MonoBill 3 met CFB
Moderator: Beheerdersteam
Re: MonoBill 3 met CFB
Hoe bedoel je rayray5150 schreef:Kun je hier dan nog iets anders krijgen dan 50 Hertz ?
Re: MonoBill 3 met CFB
Ach ik dacht voor het geval het naar ergens anders geëxporteerd wordt
Maar het is eigenlijk overbodig Tot je het er niet bij zet
Alhoewel er toch hobbyisten zijn die gelijkspanning willen transformeren
Jullie zien ook alles
Maar het is eigenlijk overbodig Tot je het er niet bij zet
Alhoewel er toch hobbyisten zijn die gelijkspanning willen transformeren
Jullie zien ook alles
Re: MonoBill 3 met CFB
Mja. het zijn op zich keurig nette gegraveerde panelen, daar niet van.
Het is meer dat ik iets heb dat 99,9 % van de mensheid geen flauw idee heeft wat "Cathode Feedback" betekend. (ik trouwens ook niet...)
Ik had zelf voor een wat subtielere gravering en lettersoort met wat minder tekst gekozen. maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
Het is meer dat ik iets heb dat 99,9 % van de mensheid geen flauw idee heeft wat "Cathode Feedback" betekend. (ik trouwens ook niet...)
Ik had zelf voor een wat subtielere gravering en lettersoort met wat minder tekst gekozen. maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
Re: MonoBill 3 met CFB
Daar kan ik inderdaad met de spuitbusjes niet tegenop. Zeker niet voor 45 euries. Ik vind ze erg goed gelukt. Mooi Bert. Ze zien er bruut uit.
Groet, Bob
Groet, Bob
Re: MonoBill 3 met CFB
Had ik ook.ray5150 schreef:Mja. het zijn op zich keurig nette gegraveerde panelen, daar niet van.
Het is meer dat ik iets heb dat 99,9 % van de mensheid geen flauw idee heeft wat "Cathode Feedback" betekend. (ik trouwens ook niet...)
Ik had zelf voor een wat subtielere gravering en lettersoort met wat minder tekst gekozen. maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
Re: MonoBill 3 met CFB
Of je iets wel of niet mooi vind is een ander punt, wat er bereikt is met frees en graveer werk is natuurlijk geweldig, laten we dat niet uit het oog verliezen, en niet gaan mekkeren over een ohm tekentje te veel of iets anders. Het is mooi afgewerkt en strak en daar gaat het om.
Re: MonoBill 3 met CFB
Peter bedankt voor je steun
Ik vermoed allemaal dat er te weinig Torren in zitten
Ook geen muizen, ondanks dat blijft die kat het toch wel leuk te vinden
Ik vermoed allemaal dat er te weinig Torren in zitten
Ook geen muizen, ondanks dat blijft die kat het toch wel leuk te vinden
Re: MonoBill 3 met CFB
Dankje Robert inderdaad schroeven alles is getapt kan er geen houtschroefje in krijgenRobertD schreef:Mooie kasten Bert! Nu lekker solderen en schroeven!
Dus ik hoop dat ik niet al te veel vergeten heb , maar ik heb goede hoop
Re: MonoBill 3 met CFB
Zo de trafo moet ik eerst voorzien van alle draden Het gat lijkt ruim maar valt erg tegen om er fatsoenlijk in te solderen
Dus eerst draad er op en dan er in
Dus eerst draad er op en dan er in
Re: MonoBill 3 met CFB
De voedings trafo zit erop
Nu de UGT en de printen smoorspoel nog
Hebb nog wel wat te doen
Weegt wel wat zwaarder dan die EL84 trafootje,s
Re: MonoBill 3 met CFB
Een voordeel is dat het meeste al op printjes zit Anne.Ah!buis schreef:Zie maar dat je geen draadje vergeet![]()
![]()
Anne
Maar er zit al weer mooi schot in Bert.
