Paranello, de bouw van een 803D kloon

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
BernHardN
Berichten: 15
Lid geworden op: do 13 okt 2005, 14:25
Locatie: Meppel

Bericht door BernHardN »

ze zijn vast al klaar :D
Gebruikersavatar
Macsel
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 16 jun 2006, 12:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Macsel »

Jasper Joppe Geers schreef:
Hoi Macsel..

Dank voor je oplettendheid..

maar iets anders even: In welke woonplaats moet ik je zoeken?
Alkmaar... Hoezo?
Bij mij valt nog niet zoveel bijzonders te halen hoor :oops:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hij was ff ingelogd zag ik toevallig. Nu maar hope..... :?: ..... :wink:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Jasper Joppe, je staat bij mij geregistreerd als vermist. Hoe ver ben je met die mooie kastjes ? Wij barsten van nieuwschierigheid... :?
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Hoi Sietse! (En de rest natuurlijk ook!)

Vanwege prive aangelegenheden is het project min of meer stil komen te vallen, maar ik ben voornemens het per 1 januari weer op te gaan pakken.

De laatste stand van zaken verschilt verder niet zo veel met wat ik tot nu toe gepost heb, behalve dat ik dan inmiddels ook de trotse eigenaar ben van een flinke plaat kuiperflex in Amerikaans Notenfineer.
Met dank aan de Arnhemse Fijnhouthandel mag ik wel zeggen!

Groetjes!

JJ
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ok jj, privé is belangrijk, dus wachten wij geduldig af. Blij dat je er nog bent.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Jasper Joppe Geers schreef:
behalve dat ik dan inmiddels ook de trotse eigenaar ben van een flinke plaat kuiperflex in Amerikaans Notenfineer.
:-k
wat is kuiperflex?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

heb jij geen google??
:D
Kees
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

audiomanics schreef:
heb jij geen google??
:D
Kees
=D>

Een flexplaat is gemaakt van gevoegd (echt) fineer dat voor de stevigheid verlijmd is op speciaal industrieel papier. Deze vellen zijn dun en erg soepel en kunnen daardoor ook gebruikt worden voor het bekleden van gebogen vormen. Hoe makkelijk het ook lijkt: de verwerking van lignaflex vereist veel aandacht en vakmanschap.

-------------------------------

wij vlamingen noemen dat

"van da zelfplakkend fineer dat kapotgeklopt is"
Laatst gewijzigd door asterduc op wo 13 dec 2006, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

asterduc schreef:
=D>

Hoe makkelijk het ook lijkt: de verwerking van lignaflex vereist veel aandacht en vakmanschap.
En niet te vergeten; geduld.. veel geduld.. :wink:
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

EN ja!: Ik heb ze mogen bewonderen! :D
Wat een meesterwerken 8)
Ik laat niet snel merken of ik iets helemaal fantastisch vind. Maar ja deze speakers zijn echt goed :) Natuurlijk heb ik ze nog niet kunnen beluisteren, maar als ze zo goed klinken als dat ze eruit zien, dan zit dat wel goed!. Ondertussen ken ik Jasper al aardig goed. En hij zal iets niet afraffelen! Ik kom nog een keer Jasper ;) (als het mag natuurlijk). NOgmaals bedankt voor de geslaagde dag! Ook de Lenco platenspeler van jouw, speelt hier regelmatig :).
Succes met je project!, en ik hoop dat ik je project ook hier kan volgen (druk met school :( ).
Groeten Jan-Willem (en tess :P)
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Lieve mensen,

De kogel is door de kerk.

Na een goede discussie met de vrouw des huizes hebben we besloten om de Paranello's op te geven. Ik heb er door mijn werkzaamheden (ben inmiddels meer cartoonist geworden en illustrator) kom ik er niet meer aan toe om ze ooit nog eens af te maken. Daarom bied ik het project te koop aan.

Het liefste zie ik het project gaan naar iemand die het wil afmaken zoals ik het bedoelde, maar daar is eenieder natuurlijk vrij in. Ik heb natuurlijk mijn eigen keus gemaakt door monacor drivers te nemen, maar wellicht dat die apart in de verkoop gaan. De vifa tweeters blijven echter bij het project horen, de kegels zijn daar nu eenmaal op afgestemd.

