Paranello, de bouw van een 803D kloon
Moderator: Beheerdersteam
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Hoi Sietse! (En de rest natuurlijk ook!)
Vanwege prive aangelegenheden is het project min of meer stil komen te vallen, maar ik ben voornemens het per 1 januari weer op te gaan pakken.
De laatste stand van zaken verschilt verder niet zo veel met wat ik tot nu toe gepost heb, behalve dat ik dan inmiddels ook de trotse eigenaar ben van een flinke plaat kuiperflex in Amerikaans Notenfineer.
Met dank aan de Arnhemse Fijnhouthandel mag ik wel zeggen!
Groetjes!
JJ
Vanwege prive aangelegenheden is het project min of meer stil komen te vallen, maar ik ben voornemens het per 1 januari weer op te gaan pakken.
De laatste stand van zaken verschilt verder niet zo veel met wat ik tot nu toe gepost heb, behalve dat ik dan inmiddels ook de trotse eigenaar ben van een flinke plaat kuiperflex in Amerikaans Notenfineer.
Met dank aan de Arnhemse Fijnhouthandel mag ik wel zeggen!
Groetjes!
JJ
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
audiomanics schreef:heb jij geen google??
![]()
Kees
Een flexplaat is gemaakt van gevoegd (echt) fineer dat voor de stevigheid verlijmd is op speciaal industrieel papier. Deze vellen zijn dun en erg soepel en kunnen daardoor ook gebruikt worden voor het bekleden van gebogen vormen. Hoe makkelijk het ook lijkt: de verwerking van lignaflex vereist veel aandacht en vakmanschap.
-------------------------------
wij vlamingen noemen dat
"van da zelfplakkend fineer dat kapotgeklopt is"
Laatst gewijzigd door asterduc op wo 13 dec 2006, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
EN ja!: Ik heb ze mogen bewonderen!
Wat een meesterwerken
Ik laat niet snel merken of ik iets helemaal fantastisch vind. Maar ja deze speakers zijn echt goed
Natuurlijk heb ik ze nog niet kunnen beluisteren, maar als ze zo goed klinken als dat ze eruit zien, dan zit dat wel goed!. Ondertussen ken ik Jasper al aardig goed. En hij zal iets niet afraffelen! Ik kom nog een keer Jasper
(als het mag natuurlijk). NOgmaals bedankt voor de geslaagde dag! Ook de Lenco platenspeler van jouw, speelt hier regelmatig
.
Succes met je project!, en ik hoop dat ik je project ook hier kan volgen (druk met school
).
Groeten Jan-Willem (en tess
)
Wat een meesterwerken
Ik laat niet snel merken of ik iets helemaal fantastisch vind. Maar ja deze speakers zijn echt goed
Succes met je project!, en ik hoop dat ik je project ook hier kan volgen (druk met school
Groeten Jan-Willem (en tess
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Lieve mensen,
De kogel is door de kerk.
Na een goede discussie met de vrouw des huizes hebben we besloten om de Paranello's op te geven. Ik heb er door mijn werkzaamheden (ben inmiddels meer cartoonist geworden en illustrator) kom ik er niet meer aan toe om ze ooit nog eens af te maken. Daarom bied ik het project te koop aan.
Het liefste zie ik het project gaan naar iemand die het wil afmaken zoals ik het bedoelde, maar daar is eenieder natuurlijk vrij in. Ik heb natuurlijk mijn eigen keus gemaakt door monacor drivers te nemen, maar wellicht dat die apart in de verkoop gaan. De vifa tweeters blijven echter bij het project horen, de kegels zijn daar nu eenmaal op afgestemd.
Het enigste wat ik vraag is om me een PB te sturen als je interesse hebt in het project. Ik weet zelf goed genoeg hoe jammer het is dat het allemaal niet doorgaat, dus die berichten mogen wat mij betreft uitblijven...

Groetjes,
Jasper Joppe Geers
De kogel is door de kerk.
Na een goede discussie met de vrouw des huizes hebben we besloten om de Paranello's op te geven. Ik heb er door mijn werkzaamheden (ben inmiddels meer cartoonist geworden en illustrator) kom ik er niet meer aan toe om ze ooit nog eens af te maken. Daarom bied ik het project te koop aan.
Het liefste zie ik het project gaan naar iemand die het wil afmaken zoals ik het bedoelde, maar daar is eenieder natuurlijk vrij in. Ik heb natuurlijk mijn eigen keus gemaakt door monacor drivers te nemen, maar wellicht dat die apart in de verkoop gaan. De vifa tweeters blijven echter bij het project horen, de kegels zijn daar nu eenmaal op afgestemd.
Het enigste wat ik vraag is om me een PB te sturen als je interesse hebt in het project. Ik weet zelf goed genoeg hoe jammer het is dat het allemaal niet doorgaat, dus die berichten mogen wat mij betreft uitblijven...
Groetjes,
Jasper Joppe Geers
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
voodooless schreef:Natuurlijk. Maar als jij jarenlang een goed huwelijk hebt gehad, en je gaat toch uit elkaar, dan is dat ook zonde. Dan kan de rede nog zo goed zijn, het doet toch pijn.Henkjan schreef:hoezo? het heeft hem toch veel plezier gegeven tot nu toe?
Eerlijk gezegd deed het vanochtend best pijn bij Jappie.. Maar soms kun je beter je verstand gebruiken en een knoop doorhakken, ook al doet dat auw..
Maar ik moet Henk Jan wel gelijk geven; ik heb er best veel lol mee gehad, en er ook veel van geleerd. Daarom ben ik er ook achter gekomen dat ik waarschijnlijk te hoog heb ingezet, en beter had kunnen beginnen met iets simpels. Het zelf bouwen van luidsprekers lijkt immers makkelijk, maar stiekum komt er toch meer bij kijken dan je denkt.
Ik zal een dezer dagen maar een advertentie plaatsen, maar dat doe ik enkel op dit forum. Hier zijn de meesten die in elk geval nog het project hebben gevolgd en een beetje op de hoogte zijn van wat mijn bedoeling was. Hopelijk zit daar een nieuw baasje tussen...
snrff....
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Dat komt omdat alle foto's op mijn server hier thuis staan. En aangezien ik van provider geswitched ben is het IP nummer veranderd. Vandaar dat er nu alleen kruisjes staan. JJ kan de postst editen en het oude IPnummer vervangen door het nieuwe nummer.SARK schreef:Hoi JJ,
Kort vraagje ... heb jij de foto's nog die in deze topic horen te staan![]()
Ik zie nu alleen maar kruisjes(misschien handig voor de nieuwe pleegpappa/mamma)
Laatst gewijzigd door Edo op ma 22 jan 2007, 0:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Edo schreef:Dat komt omdat alle foto's op mijn server hier thuis staan. En aangezien ik van provider geswitched ben is het IP nummer veranderd. Vandaar dat er nu alleen kruisjes staan. JJ kan de postst editen en het oude IPnummer vervangen door het nieuwe nummer.SARK schreef:Hoi JJ,
Kort vraagje ... heb jij de foto's nog die in deze topic horen te staan![]()
Ik zie nu alleen maar kruisjes(misschien handig voor de nieuwe pleegpappa/mamma)
Bij deze heb ik even alle posts met plaatjes aangepast.....

