Daudio gaat 'live'

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door hannesie »

Neem het eens in helicoptervieuw i.p.v. deze, en of speel eens even met dit soort vervormingen, dat geeft dan een duidelijk andere indruk.
En uiteraard een setting met een standaard flesje van het 1 of ander biermerk. :mrgreen:
Wel duidelijker voor de verhoudingen, of koop een echte camera op kosten van de baas :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door hannesie op vr 19 apr 2013, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Vind ik ook, kappen met die iPad rommel!!! :mrgreen:

Ik denk dat je gewoon veel meer ruimte boven de speaker moet meenemen in de foto om een betere indruk te geven dat de basis slechts 60cm hoog is. Maar goed, Hans gaat straks nog een aantal mooie foto's maken op locatie die geschikt zijn voor de website. Kunnen we hem eindelijk gaan lanceren!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Neem het eens in helicoptervieuw i.p.v. deze, en of speel eens even met dit soort vervormingen, dat geeft dan een duidelijk andere indruk.
En uiteraard een setting met een standaard flesje van het 1 of ander biermerk. :mrgreen:
Wel duidelijker voor de verhoudingen, of koop een echte camera op kosten van de baas :lol: :lol:
Een object met een vertrouwde maat als referentie op de foto helpt beslist :lol:

Maar ook de beeldhoek en het camerastandpunt is erg bepalend. Nu lijkt de kast op de foto 2 a 3 meter hoog en een meter breed.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Vinculum »

Daudio schreef:
Kunnen we hem eindelijk gaan lanceren!
It's about bloody time! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Een object met een vertrouwde maat als referentie op de foto helpt beslist
Doutzen Kroes?
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Leobus »

Henkjan schreef:
Pjotr schreef:
Een object met een vertrouwde maat als referentie op de foto helpt beslist
Doutzen Kroes?
Ken jij de maten van Doutzen dan? :lol:
Maar ja, ik zie liever Doutzen ernaast dan een kratje bier. :D
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door rikpost »

Daudio schreef:
Hier dan de eerste foto van de gebouwde speaker. Nu bezig met de tweede.
Er komen meer foto's met beter licht O:)

Los van de tweeter aan de draadjes (maar dat is functie boven vorm natuurlijk :mrgreen: )
Vind ik het een geslaagd ontwerp geworden zo ,zeker zo in het wit met de zwarte units als contrast.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Henkjan »

Leobus schreef:
Ken jij de maten van Doutzen dan? :lol:
86-61-86

Maar alle gein op een takkie, een mens er naast zetten op de foto geeft een goede indruk van t formaat, en zorgt ook voor een beter perspectief van de foto
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door dre »

ik ben er klaar voor. :sure:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door ds23man »

dre schreef:
ik ben er klaar voor. :sure:
Voor de maten van Doutzen????? :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door dre »

ook dat mag! :sure:
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Ik heb Doutzen gebeld, ze komt, wanneer dat hou ik even prive :lol:

Hier wat meer foto's waar de verhoudingen duidelijker worden.
Nu nog even wachten op de mooie witte speaker kabel, dan kan ik die netjes wegwerken.

En kofiie zetten want Jeroen en Dre komt zo kijken en luisteren O:)
Bijlagen
IMG_8973.JPG
IMG_8974.JPG
IMG_8977.JPG
IMG_8980.JPG
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door rikpost »

IK zou ze ook graag eens horen spelen .ik probeer er zeker bij te zijn in Breda :rock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Pjotr »

Netjes Hans,

Geeft nu een goed beeld van de verhoudingen. Vooral de 2e overzichtsfoto. Beste kun je zo'n foto maken op de manier zoals je zelf kijkt als je staat en met een beeldhoek van 40 gr. (komt overeen met een 50 mm lens bij 24mm x 36mm kleinbleeld film). Dat geldt ook voor de 3e foto. Dus niet de zoomlens de beeldvulling laten bepalen maar de afstand tot je onderwerp.

Overigens zijn die foto's nog wel wat op te frissen zoals hier met de 3e als voorbeeld (ondanks de beperkte resolutie en kleurdiepte) van de geposte foto:
Doudio_2.jpg
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 20 apr 2013, 11:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Hallo Hans,

De speakers zien er goed uit zo!

Als het goed is neemt Jeroen de 2x Mundorf Supreme en 2x Mundorf Supreme Silver/Gold mee voor je om te testen in de filters.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Jeroen en Dre zijn weer richting het westen hebben, we een intensive sessie gehad en veel verschillende condensatoren gewisseld. Ook hebben we met verschillende waarden geëxperimenteerd. En we hebben het laag iets vermindert.

Resultaat weer een mooie stap voorwaarts gemaakt, dit klinkt echt super! Erg mooi hoe deze speaker alle verschillen laat horen. Wat is dit toch een leuk project O:)

Ps: Walter, We zijn niet meer toegekomen aan jou Mundorf condensatoren. Dus dat ga ik de komende dagen doen.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door meiborg »

Wat betreft verschillende condensatoren, ik was altijd van mening dat puur de toleranties en meetbare eigenschappen de kwaliteit bepaalden en er verder geen verschil te horen zou zijn. Wat schetste mijn verbazing toen ik een stel NOS PIO condensatoren beluisterde bij een kennis, ik hoorde zowaar het verschil met de intertechnic caps die ze vervingen.