Het enigste wat ik vraag is om me een PB te sturen als je interesse hebt in het project. Ik weet zelf goed genoeg hoe jammer het is dat het allemaal niet doorgaat, dus die berichten mogen wat mij betreft uitblijven... ;) ;) ;)

Groetjes,

Jasper Joppe Geers
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Het is inderdaad jammer, maar ik weet dat het gezin altijd op plek nr 1 moet blijven en dan denk ik dat je een verstandige beslissing hebt genomen.

Zien we je hier nog es terug, gewoon als belangstellend in de hobby?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

youmakebunnycry.jpg
Laatst gewijzigd door SARK op za 18 jun 2011, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Tjonge zeg.

Zoveel werk om dan alles op te geven. Echt zonde!

Ik hoop wel dat ze een nieuw baasje gaan vinden die er net zoveel passie voor heeft :)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Afbeelding

Je hebt mail...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

hij zoekt eigenlijk een vrijwilliger 8)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

voodooless schreef:
Tjonge zeg.

Zoveel werk om dan alles op te geven. Echt zonde!
hoezo? het heeft hem toch veel plezier gegeven tot nu toe?

anyway: begrijpelijk besluit, en nu maar hopen dat ze een goed nieuw baasje vinden
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Henkjan schreef:
hoezo? het heeft hem toch veel plezier gegeven tot nu toe?
Natuurlijk. Maar als jij jarenlang een goed huwelijk hebt gehad, en je gaat toch uit elkaar, dan is dat ook zonde. Dan kan de rede nog zo goed zijn, het doet toch pijn.
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

voodooless schreef:
Henkjan schreef:
hoezo? het heeft hem toch veel plezier gegeven tot nu toe?
Natuurlijk. Maar als jij jarenlang een goed huwelijk hebt gehad, en je gaat toch uit elkaar, dan is dat ook zonde. Dan kan de rede nog zo goed zijn, het doet toch pijn.

Eerlijk gezegd deed het vanochtend best pijn bij Jappie.. Maar soms kun je beter je verstand gebruiken en een knoop doorhakken, ook al doet dat auw..

Maar ik moet Henk Jan wel gelijk geven; ik heb er best veel lol mee gehad, en er ook veel van geleerd. Daarom ben ik er ook achter gekomen dat ik waarschijnlijk te hoog heb ingezet, en beter had kunnen beginnen met iets simpels. Het zelf bouwen van luidsprekers lijkt immers makkelijk, maar stiekum komt er toch meer bij kijken dan je denkt.

Ik zal een dezer dagen maar een advertentie plaatsen, maar dat doe ik enkel op dit forum. Hier zijn de meesten die in elk geval nog het project hebben gevolgd en een beetje op de hoogte zijn van wat mijn bedoeling was. Hopelijk zit daar een nieuw baasje tussen...

snrff....
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Hoi JJ,

Kort vraagje ... heb jij de foto's nog die in deze topic horen te staan :?:
Ik zie nu alleen maar kruisjes :cry: (misschien handig voor de nieuwe pleeg-papa/mama) :idea:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

SARK schreef:
Hoi JJ,

Kort vraagje ... heb jij de foto's nog die in deze topic horen te staan :?:
Ik zie nu alleen maar kruisjes :cry: (misschien handig voor de nieuwe pleegpappa/mamma) :idea:
Dat komt omdat alle foto's op mijn server hier thuis staan. En aangezien ik van provider geswitched ben is het IP nummer veranderd. Vandaar dat er nu alleen kruisjes staan. JJ kan de postst editen en het oude IPnummer vervangen door het nieuwe nummer.
Laatst gewijzigd door Edo op ma 22 jan 2007, 0:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Edo schreef:
JJ kan de postst editen en het oude IPnummer vervangen door het nieuwe nummer.
\:D/
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Edo schreef:
SARK schreef:
Hoi JJ,

Kort vraagje ... heb jij de foto's nog die in deze topic horen te staan :?:
Ik zie nu alleen maar kruisjes :cry: (misschien handig voor de nieuwe pleegpappa/mamma) :idea:
Dat komt omdat alle foto's op mijn server hier thuis staan. En aangezien ik van provider geswitched ben is het IP nummer veranderd. Vandaar dat er nu alleen kruisjes staan. JJ kan de postst editen en het oude IPnummer vervangen door het nieuwe nummer.

Bij deze heb ik even alle posts met plaatjes aangepast.....
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Edo schreef:
Bij deze heb ik even alle posts met plaatjes aangepast.....
Thanx :!:
Ik heb net weer even dit leerzame project vanaf het begin zitten bekijken ... nogmaals "petje af" :!:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”