De IDUNN ++ (zijn klaar)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)

Bericht door b_force »

Ik vind het altijd maar zeer gevaarlijk om zulke uitspraken te doen over drivers (tweeters in dit geval)
Het filter is veruit bepalend (met als resultaat de frequentie responsie natuurlijk)
Als het filter totaal anders is, waardoor dus bijvoorbeeld ook hetgeen wat we zojuist hierboven hebben uitgelegd, is het direct al appels met peren vergelijken en kun je dus daar helemaal geen uitspraken over doen.
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)

Bericht door Chris_T »

Aah het komt wel, ik moet eerst in de zomer nieuwe kasten maken en de boel eindelijk eens afwerken.
Alleen gaat afmaken zo moeilijk wanneer het zo lekker klinkt en je niet meer terug wilt naar de oude speakers ^^.
Alhoewel visite tot nu toe vinden het gek genoeg mooi dat kale MDF... :sure:
Hopelijk lukt het mij om in de zomer alles klaar te hebben, dan kunnen zo mooi mee naar de ZBA in het najaar.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)

Bericht door wouter »

Wellicht ga ik er binnenkort ook nog even mee stoeien. Het was mijn bevinding en in Breda viel het me weer op.
Ik verwacht dat het een eigenschap van die tweeter is. Hij heeft wel enorm veel potentie maar de filtering komt erg nauw.

Ik snap uiteraard ook wat de filtering voor de klank betekent :wink:
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)

Bericht door vigier »

Hoihoi,

ik heb echt al zo vaak in dit topic gekeken he! Ik vind speakers met gezaagde facetten meestal niet zo mooi, maar dit blijft een supermooi en compact speakertje.
Wat ik me alleen nog afvroeg: rond pagina 8/9 heb je het nog over het filter, nog wat tweaks enzo, maar wat is nu uiteindelijk het filter geworden?

Groeten, Joris
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)

Bericht door hannesie »

vigier schreef:
Hoihoi,

ik heb echt al zo vaak in dit topic gekeken he! Ik vind speakers met gezaagde facetten meestal niet zo mooi, maar dit blijft een supermooi en compact speakertje.
Wat ik me alleen nog afvroeg: rond pagina 8/9 heb je het nog over het filter, nog wat tweaks enzo, maar wat is nu uiteindelijk het filter geworden?

Groeten, Joris
Ik kan mij voorstellen dat je de weg een beetje kwijt bent, voor wat betreft het filter. :)
Bedankt voor de complimenten en de info van het filter is te vinden bij de tweak van de andere Idunn van Satefan.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =6&t=11256

Zo zie je maar dat het samen op een forum best productief kan zijn.

Alles met elkaar, het filter maar ook de andere elementen als volume en afwerking (Bamboe met MDF en loodbitumen), facettten, de interne PVC schaal die een vrije ruimte heeft van 1,5 cm aan de bovenzijde, zodat er lucht achter kan komen, en de PR met 58 gram gewicht.
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)

Bericht door vigier »

Thnx! Dat is een snelle & uitgebreide reactie. Nu alleen mijn pa nog lekker maken dat hij dit in zijn woonkamer wil...
Na dat nieuwe subje tussendoor heb ik weer zin om te bouwen.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)

Bericht door satefan »

Ik was afgelopen week heerlijk op vakantie en kon dus niet naar Breda komen...maar voor een 'Idunn Shootout' ben ik wel te porren hoor :-)

Satefan
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)

Bericht door hannesie »

Ik heb dus nu een definitieve afbeelding van de Idunn++. :mrgreen:
Idunn++.jpg
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)

Bericht door Lnsadnoh »

hannesie schreef:
Ik heb dus nu een definitieve afbeelding van de Idunn++. :mrgreen:
Idunn++.jpg

:oops: Verdikkie Hans, ik zie het nu pas :oops:

Wat een aparte speakers zijn dit!
En wat een mooi verslag met de nodige foto's, grafieken en tekeningen!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)

Bericht door hannesie »

Wel grappig, mijn zus, waar ik die Idunn++ voor gebouwd heb heeft vanavond nu die Rappe Blanda's gehoord.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =8&t=13178
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 4#p1536634
fotootjes. :mrgreen:

Die klinken dus ook heel mooi in haar beleving, ze heeft even Janine Janssen geluisterd, "komt dat uit die kleine spiekertjes???".
Wie weet heeft een andere broer er wat mee, die speelt nogal graag piano. :lol:
Jij gaat groter en ik ga kleiner. :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”