Sindsdien ben ik wat minder sceptisch wat betreft condensatoren maar ik denk nog steeds dat beter klinken niet persé betere geluidskwaliteit hoeft te betekenen, net zoals enige distorsie door sommigen als prettig en warm wordt ervaren kunnen unieke eigenschappen van types condensatoren je bevallen of niet.

Mijn vraag is dus eigenlijk deze, is dit gewoon puur op het gehoor testen en stemmen wat het gaat worden of proberen jullie meer theoretisch de condensatoren te testen op prestatie doormiddel van meten = weten? Het lijkt mij namelijk dat, zelf luisteren wat je het fijnst is, een emperische benadering is daar wat je mooi of neit mooi vind ook smaak gebonden is?

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door dre »

zo,eindelijk thuis!

het was een intensieve luisterdag,maar zeker de moeite waard! 8)

we hebben hier en daar wat verandringen doorgevoerd inderdaad,volume van het laag en hoog en de waarde van de condensator op het hoog bepaald.

wat een fraai systeem,vooral de laagweergave is als grandioos te omschrijven.
over de rest uiteraard ook niets te klagen. :wink:

komt allen naar breda! :lol:
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Wordt weer spannend in Breda, ik hoop dat we de opstelling van het systeem zodanig krijgen dat minimaal 90% van de potentie hoorbaar wordt.

Reinder, het luisteren gaat toch op basis van wat we horen. Het vervelende is dat er niets aan die dingen te meten valt, waarmee het condensator testen per definitie een subjectieve belevenis is. Ikzelf ben ook altijd zeer sceptisch, maar kan niet om de hoorbare effecten heen.

Vanmiddag waren we op een gegeven moment aan het testen met een 4.7uF tri-reference, met parallel daaraan een waarde van 2.2uF die oftewel tri-reference was of Mundorf silver/oil.
dre en Hans vonden de Mundorf mooier. Dus toen heb ik even gemeen gedaan. Bij het terugzetten van de 2.2uF van tri-reference weer naar Mundorf liet ik aan een kant stiekem de tri-reference zitten. De muziek weer aan...

...en onze dre was helemaal van slag. Huh? Dit klinkt niet zoals de Mundorf moet horen te klinken.

Na ja, dan wordt het toch bizar he? Dus toen ook maar weer aan de rechterkant de Mundorf erop gezet. Voorlopig zitten we nu dus op die combinatie.

Ook de condensator parallel aan de C-Quenze was een ervaring. Toen de 8.2uF Superior Z-cap was vervangen door een 8.2uF Audyn Cap Plus, kwam er zoveel meer energie in het mid dat de tweeter op het overnamepunt weer minder energie moest krijgen. Het schopte de balans gewoon in de war. En dat door slechts een type van dezelfde waarde te vervangen.

Ja, schiet mij maar lek. :mrgreen:
Uiteindelijk betekent het dat wij, net als Tony Gee dat doet, op een gegeven moment een bepaalde mix van componenten optimaal vinden en het filter ook zo gaan leveren. Mensen kunnen dan altijd nog experimenteren als ze dat willen, alleen het zal niet onze aanbeveling zijn, we proberen op de beste prijs/kwaliteit verhouding uit te komen.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Nog een paar andere zaken:

Ik mocht van Hans bijna niet meer onze daudio DAC met volumeregeling mee terug naar huis nemen, nadat we zijn eigen systeem weer op de speakers hadden gezet.
Verder zijn de trillingen van de baffle van de mid nauwelijks nog aanwezig. Het roestvrijstaal blijkt factoren meer stevigheid te geven dan de MDF houders van het proefsysteem (dat nu bij het oud vuil kan).
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door dre »

als je niet naar breda kan:Hans kan heerlijke koffie zetten! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Hallo Jeroen,

Wellicht intressant om hier even wat meer te vertellen over die DAC met volumeregeling?

Groetjes WAlter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door ds23man »

Ik wil dit feestje niet verpesten, maar nu ik de definitieve foto's heb gezien, komt er maar 1 ding in mij op:

Jan des bouvrie heeft een houtkachel voor de Gamma ontworpen.

My 2cents.....
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Het minste wat ik kan doen is een foto van onze kastjes voor DAC/volume (met donker display), ASP (actief filter) en 4x250W eindversterker. Ook deze plaatjes worden nog beter en op de website zullen straks de specs worden gegeven.

Hans heeft vandaag nog wat meer foto's gemaakt, wellicht zit daar een betere bij. De maten zijn 24 breed, 5 hoog en 30 diep.
Bijlagen
P1030253.jpg
P1030253.jpg (22.91 KiB) 423 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Pjotr »

Zeg citoenman, over smaak valt niet te twisten hè (al doen we het lekker toch) :lol:

Kijk ook maar naar de discussie over de condensators (die over de spoelen komt nog).
Gesloten