MonoBill 3 met CFB

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door ray5150 »

Kun je hier dan nog iets anders krijgen dan 50 Hertz ? :think:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

ray5150 schreef:
Kun je hier dan nog iets anders krijgen dan 50 Hertz ? :think:
Hoe bedoel je ray O:)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door hannesie »

50.jpg
50.jpg (11.5 KiB) 446 keer bekeken
Dit ?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ach ik dacht voor het geval het naar ergens anders geëxporteerd wordt :D
Maar het is eigenlijk overbodig Tot je het er niet bij zet :lol:
Alhoewel er toch hobbyisten zijn die gelijkspanning willen transformeren :sure:
Jullie zien ook alles :wink:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door ray5150 »

Mja. het zijn op zich keurig nette gegraveerde panelen, daar niet van.
Het is meer dat ik iets heb dat 99,9 % van de mensheid geen flauw idee heeft wat "Cathode Feedback" betekend. (ik trouwens ook niet...)
Ik had zelf voor een wat subtielere gravering en lettersoort met wat minder tekst gekozen. maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Spoc »

Daar kan ik inderdaad met de spuitbusjes niet tegenop. Zeker niet voor 45 euries. Ik vind ze erg goed gelukt. Mooi Bert. Ze zien er bruut uit.

Groet, Bob
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door hannesie »

ray5150 schreef:
Mja. het zijn op zich keurig nette gegraveerde panelen, daar niet van.
Het is meer dat ik iets heb dat 99,9 % van de mensheid geen flauw idee heeft wat "Cathode Feedback" betekend. (ik trouwens ook niet...)
Ik had zelf voor een wat subtielere gravering en lettersoort met wat minder tekst gekozen. maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
Had ik ook. :rofl: mijn 1e reactie blz. 1.
cfb.PNG
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Of je iets wel of niet mooi vind is een ander punt, wat er bereikt is met frees en graveer werk is natuurlijk geweldig, laten we dat niet uit het oog verliezen, en niet gaan mekkeren over een ohm tekentje te veel of iets anders. Het is mooi afgewerkt en strak en daar gaat het om.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Peter bedankt voor je steun
Ik vermoed allemaal dat er te weinig Torren in zitten
Ook geen muizen, ondanks dat blijft die kat het toch wel leuk te vinden :lol:
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door RobertD »

Mooie kasten Bert! Nu lekker solderen en schroeven!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

RobertD schreef:
Mooie kasten Bert! Nu lekker solderen en schroeven!
Dankje Robert inderdaad schroeven alles is getapt kan er geen houtschroefje in krijgen :lol:
Dus ik hoop dat ik niet al te veel vergeten heb , maar ik heb goede hoop O:)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Zo de trafo moet ik eerst voorzien van alle draden Het gat lijkt ruim maar valt erg tegen om er fatsoenlijk in te solderen
Dus eerst draad er op en dan er in
Bijlagen
995F89B3-7AFD-4527-8102-C489FED599BC.jpeg
00B2FE78-BFC9-4619-839A-A1863E739DE4.jpeg
FC207670-82C8-4538-8C3F-F2C5CB6F3E1B.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

O:)
De voedings trafo zit erop
Nu de UGT en de printen smoorspoel nog
Hebb nog wel wat te doen
Weegt wel wat zwaarder dan die EL84 trafootje,s :D
Bijlagen
De draden gemerkt en wat kleur gebruikt
De draden gemerkt en wat kleur gebruikt
Het schema afgevinkt en kleuren er bij gezet
Het schema afgevinkt en kleuren er bij gezet
De labels met de spanning erop
De labels met de spanning erop
67FD6A65-F3AE-46D2-9419-5430852C3A39.jpeg
E4A58754-F5CC-423E-ABD8-EB0E618FFF72.jpeg
8A01F464-7FCF-445C-B65A-049269D647C4.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Ah!buis »

