Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen, audio/tv meubel.
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Ojee, een quiltende echtgenote…
Daar heb ik ook een exemplaar van…
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Dat is beter dan een vrouw zonder hobby's...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Dat begrijp je goed Hans!
Moest het opzoeken, maar kan voor de audio prima werken, met name door de tussenvulling
https://nl.wikipedia.org/wiki/Quilten
Quilten of doorpitten is een handwerktechniek waarbij drie lagen textiel met een doorstiksteek op elkaar genaaid worden. Het resultaat van het werk is een quilt.
De drie lagen zijn:
De top. Dit kan een hele lap stof (whole cloth) zijn of patchwork.
De tussenvulling. Deze laag heeft een isolerende functie en wordt vaak van wol, katoen of een synthetisch materiaal gemaakt.
De achterkant. Dit is een lap textiel of patchwork.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Thanks Barry, nu snap ik eindelijk waar MBCE mee bezig is…
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Hoi Barry,
Een heel brutale vraag van mij. Maar mag ik je zaagplan /maten zoals je die opgestuurd heb naar zagenzagen?
Mvg,
Bas
Een heel brutale vraag van mij. Maar mag ik je zaagplan /maten zoals je die opgestuurd heb naar zagenzagen?
Mvg,
Bas
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Vind ik geen brutale vraag hoor. Ik heb geen zaagplan gemaakt maar de maten zoals Tony ze op z'n site heeft staan bij zagenzagen ingevuld.
Ik zie in m'n Calpamos map met aantekeningen dat ik de BOM er nog in heb staan:
Uitgaand van18mm dik Berkenmultiplex.
Zijkanten: 4 stuks 600 x 900 mm
Boven/Onder: 4 stuks 600 x 450mm
Voor/Achter: 4 stuks 864 x 450mm
Bracing: 2 stuks 160 x 450mm
Balken vuren 44x44mm frame: 12 meter totaal (van bouwmarkt),
Standardplast STP Aero Bomb 4.2mm dik 'Ontdreuningsmateriaal' in totaal 3.3m2. Er zit 2.4m2 in een doos, had dus 2 dozen nodig en wat over. Van Akoestiekwinkel.nl
Akotherm D20 dikte 50mm type K0415 2 platen 1200 x 1000 x 50mm. Dacht dat ik die ook bij akoestiekwinkel.nl heb gekocht, weet het niet meer.
Controleer de maten mocht je gaan bestellen svp he, schrijffouten voorbehouden
tis toch een heel bedrag.
Oja, ik herinner me nu dat ik niet helemaal goed uit kwam met het multiplex, en 3 panelen 2440x1220 heb gekocht waar ik best wat van over had. Ik heb dit toch gedaan omdat ik nog hout voor het onderstel nodig had, en toen al een idee had voor het audio/tv meubel waar ik nu mee bezig ben. Dus misschien als je zelf wel een zaagplan maakt en het uitkient je het met 2 platen kunt redden.
Het bedrag dat ik bij zagenzagen kwijt was voor de 3 panelen incl zagen was E 328,26. Lijkt veel. Onlangs heb ik wat laten zagen bij een bouwmarkt en dan weet je weer precies waarom je voor projecten als dit een top zaagservice als zagenzagen wilt hebben. Superstrak op de maat, degelijk verpakt, top kwaliteit hout.
Ben je helemaal op de hoogte
Ik zie in m'n Calpamos map met aantekeningen dat ik de BOM er nog in heb staan:
Uitgaand van18mm dik Berkenmultiplex.
Zijkanten: 4 stuks 600 x 900 mm
Boven/Onder: 4 stuks 600 x 450mm
Voor/Achter: 4 stuks 864 x 450mm
Bracing: 2 stuks 160 x 450mm
Balken vuren 44x44mm frame: 12 meter totaal (van bouwmarkt),
Standardplast STP Aero Bomb 4.2mm dik 'Ontdreuningsmateriaal' in totaal 3.3m2. Er zit 2.4m2 in een doos, had dus 2 dozen nodig en wat over. Van Akoestiekwinkel.nl
Akotherm D20 dikte 50mm type K0415 2 platen 1200 x 1000 x 50mm. Dacht dat ik die ook bij akoestiekwinkel.nl heb gekocht, weet het niet meer.
Controleer de maten mocht je gaan bestellen svp he, schrijffouten voorbehouden
Oja, ik herinner me nu dat ik niet helemaal goed uit kwam met het multiplex, en 3 panelen 2440x1220 heb gekocht waar ik best wat van over had. Ik heb dit toch gedaan omdat ik nog hout voor het onderstel nodig had, en toen al een idee had voor het audio/tv meubel waar ik nu mee bezig ben. Dus misschien als je zelf wel een zaagplan maakt en het uitkient je het met 2 platen kunt redden.
Het bedrag dat ik bij zagenzagen kwijt was voor de 3 panelen incl zagen was E 328,26. Lijkt veel. Onlangs heb ik wat laten zagen bij een bouwmarkt en dan weet je weer precies waarom je voor projecten als dit een top zaagservice als zagenzagen wilt hebben. Superstrak op de maat, degelijk verpakt, top kwaliteit hout.
