Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Moderator: Beheerdersteam
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Hai Dre,
Laag was niet dominant gelukkig, maarrrrr, dat was 1 kast.
Zaterdag of met een beetje mazzel morgen avond 2 kasten, dan weet ik meer.
gr
paul
Laag was niet dominant gelukkig, maarrrrr, dat was 1 kast.
Zaterdag of met een beetje mazzel morgen avond 2 kasten, dan weet ik meer.
gr
paul
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
To do lijstje;
• Buitenranden maken en fatsoeneren,
• Trechters rond maken, en rand aanbrengen?
• Doek bevestiging verzinnen,
• Aktief filter plaatsen.
Ik speel met ongefilterde laag kasten, spoel heb ik er tussenuit gegooid., kan even geen kwaad denk ik.
Het klinkt prachtig ondanks het ontbrekende laag filter.
• Buitenranden maken en fatsoeneren,
• Trechters rond maken, en rand aanbrengen?
• Doek bevestiging verzinnen,
• Aktief filter plaatsen.
Ik speel met ongefilterde laag kasten, spoel heb ik er tussenuit gegooid., kan even geen kwaad denk ik.
Het klinkt prachtig ondanks het ontbrekende laag filter.
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Zo, …….net terug uit Vaasa Finland en in vergelijk met Nederland is het hier zacht.
Ik stapte daar de taxi uit en men schoenzolen zaten meteen vastgeplakt aan de grond, zo koud.
Ik kon geen stap meer zetten. Leuke ervaring wel, maar rete kkkkkkoud. Min 15 en gelukkig geen wind.
Een oplossing voor glibberige trottoirs hebben ze daar; gewoon de straatverwarming aan bij sneeuwbuien en je houd het ijsvrij.!!!!!!
Fietsen doen ze ook gewoon daar, op spijkerbanden............
On topic maar weer;
Omdat ik ontevreden ben met de speakertrechters wil op de een of andere manier afdrukken maken in gips en dan met epoxi of zo, zwarte, flinterdunne frame’s maken.
Wie weet of er epoxi-hars of zo in zwart te krijgen is? Langzaam drogende.
Dre misschien?
Ik stapte daar de taxi uit en men schoenzolen zaten meteen vastgeplakt aan de grond, zo koud.
Ik kon geen stap meer zetten. Leuke ervaring wel, maar rete kkkkkkoud. Min 15 en gelukkig geen wind.
Een oplossing voor glibberige trottoirs hebben ze daar; gewoon de straatverwarming aan bij sneeuwbuien en je houd het ijsvrij.!!!!!!
Fietsen doen ze ook gewoon daar, op spijkerbanden............
On topic maar weer;
Omdat ik ontevreden ben met de speakertrechters wil op de een of andere manier afdrukken maken in gips en dan met epoxi of zo, zwarte, flinterdunne frame’s maken.
Wie weet of er epoxi-hars of zo in zwart te krijgen is? Langzaam drogende.
Dre misschien?
- Surpass
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 14:46
- Locatie: Eindhoven
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Epoxyhars is verkrijgbaar van gietbaar tot bijna kneedbaar. Deze is vervolgens te vermengen met pigmentpasta in de meest uiteenlopende kleuren, waaronder zwart. Ik heb dit zelf gebruikt en de kleur is echt door en door zwart. Het is onder andere verkrijgbaar bij de polyservice.
http://www.polyservice.nl/Pigmentpasta-c-262.html
http://www.polyservice.nl/Pigmentpasta-c-262.html
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
dan zou ik maar wel wanten aandoen anders.....(voor een week)

- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Bedankt Supass,
en Dre....... ja handschoenen zijn kennelijk noodzakelijk
en Dre....... ja handschoenen zijn kennelijk noodzakelijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Altijd handschoenen dragen bij het werken met epoxy, je kan er een vervelende allergie aan over houden.Paul groot schreef:Bedankt Supass,
en Dre....... ja handschoenen zijn kennelijk noodzakelijk
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Hoi Paul,
Hoe staat het er inmiddels voor? Binnenkort komen Joyce en ik weer eens langs bij je, dus dan wil ik wel wat horen natuurlijk
Hoe staat het er inmiddels voor? Binnenkort komen Joyce en ik weer eens langs bij je, dus dan wil ik wel wat horen natuurlijk
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Geen zorgen,
spul staat klaar, klinkt fantastisch en over een tijdje het actieve filter ertussen.
