Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Maar, met een 3915 bedoelde ik dus :
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm3915.pdf
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm3915.pdf
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Kost je minimaal 20 pagina'sray5150 schreef:Maar, met een 3915 bedoelde ik dus :
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm3915.pdf
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 25 jun 2015, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Je hebt gelijk, Peter. een gros 324's doen het beter.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Past makkelijk door een brievenbus.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Maar dan zonder een Crescendo er in gebouwd. Daar koopt Ray niks voor.ds23man schreef:Past makkelijk door een brievenbus.
B.t.w. Ray is het niet makkelijker om wat afleveringen van Knight Rider op Youtube op te zoeken?
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Op m'n rolstoel zit ook zo'n balk(je).Kan dus best wat kleiner.Begint groen en hoe harder je rijdt hoe eerder rood.
Nee, geeft niet de snelheid, wel de laadtoestand van de accu(s)
Anne
Nee, geeft niet de snelheid, wel de laadtoestand van de accu(s)
Anne
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Zo'n balkje vind ik best wel leuk. Die had Sander ook al voorgesteld een paar pagina's terug. Maar voorlopig volg ik nog steeds Ray zijn ontwikkelingen met pieken en dalen.
Co
Co
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Dat is alleen leuk met kerstmis, de rest van het jaar zit je er maar meecve schreef:Zo'n balkje vind ik best wel leuk. Die had Sander ook al voorgesteld een paar pagina's terug. Maar voorlopig volg ik nog steeds Ray zijn ontwikkelingen met pieken en dalen.
Co
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Die wappers zijn rond de kerst juist weer kil met al die extra luchtverplaatsing. Doen we toch beide opties.
Coverdrijft
Coverdrijft
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Zeg, Co. je kunt ook deze uitvoeren in rode en groene led's.
Da's nog wel effe andere kost dan zo'n EVOR04...
Wat een werkstuk, respect !

Da's nog wel effe andere kost dan zo'n EVOR04...
Wat een werkstuk, respect !
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Mooi en heel knap gemaakt, maar dit gaat mij iets te ver. Ik hou het wel simpeler.
Co
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Zie https://en.wikipedia.org/wiki/VU_meter voor de definitie en dan zie je dat ie zo goed mogelijk de piek moet volgen.Pjotr schreef:Ray gaat er volgens mij niet mee varen......mtb schreef:Een VU-meter moet toch de piek aangeven?, belangrijk voor klippen!En zoals al eerder aangegeven, een VU-meter geeft de gemiddelde waarde van het programma materiaal aan. Om dat op de hogere frequenties nog redelijk goed te doen moet de gelijkrichter zelf wel behoorlijk snel zijn maar het filter er achter niet sneller dan de meter.
PP-meters (peak programme meter) vind je in radio studio's om de zender niet te oversturen en tegenwoordig veelal in digitale studio's omdat AD converters nou eenmaal naar gaan vervormen bij oversturen. Analoge tape had daar minder moeite mee en vind je op analoge spullen vrijwel altijd VU-meters. Maar goed, in dit geval is het versiering van een versterker, of die versterker clipt hoort Ray zo ook wel denk ik
De snelheid van de gelijkrichter en het filter hebben we al besproken in http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=8&t=21711.
Maar ik zal t.z.t. wel een nieuw topic openen voor een snelle VU-meter.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Waar staat dat dan in dat stukje?mtb schreef:Zie https://en.wikipedia.org/wiki/VU_meter voor de definitie en dan zie je dat ie zo goed mogelijk de piek moet volgen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
wacht nou ff op: 
dan kan Ray eindelijk t weer verder met de versterkermtb schreef:Maar ik zal t.z.t. wel een nieuw topic openen voor een snelle VU-meter.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Het is maar hoe je het bekijkt, zie http://sound.westhost.com/project55.htm.Pjotr schreef:Waar staat dat dan in dat stukje?mtb schreef:Zie https://en.wikipedia.org/wiki/VU_meter voor de definitie en dan zie je dat ie zo goed mogelijk de piek moet volgen.
Een VU-meter kan de piek niet volgen, waardoor je een soort gemiddelde krijgt en met PPM wordt de piek langer vast gehouden.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
+1 Goed planHenkjan schreef:wacht nou ff op:dan kan Ray eindelijk t weer verder met de versterkermtb schreef:Maar ik zal t.z.t. wel een nieuw topic openen voor een snelle VU-meter.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Ik vond deze erg gaaf.ray5150 schreef:Zeg, Co. je kunt ook deze uitvoeren in rode en groene led's.![]()
Da's nog wel effe andere kost dan zo'n EVOR04...
Wat een werkstuk, respect !![]()
![]()
http://m.youtube.com/watch?v=9SK2AxfELfw
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Mwha, als je toch lo(o)s gaat:
Het stikt van die dingen op Youtube. Maar laten we de rest maar bewaren voor mtb's superduper-peak-VU-clip-meter-topic
Het stikt van die dingen op Youtube. Maar laten we de rest maar bewaren voor mtb's superduper-peak-VU-clip-meter-topic
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
O ja, we gingen het over voedsel hebben, Eindversterker hebben ook honger, en niet zo zuinig ook.
Dus moet er goede voeding in.
Nou kwam ik laatst een stuk tegen bij Texas Instruments over voedingen voor eindversterkers :
En met name het schema wat daarin staat :
Het plan is dus om het rechter gedeelte na te bouwen, links is niet van belang in deze omdat de power-on schakeling microcontroller gestuurd word.
Brand u maar los heren !
Dus moet er goede voeding in.
Nou kwam ik laatst een stuk tegen bij Texas Instruments over voedingen voor eindversterkers :
En met name het schema wat daarin staat :
Het plan is dus om het rechter gedeelte na te bouwen, links is niet van belang in deze omdat de power-on schakeling microcontroller gestuurd word.
Brand u maar los heren !
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Wordt geregeldray5150 schreef:O ja, we gingen het over voedsel hebben.
....
Dus moet er goede voeding in.![]()
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Ik voel weer een snubber oorlog aankomen. 
