ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door ds23man »

hardbats schreef: zo 11 sep 2022, 12:10
Alles staat weer terug op z'n plaats, ze missen de ruimte nu al :lol:
Maar hier heb ik een akoestisch baby speelkleed, dat had ik in Ermelo niet 8-[

20220911_120902.jpg
Ben je je al aan het orienteren op roosters?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door hardbats »

Ik ben me aan het oriënteren op andere speakers en daar maak ik roosters voor :wink:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Shadow »

Kappa7 schreef: zo 11 sep 2022, 9:26
Komt er een vervolg??


Dat hoop ik wel! Vrouwlief vierde haar verjaardag en daarom kon ik niet, maar ik zit al weer te kwijlen achter m'n scherm :kwijl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door dre »

Het niveau van de sets was erg hoog,dus ik hoop ook op een volgende keer!
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

dre schreef: zo 11 sep 2022, 20:23
Het niveau van de sets was erg hoog,dus ik hoop ook op een volgende keer!
zeg dat wel ! en prachtige kleine monitoren had je gemaakt !! toch wel benieuwd waar je je Fineer vandaan hebt :) vergeten te vragen :)

ik zit alweer vol met ideeën voor de volgende :) sterker nog alweer aan het tekenen :) hihi
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door pappaleo »

WrineX schreef: zo 11 sep 2022, 20:37
dre schreef: zo 11 sep 2022, 20:23
Het niveau van de sets was erg hoog,dus ik hoop ook op een volgende keer!
zeg dat wel ! en prachtige kleine monitoren had je gemaakt !! toch wel benieuwd waar je je Fineer vandaan hebt :) vergeten te vragen :)

ik zit alweer vol met ideeën voor de volgende :) sterker nog alweer aan het tekenen :) hihi
Forumlid DKM heeft een webshop www.hout-fineer.nl. Hij heeft best leuke stukjes tegen schappelijke prijzen.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

pappaleo schreef: zo 11 sep 2022, 20:51
WrineX schreef: zo 11 sep 2022, 20:37
dre schreef: zo 11 sep 2022, 20:23
Het niveau van de sets was erg hoog,dus ik hoop ook op een volgende keer!
zeg dat wel ! en prachtige kleine monitoren had je gemaakt !! toch wel benieuwd waar je je Fineer vandaan hebt :) vergeten te vragen :)

ik zit alweer vol met ideeën voor de volgende :) sterker nog alweer aan het tekenen :) hihi
Forumlid DKM heeft een webshop www.hout-fineer.nl. Hij heeft best leuke stukjes tegen schappelijke prijzen.
OOh top dan ga ik daar eens rondneuzen ! dank je !
Gebruikersavatar
JaPS
Ook commercieel actief
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 11:03
Locatie: Oosthuizen

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door JaPS »

motoindo schreef: zo 11 sep 2022, 9:19
Ik sluit mij aan bij de overige commentaren, het was een top dag. Niet in de laatste plaats omdat we elkaar eindelijk weer eens onze scheppingen konden laten horen maar vooral ook omdat het gewoon een erg prettig sfeertje was.

De pijpen van satefan ga ik niet teveel over zeggen, dat laag ben ik nog van herstellende zeg maar. Ernstig dat er nu een driver verkrijgbaar is die je vrolijk een 14dB schop @ 20hz kan geven zonder wazig gewapper tot gevolg.

Baalde behoorlijk dat ik het paasei gemist heb omdat ik toen zelf filmpjes aan het draaien was, gelukkig nog wel even dre zijn kleintjes kunnen horen, en zoals ik al meldde : wow. Ik ga Tony beter in de gaten houden.

De omni pijpen met mfb van Sander & broer zagen er puik uit, kunnen zo de dae op. Geluid was goed maar erg verschillend van nummer tot nummer, volgende keer gewoon alles mee op HD want locatie wifi is meestal hoofdpijn.

Ik begrijp nu waarom OB zo'n hip ding is, zet een extra deur in je kamer, zaag er een gat van pakweg 38cm in en ga luisteren. Wat ik hoorde was vooral gemak en indruk, gemak als in hoe het laag de zaal in rolde en indruk als in cylinder inhoud (Sd * Xmax). 8 of 6.5 inch woofertjes kunnen net zo laag, dat is gisteren wel weer bewezen, maar ik hoor toch een duidelijk verschil in de kracht waarmee een en ander binnenkomt. Stralingsweerstand.

Over Joppe/Wrinex ga ik niks zeggen, dat is gewoon kunst. Persoonlijk vind ik ze af, niks meer aan doen. Mooi doekje omheen, cryogeen kabeltje eraan en voor 6800 euro de set op de DAE neerzetten.

