Pagina 17 van 18

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: ma 06 feb 2012, 20:15
door bertor
's Ochtends heb ik Martijn_M geholpen met het verhuizen van zijn set, dus ik was er vroeg bij. Die subs zijn zwaar, dus bij het tillen goed door de knieën, dat is beter voor je rug he, Martijn? :D

Een grote verrassing voor mij waren de aktieve speakers van Herbert (dipool laag, gesloten Accuton mid en hoog, zelfbouw klasse-D en DAC?), erg prettig om naar te luisteren en al goed in balans, misschien een beetje aan de donkere kant. Ook de blanda/rapide van Hannesie combinatie heeft me aangenaam verrast. Na aanpassing van het niveau tussen de schalen en de breedbanders werd er een mooi coherent plaatje neergezet en speelt het grootser dan je op grond van de afmetingen zou verwachten.

De sets van Martijn en Kevin had ik al eens gehoord, het is leuk om dan het verschil in akoestiek te ervaren. Kevin's dipolen draaiden mee op de subs van Martijn en het laag was vrij goed op orde gezien de beperkte tijd die beschikbaar was voor het afregelen. De waveguides van Martijn klonken erg goed, met een warmte en 'schoonheid' zoals ik dat ook gewend ben. De afbeelding was iets minder scherp dan bij hem thuis, maar dat zal wel komen door de opstelling en akoestiek. De dipolen van Kevin kwamen wel tot hun recht, ze konden hard genoegen en zetten een mooie grootse/ruimtelijke afbeelding neer. Misschien was er wel wat teveel hoog, maar daar is met behulp van de beschikbare DSP makkelijk wat aan te doen. Ik snap dat mensen het jammer vonden dat de subs meespeelden, maar daar zijn ze ook voor ontworpen :) (al denk ik dat die 8" per zijde een normale woonkamer al van genoeg laag kunnen voorzien, dus dat is het probleem niet).

Het was dus een zeer geslaagde dag, ik heb me uitstekend vermaakt. Barry en mede-organisatie, bedankt daarvoor!

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: ma 06 feb 2012, 21:45
door hannesie
jeroen_d schreef:
Martin, ik heb een alternatief filter voor je bedacht. Je moet een spoel van 1.8mH, een condensator van 2.2uF, eentje van 0.33uF en wat weerstanden bij kopen. De spoel moet 1.4mm draaddikte zijn. Met dit filter heb je een hele mooie fase aansluiting tussen woofer en tweeter.
martin_2.png
Dit was Martin toch? Ik ken hem niet van het forum, maar heb dus wel zijn speaker opgemeten.
Martin.jpg
Edit: Die Martin is volgens mij "DragoSz" met een LBVS of Mivoc

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: ma 06 feb 2012, 21:47
door hannesie
Arno schreef:
dre schreef:
en wie zit er weer voor straf in de hoek! :mrgreen:
:rofl:
Heb je het gedaan, krijg je nog de schuld ook. :D

Durven jullie wel met z'n tweeën. :mrgreen: :rofl: :rofl:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: ma 06 feb 2012, 21:51
door TubeHead
Ik meende toch dat je de nieuwe Call of Duty game aan het doen was ? :mrgreen:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: di 07 feb 2012, 2:22
door DragoSz
jeroen_d schreef:
Martin, ik heb een alternatief filter voor je bedacht. Je moet een spoel van 1.8mH, een condensator van 2.2uF, eentje van 0.33uF en wat weerstanden bij kopen. De spoel moet 1.4mm draaddikte zijn. Met dit filter heb je een hele mooie fase aansluiting tussen woofer en tweeter.
martin_2.png
Dit was Martin toch? Ik ken hem niet van het forum, maar heb dus wel zijn speaker opgemeten.
Martin.jpg
Dat ben ik 8-[

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: di 07 feb 2012, 12:33
door MichaelB
Iemand krijgt nog 7 euro van mij voor het USB kabeltje wat ik vergeten was mee te nemen.

Volgens mij was het Martijn, maar ik weet het niet zeker meer (had die persoon daar nog wel gezegd zijn gegevens te PB'en).

Dus "persoon", meld je even via een PB en *kaatsjing!* :D

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: di 07 feb 2012, 14:22
door Vinculum
MichaelB schreef:
Dus "persoon", meld je even via een PB en *kaatsjing!* :D
Jaaaa ik ben het!

:rofl:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: di 07 feb 2012, 22:12
door JeroenGRT

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: di 07 feb 2012, 22:26
door jeroen_d
Geinig!

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: di 07 feb 2012, 22:54
door hannesie
jeroen_d schreef:
Geinig!
+ 1, jammer dat je geen groothoeklens had. :o Konden die Olympus er allebei op.