Ben je helemaal op de hoogte
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Het blad op de kast waar de audio op komt te staan wordt een eiken bovenblad. Vandaag pas gemaakt en mooi afgerond met de bovenfrees:
4 kabeldoorvoeren, gaten van 60mm. Denk kom er vast moeilijk door met de gatenzaag maar viel erg mee.
Dit is het idee. Kast in de grond gezet, verf kan er nu op.
Dit is de ruimte onder het eiken blad, waar de tv ontvanger, media player ed in komen. Gaten achterin komen uit in de tv kast, voor 230V, speakerkabels ed. Ik wil geen kabels in het zicht hebben..
Verf kan erop dus, moet in een paar keer, kan niet overal in 1 keer bij. En dan schiet het toch wel aardig op.
4 kabeldoorvoeren, gaten van 60mm. Denk kom er vast moeilijk door met de gatenzaag maar viel erg mee.
Dit is het idee. Kast in de grond gezet, verf kan er nu op.
Dit is de ruimte onder het eiken blad, waar de tv ontvanger, media player ed in komen. Gaten achterin komen uit in de tv kast, voor 230V, speakerkabels ed. Ik wil geen kabels in het zicht hebben..
Verf kan erop dus, moet in een paar keer, kan niet overal in 1 keer bij. En dan schiet het toch wel aardig op.
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Dank je wel! Inmiddels is dat 510 euro voor Berken CP/CP. Zal alleen nog maar duurder worden nu met die oorlog (Berken Multiplex komt uit Rusland)Ben je helemaal op de hoogte
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Ook CP/CP, incl verzenden. Dus E 328,26 - 59,00 = E 269,26 in vergelijking met jou prijs Bas. Mijn factuur is van januari 2021, ruim een jaar geleden. Bijna een verdubbeling in iets meer dan een jaar tijd
en dan moet de klap van de oorlog nog komen.
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Enorm, echt... Maar ga je Calpamos bouwen? of gebruik je de kastmaten voor wat anders.
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Ik heb de 15pr400 en die hoorn. En een andere hoorn driver. Dus wilde het formaat overnemen.
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Ik hoop het wel. Maar ik kan helemaal niets ontwerpen...Dus denk ik aan crites crossovers of iets dergelijks. Zal sowieso nog wel even duren...
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Dat is ook de reden dat ik Calpamos overwogen heb. Alleen had ik al geinvesteerd in 2e hands BMS 4592ND-8 voor 600 paar...die investering krijg ik niet terug..
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
https://dbxpro.com/en/products/223sBas Horneman schreef: ↑do 17 mar 2022, 13:39Ik hoop het wel. Maar ik kan helemaal niets ontwerpen...Dus denk ik aan crites crossovers of iets dergelijks. Zal sowieso nog wel even duren...
Zoiets?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Mja, ga zelf straks zowiezo bi-ampen als het meubel klaar is, met een Minidsp. Heb dan het originele filter dat ingebouwd zit als referentie. Kan ik er tussen weg pluggen, je hebt dit topic wel gelezen denk ik. Heb ook weinig ervaring met filteren, wil het oa gaan doen om wat inzicht te krijgen, zal de ervaring wel melden hier.
De Faitals HF201 uit Tony's ontwerp heb je voor de helft van die E 600 ongeveer..nieuw dan, heb ze ook niet nieuw gekocht. En in dat geval kun je zijn filter gebruiken. Maar goed, als het je gaat om de fun van het tunen kan het prima met die BMS-en natuurlijk.
De Faitals HF201 uit Tony's ontwerp heb je voor de helft van die E 600 ongeveer..nieuw dan, heb ze ook niet nieuw gekocht. En in dat geval kun je zijn filter gebruiken. Maar goed, als het je gaat om de fun van het tunen kan het prima met die BMS-en natuurlijk.
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Ik lees toch 600 per paar ? da's net zoveel als de Faitals nieuw ongeveer...Barry2001 schreef: ↑do 17 mar 2022, 14:12Mja, ga zelf straks zowiezo bi-ampen als het meubel klaar is, met een Minidsp. Heb dan het originele filter dat ingebouwd zit als referentie. Kan ik er tussen weg pluggen, je hebt dit topic wel gelezen denk ik. Heb ook weinig ervaring met filteren, wil het oa gaan doen om wat inzicht te krijgen, zal de ervaring wel melden hier.
De Faitals HF201 uit Tony's ontwerp heb je voor de helft van die E 600 ongeveer..nieuw dan, heb ze ook niet nieuw gekocht. En in dat geval kun je zijn filter gebruiken. Maar goed, als het je gaat om de fun van het tunen kan het prima met die BMS-en natuurlijk.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Ja klopt. Haal p/st en p/paar door elkaar.
Re: Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen
Die BNS hoorndrivers zijn nieuw 600+ per stuk, dan is 600 per paar een leuke koop idd, maar Faital is gewoon erg veel waar voor je geld...
