Groot langdurig project. JMlab Grand Utopia Clone
Moderator: Beheerdersteam
Tja, dat vraag ik me soms ook af
Maar lol alles bij elkaar is het toch al mooi aan het worden.
Ik ben toch wel meer dan een half jaar aan het plannen en tekenen geweest met dit project hoor.
Unit per units is volledig uitgewerkt en berekend op voorhand.
In de praktijk kom je dan soms nog wel wat uitvoeringsprovlemen tegen, maar dat valt best mee.
Maar lol alles bij elkaar is het toch al mooi aan het worden.
Ik ben toch wel meer dan een half jaar aan het plannen en tekenen geweest met dit project hoor.
Unit per units is volledig uitgewerkt en berekend op voorhand.
In de praktijk kom je dan soms nog wel wat uitvoeringsprovlemen tegen, maar dat valt best mee.
Klein detail tekening, omdat het niet altijd zo op detail overkomt of foto.
De "latjes" in de bodem en de bovenkant van de kast zijn dus niet recht zoals je hier op tekening ziet. In praktijk schillen ze ook iets in hoogte ten opzichte van elkaar. Zo een 1mm overal, maar als je de achterkant en voorkant van de lat ziet dan scheelt het 10mm.
Dit is gedaan om de bodem en bovenkant schuin tegenover elkaar te zetten.
Hier een detail tekening.

De "latjes" in de bodem en de bovenkant van de kast zijn dus niet recht zoals je hier op tekening ziet. In praktijk schillen ze ook iets in hoogte ten opzichte van elkaar. Zo een 1mm overal, maar als je de achterkant en voorkant van de lat ziet dan scheelt het 10mm.
Dit is gedaan om de bodem en bovenkant schuin tegenover elkaar te zetten.
Hier een detail tekening.

- Jasper Joppe Geers
- Jasper Joppe Geers
- SSassen
- Contacteer:
Goed werk Frank, goed werk, je hebt inmiddels een paar honderd liter MDF stof verzameld neem ik aan?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ja daar komt een pak MDF stof vanaf.
Het gaat een stuk sneller als je zo 3 tegelijk kunt doen. En zeker als de maten van alle 3 hetzelfde zijn. Dan zaag je eenmaal de maat en je koppiert gewoon.
Die Mid-hoog-mid zien er in het echt prachtig uit. Straks als die eenmaal in de polyesterplamuur en in de grondverf staan gaat dit nog veranderen.
En die kasten inderdaad zijn een 2de project. Het is een project van mijn 14 jarige zoon, Bjorn.
Hij gaat de Eideloncloon maken. Hij is al goed op weg.
Het gaat een stuk sneller als je zo 3 tegelijk kunt doen. En zeker als de maten van alle 3 hetzelfde zijn. Dan zaag je eenmaal de maat en je koppiert gewoon.
Die Mid-hoog-mid zien er in het echt prachtig uit. Straks als die eenmaal in de polyesterplamuur en in de grondverf staan gaat dit nog veranderen.
En die kasten inderdaad zijn een 2de project. Het is een project van mijn 14 jarige zoon, Bjorn.
Hij gaat de Eideloncloon maken. Hij is al goed op weg.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Inderdaad!rho schreef:FrankG schreef:En die kasten inderdaad zijn een 2de project. Het is een project van mijn 14 jarige zoon, Bjorn.
Hij gaat de Eideloncloon maken. Hij is al goed op weg.Leuk eerste projectje!!
Dat zie ik graag: vaders die hun zoon een zetje in de juiste richting geven, en zoons die daar nog gevoelig voor blijken te zijn.
- Jasper Joppe Geers