven glasvezelmat gebruikt ,dat gaat me een hoop schuurwerk schelen
Het bolletje voor de M560D is goed gelukt al zeg ik het zelf 
Ik heb deze keer een dunne geweven glasvezelmat gebruikt ,dat gaat me een hoop schuurwerk schelen
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dat gaat zekers heel fraai worden
!
In 2015 "live"te bewonderen in Alphen aan den Rijn
?
In 2015 "live"te bewonderen in Alphen aan den Rijn
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Bedankt ballenvriendErikW schreef:Dat gaat zekers heel fraai worden!
In 2015 "live"te bewonderen in Alphen aan den Rijn?
Maar of ik ze ooit naar een luisterdag ga slepen........ik denk het niet.
Luisteravondje bij mij thuis ,geen probleem.
Ik zorg voor bier en chips
