Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen, audio/tv meubel.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Leeuwarden »

Ojee, een quiltende echtgenote… :shock: Daar heb ik ook een exemplaar van…
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Douwe84 »

Dat is beter dan een vrouw zonder hobby's...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Barry2001 »

hannesie schreef: za 12 mar 2022, 23:17
Begrijp ik het goed dat je een lift maakt voor de TV in de achterste kast?
Dat begrijp je goed Hans!
hannesie schreef: za 12 mar 2022, 23:30

Ineke is een Quilt aan het maken om die daarvoor te gebruiken. :shock:
quilt2.jpg
Moest het opzoeken, maar kan voor de audio prima werken, met name door de tussenvulling :idea: Denk dat je er een galmkamer best mee kunt verbeteren ook.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Quilten

Quilten of doorpitten is een handwerktechniek waarbij drie lagen textiel met een doorstiksteek op elkaar genaaid worden. Het resultaat van het werk is een quilt.

De drie lagen zijn:

De top. Dit kan een hele lap stof (whole cloth) zijn of patchwork.
De tussenvulling. Deze laag heeft een isolerende functie en wordt vaak van wol, katoen of een synthetisch materiaal gemaakt.
De achterkant. Dit is een lap textiel of patchwork.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Leeuwarden »

Thanks Barry, nu snap ik eindelijk waar MBCE mee bezig is…
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Barry2001 »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Bas Horneman »

Hoi Barry,

Een heel brutale vraag van mij. Maar mag ik je zaagplan /maten zoals je die opgestuurd heb naar zagenzagen?

Mvg,
Bas
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Barry2001 »

Vind ik geen brutale vraag hoor. Ik heb geen zaagplan gemaakt maar de maten zoals Tony ze op z'n site heeft staan bij zagenzagen ingevuld.

Ik zie in m'n Calpamos map met aantekeningen dat ik de BOM er nog in heb staan:

Uitgaand van18mm dik Berkenmultiplex.
Zijkanten: 4 stuks 600 x 900 mm
Boven/Onder: 4 stuks 600 x 450mm
Voor/Achter: 4 stuks 864 x 450mm
Bracing: 2 stuks 160 x 450mm

Balken vuren 44x44mm frame: 12 meter totaal (van bouwmarkt),

Standardplast STP Aero Bomb 4.2mm dik 'Ontdreuningsmateriaal' in totaal 3.3m2. Er zit 2.4m2 in een doos, had dus 2 dozen nodig en wat over. Van Akoestiekwinkel.nl

Akotherm D20 dikte 50mm type K0415 2 platen 1200 x 1000 x 50mm. Dacht dat ik die ook bij akoestiekwinkel.nl heb gekocht, weet het niet meer.

Controleer de maten mocht je gaan bestellen svp he, schrijffouten voorbehouden :relax: tis toch een heel bedrag.

Oja, ik herinner me nu dat ik niet helemaal goed uit kwam met het multiplex, en 3 panelen 2440x1220 heb gekocht waar ik best wat van over had. Ik heb dit toch gedaan omdat ik nog hout voor het onderstel nodig had, en toen al een idee had voor het audio/tv meubel waar ik nu mee bezig ben. Dus misschien als je zelf wel een zaagplan maakt en het uitkient je het met 2 platen kunt redden.

Het bedrag dat ik bij zagenzagen kwijt was voor de 3 panelen incl zagen was E 328,26. Lijkt veel. Onlangs heb ik wat laten zagen bij een bouwmarkt en dan weet je weer precies waarom je voor projecten als dit een top zaagservice als zagenzagen wilt hebben. Superstrak op de maat, degelijk verpakt, top kwaliteit hout.

