het in elkaar ztten van de print was een beetje lastig. maar zorg wel voor fijn soldeer tin en een klein/ dun soldeer puntje.
en de rest viel allemaal wel mee. nu nog een leuke behuizing in elkaar zetten. die een beetje bij de speakers past
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=967
T-Amp
Moderator: Beheerdersteam
- ome subtilieco
Test 4 klasse D met Tripath leuk om te lezen
klik op link http://www.tnt-audio.com/ampli/tripath_amps_e.html
Loont zeker toch de moeite om de orginele T amp
om te bouwen

klik op link http://www.tnt-audio.com/ampli/tripath_amps_e.html
Loont zeker toch de moeite om de orginele T amp
om te bouwen
Ik heb de mijne sinds gister aan de praat. Helaas nog aangesloten op mijn laptop via de koptelefoon uit. in de toekomst moet dat via een M-audio transit USB kaart of iets dergelijks. De amp klinkt redelijk goed maar met de koptelefoonuitgang van een laptop als bron hecht ik hier nog niet zo veel waarde aan
Ik heb getracht de amp aan te sluiten op mijn cd speler maar dit is nog niet gelukt. Ik heb al twee keer nieuwe interlinks in elkaar gesoldeerd en nagemeten op gebroken verbindingen of kortsluit. Tot nu toe onsuccesvol (ik blijf lopen van de garage (testopstelling met laptop) naar de woonkamer(main system))
Ik ga vanmiddag maar voor de derde keer met kabels aan de gang.
Ik ben wel onder de indruk van wat je met 9.5 watt RMS aan 8ohm nog teweeg kunt brengen aan spl. Ik heb ze uitgeprobeerd op kleine 8ohm monitors van 89db(1w/1m) en dat is veel luider dan ik gewoonlijk luister.
Ik speel nu nog met een laptopvoeding, welliswaar met additionele afvlakking en filtering, maar het lijkt er wel op dat dit ampje wel een goed opgebouwde voeding verdient.
Het heeft nu nog niet zo veel zin maar zodra de amp helemaal klaar is zal ik hem vergelijken met een zeer goed gebouwde gainclone(300Va Amplimo, caddock resitors, snuberized PSU, silver wired)
Edit: ik lees net op de site van TNT in de T amp review dat de gebruikte SMPS het beste klinkt als voeding. Ik zal eens onderzoeken wat de een laptopvoeding doet.
Ik heb zo'n schakelende mini voeding laten onderzoeken, zo'n rond schijfje voor 12 volt halogeen. Dat is, in ieder geval in ongewijzigde vorm, een definitieve NONO. Peak to peak spanning is bijna 40 volt in plaats van 12. later meer.
Edit 2: I'm going bananas, ik heb nogmaals de interlinks getest, bij doormeten heb ik circa 1 ohm weerstand in de kern en 2 ohm in de mantel, gemeten van pin naar pin en van plug naar plug. Aan gesloten op de preout van mijn HT amp (waar mijn gainclone momenteel ook op staat) en de potmeter van de amp-3 vol open. Nog steeds geen geluid. Ik heb nu al twee keer nieuwe interlinks gemaak met verschillende soorten kabel en krijg steeds dezelfde resultaten. Met de laptop headphone out doet ie het perfect. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Ik heb getracht de amp aan te sluiten op mijn cd speler maar dit is nog niet gelukt. Ik heb al twee keer nieuwe interlinks in elkaar gesoldeerd en nagemeten op gebroken verbindingen of kortsluit. Tot nu toe onsuccesvol (ik blijf lopen van de garage (testopstelling met laptop) naar de woonkamer(main system))
Ik ga vanmiddag maar voor de derde keer met kabels aan de gang.
Ik ben wel onder de indruk van wat je met 9.5 watt RMS aan 8ohm nog teweeg kunt brengen aan spl. Ik heb ze uitgeprobeerd op kleine 8ohm monitors van 89db(1w/1m) en dat is veel luider dan ik gewoonlijk luister.
Ik speel nu nog met een laptopvoeding, welliswaar met additionele afvlakking en filtering, maar het lijkt er wel op dat dit ampje wel een goed opgebouwde voeding verdient.
Het heeft nu nog niet zo veel zin maar zodra de amp helemaal klaar is zal ik hem vergelijken met een zeer goed gebouwde gainclone(300Va Amplimo, caddock resitors, snuberized PSU, silver wired)
Edit: ik lees net op de site van TNT in de T amp review dat de gebruikte SMPS het beste klinkt als voeding. Ik zal eens onderzoeken wat de een laptopvoeding doet.
Ik heb zo'n schakelende mini voeding laten onderzoeken, zo'n rond schijfje voor 12 volt halogeen. Dat is, in ieder geval in ongewijzigde vorm, een definitieve NONO. Peak to peak spanning is bijna 40 volt in plaats van 12. later meer.
Edit 2: I'm going bananas, ik heb nogmaals de interlinks getest, bij doormeten heb ik circa 1 ohm weerstand in de kern en 2 ohm in de mantel, gemeten van pin naar pin en van plug naar plug. Aan gesloten op de preout van mijn HT amp (waar mijn gainclone momenteel ook op staat) en de potmeter van de amp-3 vol open. Nog steeds geen geluid. Ik heb nu al twee keer nieuwe interlinks gemaak met verschillende soorten kabel en krijg steeds dezelfde resultaten. Met de laptop headphone out doet ie het perfect. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Die schakelende voedingen voor halogeenlampjes, ook wel elektronische trafo genoemd, zijn absoluut niet geschikt. Ook al zet je daar een gelijkrichter achter, ze vinden een elco meestal helemaal niet leuk als belasting. Het kan wel maar dan wordt het wel een hele verbouwing en kun je net zo goed een ordentelijke voeding met trafo bouwen.indoubt schreef:Ik heb zo'n schakelende mini voeding laten onderzoeken, zo'n rond schijfje voor 12 volt halogeen. Dat is, in ieder geval in ongewijzigde vorm, een definitieve NONO. Peak to peak spanning is bijna 40 volt in plaats van 12. later meer.
Nieuwe kant en klare t amp voor 139$:

http://www.partsexpress.com/pe/pshowdet ... tab=4#Tabs
Groeten Roland

http://www.partsexpress.com/pe/pshowdet ... tab=4#Tabs
Groeten Roland