Ik heb tussendoor een hoop klussen gehad die voorrang hebben.
Bad lek, gerepareerd en gister weer lek, dus nu weer met mijn soepele lichaam onder het bad en fixxen...
Ook de nieuwe jvc hd950 (wat een beest) opgehangen op mijn manier... dus niet lachen.
Hangt uit het zicht !!! in woonkamer aan een soort lift installatie.
Ook 2 dagen werk.
Kortom, druk.... druk...... maar de kastjes moeten nog even wachten.
spul staat klaar, klinkt fantastisch en over een tijdje het actieve filter ertussen.
Ik heb tussendoor een hoop klussen gehad die voorrang hebben.
Bad lek, gerepareerd en gister weer lek, dus nu weer met mijn soepele lichaam onder het bad en fixxen...
Ook de nieuwe jvc hd950 (wat een beest) opgehangen op mijn manier... dus niet lachen.
Hangt uit het zicht !!! in woonkamer aan een soort lift installatie.
Ook 2 dagen werk.
Kortom, druk.... druk...... maar de kastjes moeten nog even wachten.
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spull
………….het is een jaartje stil geweest,…….maar ik heb niet stil gezeten.
Inmiddels een Monobill 2 gebouwd maar na uitproberen noodgedwongen weer gewijzigd in een gewone Monobill. Het vermogen van de 2 was niet voldoende om zich te meten met de Krell op het laag.
Inmiddels een Monobill 2 gebouwd maar na uitproberen noodgedwongen weer gewijzigd in een gewone Monobill. Het vermogen van de 2 was niet voldoende om zich te meten met de Krell op het laag.
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spull
Het zal te maken hebben met de laag rendement speakers die ik heb toegepast. Nu heb ik wel een veel mooiere behuizing dan voorheen dus het is niet voor niets geweest.
Het actieve filter heb ik inmiddels uit Honk Kong laten komen, een mini DSP. Spoel uit het laag gemikt, doorgang overbrugd, en ik heb nu zat afstel mogelijkheden.
Wat me opviel trouwens bij het filtertje is dat in theorie de linkwitz-riley cross-over de beste papieren heeft (? Ik praat maar na…….) maar dat in de praktijk, bij mij gehoormatig, de Bessel het allerbeste resultaat laat horen.
Het actieve filter heb ik inmiddels uit Honk Kong laten komen, een mini DSP. Spoel uit het laag gemikt, doorgang overbrugd, en ik heb nu zat afstel mogelijkheden.
Wat me opviel trouwens bij het filtertje is dat in theorie de linkwitz-riley cross-over de beste papieren heeft (? Ik praat maar na…….) maar dat in de praktijk, bij mij gehoormatig, de Bessel het allerbeste resultaat laat horen.
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spull
De speaker behuizing gebeitst , nu gewijzigd in palissander. Toch veel mooier en makkelijker af te werken zo meteen.
Dat lichte fineer gaf vond ik ook een te groot contrast.
Dat lichte fineer gaf vond ik ook een te groot contrast.
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spull
Ter info.
Beits van Rambo kleur 770 en hoogglans vernis van de Hema.
Beits van Rambo kleur 770 en hoogglans vernis van de Hema.
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spull
goedemorgen paul,nog steeds bezig zie ik!
ik wil wel weer eens langskomen als het laaggedeelte ook af is.
ik wil wel weer eens langskomen als het laaggedeelte ook af is.
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spull
Hee DRE
Welkom,
alles is af en speelt, alleen de afwerking ben ik nog een beetje aan het prakkiseren.............
Welkom,
alles is af en speelt, alleen de afwerking ben ik nog een beetje aan het prakkiseren.............
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spull
dan is juist een blik van buitenaf vaak handig!Paul groot schreef:Hee DRE
Welkom,
alles is af en speelt, alleen de afwerking ben ik nog een beetje aan het prakkiseren.............
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spull
Half on topic gezien ik ook met minidsp bezig ben. Het valt mij op dat je bij het begin van het loog en het einde van het hoog geen cut off frequentie gebruikt.Paul groot schreef:Het zal te maken hebben met de laag rendement speakers die ik heb toegepast. Nu heb ik wel een veel mooiere behuizing dan voorheen dus het is niet voor niets geweest.
