Gewoon direct doen.hsmeets schreef:Ook even passen met een rits 8x8 LED matrix blokjes (misschien ooit eens project).
Ik ga eens aan de slag met een stuk of 10 van deze kitjes.
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Gewoon direct doen.hsmeets schreef:Ook even passen met een rits 8x8 LED matrix blokjes (misschien ooit eens project).
Leuke kit maar met 32x32mm iets te groot voor mijn smaak, maar het principe met een MAX7219 kan natuurlijk gekopieerd worden, trouwens zijn wel veel van op dit IC gebaseerde kits te vinden, van het weekend eens zoeken naar een 20x20mm variant.knuisje schreef:Gewoon direct doen.hsmeets schreef:Ook even passen met een rits 8x8 LED matrix blokjes (misschien ooit eens project).![]()
Ik ga eens aan de slag met een stuk of 10 van deze kitjes.
Printjes kun je kopen via de link.hsmeets schreef:Wanneer kan ik printjes en software van je verwachten?![]()
![]()
![]()
![]()
Geintje knuisje, geintje mijn waarde.knuisje schreef:Printjes kun je kopen via de link.hsmeets schreef:Wanneer kan ik printjes en software van je verwachten?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Voor de software moet je even nadenken wat je precies getoond wilt hebben en hoeveel karakters daarvoor nodig zijn.
Het menu e.d. ga ik niet maken, als je (incidenteel) zaken wilt instellen zou je in de kast een 16x2 lcd kunnen verstoppen.
ja, inderdaad die is ook spi, keek er ook maar heel snel even naar.knuisje schreef:Je stuurt de max7219 aan via SPI. Deze pinnen zitten op de ISP-header van de controller, dus makkelijk aan te sluiten.
De max6950 is ook SPI, geen I2C.
Gelijk voor de dotmatrix gaan...knuisje schreef:hsmeets schreef:Voor de software moet je even nadenken wat je precies getoond wilt hebben en hoeveel karakters daarvoor nodig zijn.
Het menu e.d. ga ik niet maken, als je (incidenteel) zaken wilt instellen zou je in de kast een 16x2 lcd kunnen verstoppen.
Schnapp ikknuisje schreef:Als je zelf een print wilt maken wordt het wat duurder. Evt. kun je dan gaatjesprint gebruiken. 10 x max7219 is niet goedkoop evenals de matrixleds. Met die kant en klare blokjes ben je een stuk sneller en goedkoper uit.
Ja, had ik gezien en gelezenknuisje schreef:Het is eerder gedaan: viewtopic.php?p=1624190#p1624190