Ben je helemaal op de hoogte :D
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Barry2001 »

Het blad op de kast waar de audio op komt te staan wordt een eiken bovenblad. Vandaag pas gemaakt en mooi afgerond met de bovenfrees:
IMG_1466.JPG
4 kabeldoorvoeren, gaten van 60mm. Denk kom er vast moeilijk door met de gatenzaag maar viel erg mee.
IMG_1467.JPG
Dit is het idee. Kast in de grond gezet, verf kan er nu op.
IMG_1469.JPG
Dit is de ruimte onder het eiken blad, waar de tv ontvanger, media player ed in komen. Gaten achterin komen uit in de tv kast, voor 230V, speakerkabels ed. Ik wil geen kabels in het zicht hebben..
IMG_1470.JPG
Verf kan erop dus, moet in een paar keer, kan niet overal in 1 keer bij. En dan schiet het toch wel aardig op.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door hannesie »

Wel leuk om het zo te zien groeien. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Douwe84 »

lekker bezig!
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Bas Horneman »

Ben je helemaal op de hoogte :D
Dank je wel! Inmiddels is dat 510 euro voor Berken CP/CP. Zal alleen nog maar duurder worden nu met die oorlog (Berken Multiplex komt uit Rusland)
Bijlagen
za.PNG
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Bas Horneman »

Dat is ex verzenden.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Henkjan »

auw
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Barry2001 »

zagenzagen.png
Ook CP/CP, incl verzenden. Dus E 328,26 - 59,00 = E 269,26 in vergelijking met jou prijs Bas. Mijn factuur is van januari 2021, ruim een jaar geleden. Bijna een verdubbeling in iets meer dan een jaar tijd :shock: en dan moet de klap van de oorlog nog komen.
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Bas Horneman »

:shock:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Barry2001 »

Enorm, echt... Maar ga je Calpamos bouwen? of gebruik je de kastmaten voor wat anders.
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Bas Horneman »

Ik heb de 15pr400 en die hoorn. En een andere hoorn driver. Dus wilde het formaat overnemen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Shadow »

Cool, komt er een topic van?
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Bas Horneman »

Ik hoop het wel. Maar ik kan helemaal niets ontwerpen...Dus denk ik aan crites crossovers of iets dergelijks. Zal sowieso nog wel even duren...
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Bas Horneman »

Dat is ook de reden dat ik Calpamos overwogen heb. Alleen had ik al geinvesteerd in 2e hands BMS 4592ND-8 voor 600 paar...die investering krijg ik niet terug..
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Shadow »

Bas Horneman schreef: do 17 mar 2022, 13:39
Ik hoop het wel. Maar ik kan helemaal niets ontwerpen...Dus denk ik aan crites crossovers of iets dergelijks. Zal sowieso nog wel even duren...
https://dbxpro.com/en/products/223s

Zoiets?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Barry2001 »

Mja, ga zelf straks zowiezo bi-ampen als het meubel klaar is, met een Minidsp. Heb dan het originele filter dat ingebouwd zit als referentie. Kan ik er tussen weg pluggen, je hebt dit topic wel gelezen denk ik. Heb ook weinig ervaring met filteren, wil het oa gaan doen om wat inzicht te krijgen, zal de ervaring wel melden hier.

De Faitals HF201 uit Tony's ontwerp heb je voor de helft van die E 600 ongeveer..nieuw dan, heb ze ook niet nieuw gekocht. En in dat geval kun je zijn filter gebruiken. Maar goed, als het je gaat om de fun van het tunen kan het prima met die BMS-en natuurlijk.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Shadow »

Barry2001 schreef: do 17 mar 2022, 14:12
Mja, ga zelf straks zowiezo bi-ampen als het meubel klaar is, met een Minidsp. Heb dan het originele filter dat ingebouwd zit als referentie. Kan ik er tussen weg pluggen, je hebt dit topic wel gelezen denk ik. Heb ook weinig ervaring met filteren, wil het oa gaan doen om wat inzicht te krijgen, zal de ervaring wel melden hier.

De Faitals HF201 uit Tony's ontwerp heb je voor de helft van die E 600 ongeveer..nieuw dan, heb ze ook niet nieuw gekocht. En in dat geval kun je zijn filter gebruiken. Maar goed, als het je gaat om de fun van het tunen kan het prima met die BMS-en natuurlijk.
Ik lees toch 600 per paar ? da's net zoveel als de Faitals nieuw ongeveer...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Barry2001 »

Ja klopt. Haal p/st en p/paar door elkaar.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen

Bericht door Shadow »

Die BNS hoorndrivers zijn nieuw 600+ per stuk, dan is 600 per paar een leuke koop idd, maar Faital is gewoon erg veel waar voor je geld...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”