Wie vergeet ik, oja, de Karlsons. Beuken, knallen, slijpen en zoenen in de disco terwijl ik met een schuin oog naar die rare boxen in de hoeken keek. Karlsons, precies zoals ik mij herinner. Jeugdsentiment, leuk !!!

Ik ga de plannen voor een ZBA dag amsterdam en omstreken maar weer eens uit de motteballen halen.
Hoi Chris, Bedankt voor de samenvatting, mijn systeem kwam inderdaad door het hotspot/wifi probleem in de eerste 20 minuten niet goed uit de verf. Nadat ik gebruik mocht maken van de hotspot van Yaro (Bedankt Yaro) en daardoor via Tidal kon afspelen, werd de weergave veel beter. Ik moet wel toegeven dat mijn speakers en Dac kritisch zijn in het weergeven van minder goede opnamen. De HD bestanden zal ik de volgende keer op een SSD zetten. Verder heb ik vele mooi systemen gehoord. Jammer dat ik Joppe zijn systeem niet gehoord heb, die had ik graag beluisterd. ( Joppe, misschien moeten we een keer afspreken) De pijpen van Satefan vond ik veel overeenkomsten hebben met mijn systeem, complimenten daarvoor. Al met al een zeer geslaagde dag, ook namens mijn broer Edwin.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

JaPS schreef: zo 11 sep 2022, 22:40
motoindo schreef: zo 11 sep 2022, 9:19
Ik sluit mij aan bij de overige commentaren, het was een top dag. Niet in de laatste plaats omdat we elkaar eindelijk weer eens onze scheppingen konden laten horen maar vooral ook omdat het gewoon een erg prettig sfeertje was.

De pijpen van satefan ga ik niet teveel over zeggen, dat laag ben ik nog van herstellende zeg maar. Ernstig dat er nu een driver verkrijgbaar is die je vrolijk een 14dB schop @ 20hz kan geven zonder wazig gewapper tot gevolg.

Baalde behoorlijk dat ik het paasei gemist heb omdat ik toen zelf filmpjes aan het draaien was, gelukkig nog wel even dre zijn kleintjes kunnen horen, en zoals ik al meldde : wow. Ik ga Tony beter in de gaten houden.

De omni pijpen met mfb van Sander & broer zagen er puik uit, kunnen zo de dae op. Geluid was goed maar erg verschillend van nummer tot nummer, volgende keer gewoon alles mee op HD want locatie wifi is meestal hoofdpijn.

Ik begrijp nu waarom OB zo'n hip ding is, zet een extra deur in je kamer, zaag er een gat van pakweg 38cm in en ga luisteren. Wat ik hoorde was vooral gemak en indruk, gemak als in hoe het laag de zaal in rolde en indruk als in cylinder inhoud (Sd * Xmax). 8 of 6.5 inch woofertjes kunnen net zo laag, dat is gisteren wel weer bewezen, maar ik hoor toch een duidelijk verschil in de kracht waarmee een en ander binnenkomt. Stralingsweerstand.

Over Joppe/Wrinex ga ik niks zeggen, dat is gewoon kunst. Persoonlijk vind ik ze af, niks meer aan doen. Mooi doekje omheen, cryogeen kabeltje eraan en voor 6800 euro de set op de DAE neerzetten.

Wie vergeet ik, oja, de Karlsons. Beuken, knallen, slijpen en zoenen in de disco terwijl ik met een schuin oog naar die rare boxen in de hoeken keek. Karlsons, precies zoals ik mij herinner. Jeugdsentiment, leuk !!!

Ik ga de plannen voor een ZBA dag amsterdam en omstreken maar weer eens uit de motteballen halen.
Hoi Chris, Bedankt voor de samenvatting, mijn systeem kwam inderdaad door het hotspot/wifi probleem in de eerste 20 minuten niet goed uit de verf. Nadat ik gebruik mocht maken van de hotspot van Yaro (Bedankt Yaro) en daardoor via Tidal kon afspelen, werd de weergave veel beter. Ik moet wel toegeven dat mijn speakers en Dac kritisch zijn in het weergeven van minder goede opnamen. De HD bestanden zal ik de volgende keer op een SSD zetten. Verder heb ik vele mooi systemen gehoord. Jammer dat ik Joppe zijn systeem niet gehoord heb, die had ik graag beluisterd. ( Joppe, misschien moeten we een keer afspreken) De pijpen van Satefan vond ik veel overeenkomsten hebben met mijn systeem, complimenten daarvoor. Al met al een zeer geslaagde dag, ook namens mijn broer Edwin.