Re: MonoBill 3 met CFB
Als het gelukt is met schema voeding afmaken ben ik blij Anne en Peter
Alleen had de tekst wat groter gemogen voor aansluiting voedingstrafo onderin
Ben wel 2 boutjes vergeten om het relais vast te schroeven gelukkig zit de kap er niet op
Ff de UGT los maken boutjes erin lepelen en weer vast zetten
Ben wel 2 boutjes vergeten om het relais vast te schroeven gelukkig zit de kap er niet op
Ff de UGT los maken boutjes erin lepelen en weer vast zetten
Re: MonoBill 3 met CFB
Uitgangstrafo zit er ook op
Schema ook wat aangepast de kleuren lijst aansluitingen verplaatst De Smoorspoel kon ik niet monteren kon er niet bij met vingers
Gelukkig kan ik alles los schroeven en alsnog de smoorspoel met 4 boutjes vastdraaien Ook het relais inschakel vertraging zit op zijn plaats
De JJ 500uF 500Volt elco komt met buitenkant tegen de soldeerlippen van het relais , even tijdelijk aan de andere kant van het middenschot onder de tywraps geschoven
Morgen weer verder
Schema ook wat aangepast de kleuren lijst aansluitingen verplaatst De Smoorspoel kon ik niet monteren kon er niet bij met vingers
Gelukkig kan ik alles los schroeven en alsnog de smoorspoel met 4 boutjes vastdraaien Ook het relais inschakel vertraging zit op zijn plaats
De JJ 500uF 500Volt elco komt met buitenkant tegen de soldeerlippen van het relais , even tijdelijk aan de andere kant van het middenschot onder de tywraps geschoven
Morgen weer verder
Re: MonoBill 3 met CFB
Ohja Anne ik heb op het schema hier alles aangevinkt wat ik heb aangeslotenAh!buis schreef:Zie maar dat je geen draadje vergeet![]()
![]()
Anne
Dus doe mn best om niets te vergeten
Re: MonoBill 3 met CFB
leuk om te zien, doe ik ook altijd, afvinken.OpaBert schreef:Ohja Anne ik heb op het schema hier alles aangevinkt wat ik heb aangeslotenAh!buis schreef:Zie maar dat je geen draadje vergeet![]()
![]()
Anne
Dus doe mn best om niets te vergeten
Ik zie wel dat de afstandbusjes van de inschakel vertraging verschillend zijn van lengte.
Re: MonoBill 3 met CFB
Ik heb dat vorige versterker mee begonnen op aanraden van Demopeterl schreef:leuk om te zien, doe ik ook altijd, afvinken.OpaBert schreef:Ohja Anne ik heb op het schema hier alles aangevinkt wat ik heb aangeslotenAh!buis schreef:Zie maar dat je geen draadje vergeet![]()
![]()
Anne
Dus doe mn best om niets te vergeten
Ik zie wel dat de afstandbusjes van de inschakel vertraging verschillend zijn van lengte.
En dat hielp Alleen je valt snel terug in oude gewoontes
De inschakel vertraging zit er nog niet Peter
Ahhhh de bias automaat
Ik heb er van alle soorten en maten maar 3 stuks of 2 en dan met een vulringetje eronder
Die dingen zitten op elke print 4 en de Hoogspanning zelfs 6 dus voor 2 monoblokken zijn het er ehhhh veel
Re: MonoBill 3 met CFB
Afstandbussen nu allemaal even lang onder printje Bias automaat
Ook de kap over de UGT en Luidspreker aansluiting met draden naar print met voorversterker voor gnd en tegenkoppeling
Ook de kap over de UGT en Luidspreker aansluiting met draden naar print met voorversterker voor gnd en tegenkoppeling
Re: MonoBill 3 met CFB
Ziet er weer strak uit zo, heb je teflon voetjes gebruikt voor de KT?
Vind ze wel mooi, maar heb ze nooit gebruikt omdat ik de montage wat gammeler vind dan van de platte voetjes van de Belton sockets.
Alhoewel de teflon sockets wel mooiere (betere) aansluitingen hebben.
Vind ze wel mooi, maar heb ze nooit gebruikt omdat ik de montage wat gammeler vind dan van de platte voetjes van de Belton sockets.
Alhoewel de teflon sockets wel mooiere (betere) aansluitingen hebben.
Re: MonoBill 3 met CFB
Dit zat allemaal bij de spullen om hem te bouwen wat ik overgenomen heb
Alleen die op de print die heb ik zelf gekocht
Dat waren oorspronkelijke buisvoeten zijn niet voor printmontage Peter
Een soldeeroogje erop en de draad en oogje solderen is waar ik aan denk
Ik denk dat ik beter eerst wat probeer op die voeten die ik over heb wat het beste gaat
Belangrijk is vooral hoe het eruit ziet
Als je suggesties heb ?
Alleen die op de print die heb ik zelf gekocht
Dat waren oorspronkelijke buisvoeten zijn niet voor printmontage Peter
Een soldeeroogje erop en de draad en oogje solderen is waar ik aan denk
Ik denk dat ik beter eerst wat probeer op die voeten die ik over heb wat het beste gaat
Belangrijk is vooral hoe het eruit ziet
Als je suggesties heb ?
Re: MonoBill 3 met CFB
Of een massief draadje rond het pinnetje draaien, om er eerst weer oogjes op te solderen lijkt me ook zo wat. Maar zie dat meestal met die teflon voetjes dat er alleen een pin aanzit, wel verguld denk ik.
Re: MonoBill 3 met CFB
Ja het is verguld Ziet er mooi uitpeterl schreef:Of een massief draadje rond het pinnetje draaien, om er eerst weer oogjes op te solderen lijkt me ook zo wat. Maar zie dat meestal met die teflon voetjes dat er alleen een pin aanzit, wel verguld denk ik.