Het actieve filter heb ik inmiddels uit Honk Kong laten komen, een mini DSP. Spoel uit het laag gemikt, doorgang overbrugd, en ik heb nu zat afstel mogelijkheden.
Wat me opviel trouwens bij het filtertje is dat in theorie de linkwitz-riley cross-over de beste papieren heeft (? Ik praat maar na…….) maar dat in de praktijk, bij mij gehoormatig, de Bessel het allerbeste resultaat laat horen.
Is dat niet beter? Energie die onverhoopt buiten het bereik valt wordt met cut off niet verspild. Of zie ik dat verkeerd?
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spull
Hai Leeuwarden,
Ik kan je niet volgen.................maar dat ligt ongetwijfeld aan mijn beperkte kennis van zo een filter.
Ik heb maar 1 foto geplaatst zover ik weet, en dat is van de crossover, het Bessel type.
De cut off heb ik ingesteld op gehoor trouwens, en , omdat dat bij mij boven 13kHz ophoud, ik die met een krul naar beneden , 15kHz, afgerond.
Ik zal nog wel eens een print screen plaatsen daarvan.
Verder heb ik eigenlijk alles op gehoor gedaan,......... en dan kom je een end,...............na 2 maanden !!!!!!?
Helaas is Camiel (die mij uitstekend geholpen heeft) druk,........ die heeft van die mooie software, microfoon etc.
Verder is mijn KT88 te dominant kwa output en dan heb je met die DSP mooi de mogelijkheid de boel op midden/hoog te knijpen.........
Verder ben ik wel op zoek naar een high end filterje,,,,, een Bryston 10B is nieuw te veel geld, belachelijk veel, maar ik kijk ondertussen verder wat er is aan betaalbare rommel
Voorlopig voldoet die DSP voortreffelijk, prijs/kwaliteit in acht genomen.
gr
Paul
Ik kan je niet volgen.................maar dat ligt ongetwijfeld aan mijn beperkte kennis van zo een filter.
Ik heb maar 1 foto geplaatst zover ik weet, en dat is van de crossover, het Bessel type.
De cut off heb ik ingesteld op gehoor trouwens, en , omdat dat bij mij boven 13kHz ophoud, ik die met een krul naar beneden , 15kHz, afgerond.
Ik zal nog wel eens een print screen plaatsen daarvan.
Verder heb ik eigenlijk alles op gehoor gedaan,......... en dan kom je een end,...............na 2 maanden !!!!!!?
Helaas is Camiel (die mij uitstekend geholpen heeft) druk,........ die heeft van die mooie software, microfoon etc.
Verder is mijn KT88 te dominant kwa output en dan heb je met die DSP mooi de mogelijkheid de boel op midden/hoog te knijpen.........
Verder ben ik wel op zoek naar een high end filterje,,,,, een Bryston 10B is nieuw te veel geld, belachelijk veel, maar ik kijk ondertussen verder wat er is aan betaalbare rommel
Voorlopig voldoet die DSP voortreffelijk, prijs/kwaliteit in acht genomen.
gr
Paul
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spull
Beetje lastig uit te leggen want ik ben zelf nogal blond op dit gebied.
Wat ik bedoel is dat jouw laag geen begin heeft (wel een eind) en je hoog wel een begin en geen eind.
Zie verschil in curves tusen jou en mijn plaatje.
Misschien dat iemand met meer verstand van zaken hier iets over kan zeggen?
Wat ik bedoel is dat jouw laag geen begin heeft (wel een eind) en je hoog wel een begin en geen eind.
Zie verschil in curves tusen jou en mijn plaatje.
Misschien dat iemand met meer verstand van zaken hier iets over kan zeggen?
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spull
Ik weet het antwoord wel maar ik ga het niet zeggen...
Ps: dit antwoord was analoog aan de vraag. En een doordenker. Mijn antwoord is net als jouw hoog.
Ps: dit antwoord was analoog aan de vraag. En een doordenker. Mijn antwoord is net als jouw hoog.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spull
Hallo... het is zondag... dan worden raadsels automatisch geblocked bij mij...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spull
Inmiddels heel diep nagedacht maar het kwartje is bij mij nog steeds niet gevallen...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spull
Ik raak wat confuus van dergelijke opmerkingen... 
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spull
gewoon op tijd naar bed,morgen is alles weer goed! 