nou daar zeg je wat ! en ben ik volkomen vergeten , ik ben gek op dingen die ... anders dan anders zijn :) dus ik zou jou systeem graag nog eens horen ! ben je bij de volgende in het noorden ? ik zelf weet het nog niet zeker moet even kijken of ik iemand heb om mee te rijden, daarnaast wil ik deze speakers eigenlijk niet meer mee nemen beetje saai en ik zelf heb er een haat liefde relatie mee :) dus als ik iets nieuws heb hoop ik iemand te kunnen regelen voor vervoer. en zou ik jou set ook kunnen beluisteren ! lijkt me erg leuk ! en anders ben je altijd welkom ! probleem bij mij is dat ik geen rijbewijs heb dus op bezoek gaan gaat prima maar dan per trein :) kan dan weinig mee nemen (heb wel ooit een set magnepans 1c versleept in de trein maar kijk ik niet naar uit L)
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door VintageHarry »

Jammer dat ik dit event moest missen, het was zeer de moeite waard als ik de reacties zo lees!
Vroeg me nog af welke speaker dit is?
Afbeelding
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door motoindo »

VintageHarry schreef: ma 12 sep 2022, 9:03
Jammer dat ik dit event moest missen, het was zeer de moeite waard als ik de reacties zo lees!
Vroeg me nog af welke speaker dit is?
Afbeelding
Deze waren van forumlid dre, volgens mij de paper hat van Tony G. Seas drivers in een erg mooi reflex kastje.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door MechanicalAnimal »

VintageHarry schreef: ma 12 sep 2022, 9:03
Jammer dat ik dit event moest missen, het was zeer de moeite waard als ik de reacties zo lees!
Vroeg me nog af welke speaker dit is?
Afbeelding
MotoIndo en FRaad schreven het al......de Paper HATT van Tony Gee gebouwd door Dre

Jammer dat je deze dan ook niet hebt kunnen horen, ik vond ze fantastisch klinken :goeie:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door VintageHarry »

Bedankt voor de info! Van de Paper Hatt wel eens gehoord, maar nog niet eerder gezien.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door pappaleo »

VintageHarry schreef: ma 12 sep 2022, 10:06
Bedankt voor de info! Van de Paper Hatt wel eens gehoord, maar nog niet eerder gezien.
Dat klopt ook wel want deze is wat "uitgebouwd" tov de originele versie. Wat zwaarlijviger, zeg maar.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door pappaleo »

Je moet die 4cm dikke wanden toch ergens laten :mrgreen:
Laatst gewijzigd door pappaleo op ma 12 sep 2022, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Pjotr »

Volgens mij zijn ze 2x 18mm op elkaar gelijmd toch? Het is sowieso een niet alledaags ontwerp: Klasse units met een simpel serie filtertje in een massieve kast en een gevoeligheid van nog geen 80 dB bij ong 4 ohm :think: :mrgreen:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door VintageHarry »

En met grote nadruk op de precisie van de weerstanden (1%) terwijl het voor de gemiddelde bouwer niet mogelijk zal zijn dergelijke matched pairs aan drivers uit te zoeken. Maar het is in ieder geval weer eens iets anders en iets bijzonders, filters zonder C.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Leeuwarden »

Dre, tweet met textiel dome als ik het goed zie?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door dre »

Dat zie je goed. :goedzo:
Het lag al jaren op de plank..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door pappaleo »

Wel grappig. Ik heb ooit één keer iets met een seriefilter geprobeerd. Kreeg ik niet goed. Tenzij ik op de grond ging liggen of de speaker op een lage standaard zette maar dan ondersteboven.

Ik het afstraalgedrag bij deze ook de reden dat de tweeter onder zit?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door dre »

Moet je Tony even bellen. :mrgreen:

Jeroen heeft voor mij ook wel eens een seriefilter gemaakt,dat ging zeer lekker.
Het zal wel weer eens niet makkelijk zijn. :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Pjotr »

Ja, denk ik wel. Zo'n seriefilter als dit is in principe 1e orde met de bijbehorende faseverschuiving van 90 graden op het x-overpunt. Dat geeft een asymmetrisch afstraalgedrag.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 12 sep 2022, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door richard »

Dan zou je eigenlijk de tweeter iets naar achteren moeten zetten ten opzichte van de woofer. Door deze onder te zetten bereik je bijna het zelfde.
Pjotr schreef: ma 12 sep 2022, 14:40
... en een gevoeligheid van nog geen 80 dB bij ong 4 ohm :think: :mrgreen:
Oei, dat is wel weinig. Dat stelt ook hoge eisen aan de versterking; veel vermogen leveren zonder te stressen.
Was dat zaterdag in ieder geval prima in orde.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Pjotr »

Ja, dat was iig zowel voor de CA als de Perreaux geen enkel probleem. Ik kon eigenlijk klankmatig niet echt verschil ontdekken, beide erg strak! Verschil is dan wel dat de CA in rust een kleine 14W verkachelt en de Perreaux 130W!
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”