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: wo 15 feb 2012, 12:22
door MichaelB
Er draaide iemand, volgens mij Martijn, een muziekstuk met een mondharmonica.
Het leek van Toots Thielemans.

Welk stuk was dat?

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: wo 15 feb 2012, 13:01
door Martijn M
Helaas, ik heb geen idee.

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: vr 17 feb 2012, 14:44
door Barry2001
Beste mensen,

Dick (Triode Dick) heeft een stukje geschreven over de luisterdag http://thehbproject.com/nl/artikelen/22 ... luisterdag
Om nog even na te genieten!

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: vr 17 feb 2012, 14:53
door cobaltjeh
Leuk verhaaltje :D.

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: vr 17 feb 2012, 15:36
door AatV
Sympathiek stukje met een keurige link. Ik kan me uit het verleden een stuk slechtere/tendentieuzere recensies herinneren!

groet,
Aat

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: vr 17 feb 2012, 18:31
door jeroen_d
Zeker een leuk stuk! Mocht Dick het lezen, bij deze bedankt!

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: vr 17 feb 2012, 19:29
door TubeHead
Aaaah super tof ! :goeie:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: vr 17 feb 2012, 20:56
door Dalojan
Heel leuk stukje dat Dick geschreven heeft, misschien heeft hij door dit bezoek ook de (forum) smaak te pakken. Ik zou zo'n lid wel op prijs stellen!

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: vr 17 feb 2012, 21:03
door TubeHead
Dat zou inderdaad leuk zijn ! Maar denk dat hij niet zoon forum persoon is.

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: zo 19 feb 2012, 16:57
door Kappa7
Leuk verhaal alleen jammer dat ik de man gemist heb.
Ik had hem graag eens de hand geschud.

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: zo 19 feb 2012, 17:05
door Barry2001
Hij was wel dusdanig enthousiast dat het me niet zou verbazen als íe er volgend jaar weer is. Hij zou in eerste instantie ook een versterker meebrengen, weet even niet waarom íe dat niet gedaan heeft, maakt ook niet uit. Volgend jaar een herkansing waarschijnlijk dus :D

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: zo 19 feb 2012, 23:12
door Wowly
Duidelijk dat het allemaal een groot succes was!! jammer dat ik er niet bij kon zijn ( :x ) Super dat het je gelukt is barry!!

jan

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: ma 20 feb 2012, 10:51
door aaronboumans
ook ik pleit voor een vervolg!!

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: ma 20 feb 2012, 16:59
door Dalojan
Ik vind dat deze dag zeker voor herhaling vatbaar is, het was gewoon SUPER !!! De locatie was prima met de grote (misschien iets te groot) luister ruimte en de aparte kleiner ruimtes waren ook zeer handig, zeker voor het doen van de metingen. Barry verdient wel een 'vet lederen medaille' voor dit initiatief en ook voor de uitvoering die prima voor elkaar was met o.a. lekkere koffie.

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Geplaatst: ma 20 feb 2012, 18:10
door Barry2001
Nou, niet overdrijven :oops: een luisterdag valt en staat met de bezoekers natuurlijk, en die waren er ruim aanwezig, en genoeg mensen die moeite willen nemen hun spullen mee te nemen.

Als het aan mij ligt komt er zeker een vervolg, maar dat hangt van wat praktische zaken af, beschikbaarheid ruimte, of ik er zelf nog rondloop tegen die tijd, etc. Het lijkt me (ook vanuit persoonlijk oogpunt :mrgreen: ) ook nog wel wat om wat meer richting versterker zelfbouw te gaan, de mannen met de zelfbouw luidsprekers komen toch wel, en dat is ook prima natuurlijk. Misschien wat meer mensen direkt benaderen, dat werkt ook wel heb ik gemerkt.

Als de ruimte niet beschikbaar is zal het nog niet meevallen iets weer te vinden met meerdere kamers voor weinig zodat de prijs laag kan worden gehouden. Een scoutinggebouw oid kan ook vaak wel maar is dan weer 1 ruimte. Ook merk je wel dat je best veel tips krijgt over een ruimte of zelf wat tegen het lijf loopt, in de praktijk blijkt het vaak dan om verschillende redenen weer niet geschikt. Domweg bij vd Valk wat kamers huren wordt gewoon te prijzig. Heb Jan (Wowly) vorig jaar nog eens gesproken toen we het idee voor de dag hadden, die vertelde ook dat hij lang heeft moeten zoeken voor hij de huidige locatie in Breda vond. In Almelo was dit ideaal, ook nog eens omdat het voor nop kon.

Nouja, we hebben nog even tot volgend jaar :D