De IDUNN ++ (zijn klaar)
Moderator: Beheerdersteam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)
Ik vind het altijd maar zeer gevaarlijk om zulke uitspraken te doen over drivers (tweeters in dit geval)
Het filter is veruit bepalend (met als resultaat de frequentie responsie natuurlijk)
Als het filter totaal anders is, waardoor dus bijvoorbeeld ook hetgeen wat we zojuist hierboven hebben uitgelegd, is het direct al appels met peren vergelijken en kun je dus daar helemaal geen uitspraken over doen.
Het filter is veruit bepalend (met als resultaat de frequentie responsie natuurlijk)
Als het filter totaal anders is, waardoor dus bijvoorbeeld ook hetgeen wat we zojuist hierboven hebben uitgelegd, is het direct al appels met peren vergelijken en kun je dus daar helemaal geen uitspraken over doen.
Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)
Aah het komt wel, ik moet eerst in de zomer nieuwe kasten maken en de boel eindelijk eens afwerken.
Alleen gaat afmaken zo moeilijk wanneer het zo lekker klinkt en je niet meer terug wilt naar de oude speakers ^^.
Alhoewel visite tot nu toe vinden het gek genoeg mooi dat kale MDF...
Hopelijk lukt het mij om in de zomer alles klaar te hebben, dan kunnen zo mooi mee naar de ZBA in het najaar.
Alleen gaat afmaken zo moeilijk wanneer het zo lekker klinkt en je niet meer terug wilt naar de oude speakers ^^.
Alhoewel visite tot nu toe vinden het gek genoeg mooi dat kale MDF...
Hopelijk lukt het mij om in de zomer alles klaar te hebben, dan kunnen zo mooi mee naar de ZBA in het najaar.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)
Wellicht ga ik er binnenkort ook nog even mee stoeien. Het was mijn bevinding en in Breda viel het me weer op.
Ik verwacht dat het een eigenschap van die tweeter is. Hij heeft wel enorm veel potentie maar de filtering komt erg nauw.
Ik snap uiteraard ook wat de filtering voor de klank betekent
Ik verwacht dat het een eigenschap van die tweeter is. Hij heeft wel enorm veel potentie maar de filtering komt erg nauw.
Ik snap uiteraard ook wat de filtering voor de klank betekent
Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)
Hoihoi,
ik heb echt al zo vaak in dit topic gekeken he! Ik vind speakers met gezaagde facetten meestal niet zo mooi, maar dit blijft een supermooi en compact speakertje.
Wat ik me alleen nog afvroeg: rond pagina 8/9 heb je het nog over het filter, nog wat tweaks enzo, maar wat is nu uiteindelijk het filter geworden?
Groeten, Joris
ik heb echt al zo vaak in dit topic gekeken he! Ik vind speakers met gezaagde facetten meestal niet zo mooi, maar dit blijft een supermooi en compact speakertje.
Wat ik me alleen nog afvroeg: rond pagina 8/9 heb je het nog over het filter, nog wat tweaks enzo, maar wat is nu uiteindelijk het filter geworden?
Groeten, Joris
Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)
Ik kan mij voorstellen dat je de weg een beetje kwijt bent, voor wat betreft het filter.vigier schreef:Hoihoi,
ik heb echt al zo vaak in dit topic gekeken he! Ik vind speakers met gezaagde facetten meestal niet zo mooi, maar dit blijft een supermooi en compact speakertje.
Wat ik me alleen nog afvroeg: rond pagina 8/9 heb je het nog over het filter, nog wat tweaks enzo, maar wat is nu uiteindelijk het filter geworden?
Groeten, Joris
Bedankt voor de complimenten en de info van het filter is te vinden bij de tweak van de andere Idunn van Satefan.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =6&t=11256
Zo zie je maar dat het samen op een forum best productief kan zijn.
Alles met elkaar, het filter maar ook de andere elementen als volume en afwerking (Bamboe met MDF en loodbitumen), facettten, de interne PVC schaal die een vrije ruimte heeft van 1,5 cm aan de bovenzijde, zodat er lucht achter kan komen, en de PR met 58 gram gewicht.
Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)
Thnx! Dat is een snelle & uitgebreide reactie. Nu alleen mijn pa nog lekker maken dat hij dit in zijn woonkamer wil...
Na dat nieuwe subje tussendoor heb ik weer zin om te bouwen.
Na dat nieuwe subje tussendoor heb ik weer zin om te bouwen.
Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)
Ik was afgelopen week heerlijk op vakantie en kon dus niet naar Breda komen...maar voor een 'Idunn Shootout' ben ik wel te porren hoor 
Satefan
Satefan
Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)
hannesie schreef:Ik heb dus nu een definitieve afbeelding van de Idunn++.![]()
Wat een aparte speakers zijn dit!
En wat een mooi verslag met de nodige foto's, grafieken en tekeningen!
Re: De IDUNN ++ (zijn klaar)
Wel grappig, mijn zus, waar ik die Idunn++ voor gebouwd heb heeft vanavond nu die Rappe Blanda's gehoord.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =8&t=13178
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 4#p1536634
fotootjes.
Die klinken dus ook heel mooi in haar beleving, ze heeft even Janine Janssen geluisterd, "komt dat uit die kleine spiekertjes???".
Wie weet heeft een andere broer er wat mee, die speelt nogal graag piano.
Jij gaat groter en ik ga kleiner.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =8&t=13178
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 4#p1536634
fotootjes.
Die klinken dus ook heel mooi in haar beleving, ze heeft even Janine Janssen geluisterd, "komt dat uit die kleine spiekertjes???".
Wie weet heeft een andere broer er wat mee, die speelt nogal graag piano.
Jij gaat groter en ik ga kleiner.