Zie maar dat je geen draadje vergeet :shock: :lol:
Anne
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Ah!buis schreef:
Zie maar dat je geen draadje vergeet :shock: :lol:
Anne
Een voordeel is dat het meeste al op printjes zit Anne. :lol: :rofl:
Maar er zit al weer mooi schot in Bert. :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Als het gelukt is met schema voeding afmaken ben ik blij Anne en Peter
:yeah: Alleen had de tekst wat groter gemogen voor aansluiting voedingstrafo onderin
Ben wel 2 boutjes vergeten om het relais vast te schroeven gelukkig zit de kap er niet op
Ff de UGT los maken boutjes erin lepelen en weer vast zetten
Bijlagen
AD1F8259-2066-4C3E-87B4-4B7194ABD175.jpeg
schema voeding mono bill 3 rev8.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Uitgangstrafo zit er ook op
Schema ook wat aangepast de kleuren lijst aansluitingen verplaatst
Schema voeding met kleuren draad aan trafo,s
Schema voeding met kleuren draad aan trafo,s
De Smoorspoel kon ik niet monteren kon er niet bij met vingers
Gelukkig kan ik alles los schroeven en alsnog de smoorspoel met 4 boutjes vastdraaien
Smoorspoel op de zijkant
Smoorspoel op de zijkant
Ook het relais inschakel vertraging zit op zijn plaats
De JJ 500uF 500Volt elco komt met buitenkant tegen de soldeerlippen van het relais , even tijdelijk aan de andere kant van het middenschot onder de tywraps geschoven
Morgen weer verder :bakkie:
Bijlagen
Deze foto overdag opnieuw Erg donker onder in
Deze foto overdag opnieuw Erg donker onder in
Trafo ook gemonteerd
Trafo ook gemonteerd
Voedingstrafo
Voedingstrafo
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Zie maar dat je geen draadje vergeet :shock: :lol:
Anne
Ohja Anne ik heb op het schema hier alles aangevinkt wat ik heb aangesloten
Dus doe mn best om niets te vergeten
Bijlagen
Aangevinkt wat bedraad is aan de trafo
Aangevinkt wat bedraad is aan de trafo
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

OpaBert schreef:
Ah!buis schreef:
Zie maar dat je geen draadje vergeet :shock: :lol:
Anne
Ohja Anne ik heb op het schema hier alles aangevinkt wat ik heb aangesloten
Dus doe mn best om niets te vergeten
leuk om te zien, doe ik ook altijd, afvinken.

Ik zie wel dat de afstandbusjes van de inschakel vertraging verschillend zijn van lengte. :wink:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
OpaBert schreef:
Ah!buis schreef:
Zie maar dat je geen draadje vergeet :shock: :lol:
Anne
Ohja Anne ik heb op het schema hier alles aangevinkt wat ik heb aangesloten
Dus doe mn best om niets te vergeten
leuk om te zien, doe ik ook altijd, afvinken.

Ik zie wel dat de afstandbusjes van de inschakel vertraging verschillend zijn van lengte. :wink:
Ik heb dat vorige versterker mee begonnen op aanraden van Demo
En dat hielp Alleen je valt snel terug in oude gewoontes :D
De inschakel vertraging zit er nog niet Peter :think: dus vraag me af wat je wel gezien hebt O:)
Ahhhh de bias automaat :!: Goed gezien Paar andere opzoeken
Ik heb er van alle soorten en maten maar 3 stuks of 2 en dan met een vulringetje eronder
Die dingen zitten op elke print 4 en de Hoogspanning zelfs 6 dus voor 2 monoblokken zijn het er ehhhh veel :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Afstandbussen nu allemaal even lang onder printje Bias automaat
Ook de kap over de UGT en Luidspreker aansluiting met draden naar print met voorversterker voor gnd en tegenkoppeling
Bijlagen
B8E82804-B574-4259-96E4-02F252EF57E0.jpeg
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Ziet er weer strak uit zo, heb je teflon voetjes gebruikt voor de KT?
Vind ze wel mooi, maar heb ze nooit gebruikt omdat ik de montage wat gammeler vind dan van de platte voetjes van de Belton sockets.
Alhoewel de teflon sockets wel mooiere (betere) aansluitingen hebben.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Dit zat allemaal bij de spullen om hem te bouwen wat ik overgenomen heb
Alleen die op de print die heb ik zelf gekocht
Dat waren oorspronkelijke buisvoeten zijn niet voor printmontage Peter
Een soldeeroogje erop en de draad en oogje solderen is waar ik aan denk
Ik denk dat ik beter eerst wat probeer op die voeten die ik over heb wat het beste gaat
Belangrijk is vooral hoe het eruit ziet
Als je suggesties heb ?
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Of een massief draadje rond het pinnetje draaien, om er eerst weer oogjes op te solderen lijkt me ook zo wat. Maar zie dat meestal met die teflon voetjes dat er alleen een pin aanzit, wel verguld denk ik.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Of een massief draadje rond het pinnetje draaien, om er eerst weer oogjes op te solderen lijkt me ook zo wat. Maar zie dat meestal met die teflon voetjes dat er alleen een pin aanzit, wel verguld denk ik.
Ja het is verguld Ziet er mooi uit O:) verder heeft het geen zin denk ik Maar het lijkt dan helemaal duur en niet AliExpress ( niet verder vertellen het komt van Alieexpress :-$ :lol:
Bijlagen
60B43DC7-4C60-4B57-ACEB-7048592245ED.jpeg
Plaats reactie