Ben je je al aan het orienteren op roosters?
ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Ik ben me aan het oriënteren op andere speakers en daar maak ik roosters voor 
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Het niveau van de sets was erg hoog,dus ik hoop ook op een volgende keer!
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
zeg dat wel ! en prachtige kleine monitoren had je gemaakt !! toch wel benieuwd waar je je Fineer vandaan hebt
ik zit alweer vol met ideeën voor de volgende
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Forumlid DKM heeft een webshop www.hout-fineer.nl. Hij heeft best leuke stukjes tegen schappelijke prijzen.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
OOh top dan ga ik daar eens rondneuzen ! dank je !pappaleo schreef: ↑zo 11 sep 2022, 20:51Forumlid DKM heeft een webshop www.hout-fineer.nl. Hij heeft best leuke stukjes tegen schappelijke prijzen.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Hoi Chris, Bedankt voor de samenvatting, mijn systeem kwam inderdaad door het hotspot/wifi probleem in de eerste 20 minuten niet goed uit de verf. Nadat ik gebruik mocht maken van de hotspot van Yaro (Bedankt Yaro) en daardoor via Tidal kon afspelen, werd de weergave veel beter. Ik moet wel toegeven dat mijn speakers en Dac kritisch zijn in het weergeven van minder goede opnamen. De HD bestanden zal ik de volgende keer op een SSD zetten. Verder heb ik vele mooi systemen gehoord. Jammer dat ik Joppe zijn systeem niet gehoord heb, die had ik graag beluisterd. ( Joppe, misschien moeten we een keer afspreken) De pijpen van Satefan vond ik veel overeenkomsten hebben met mijn systeem, complimenten daarvoor. Al met al een zeer geslaagde dag, ook namens mijn broer Edwin.motoindo schreef: ↑zo 11 sep 2022, 9:19Ik sluit mij aan bij de overige commentaren, het was een top dag. Niet in de laatste plaats omdat we elkaar eindelijk weer eens onze scheppingen konden laten horen maar vooral ook omdat het gewoon een erg prettig sfeertje was.
De pijpen van satefan ga ik niet teveel over zeggen, dat laag ben ik nog van herstellende zeg maar. Ernstig dat er nu een driver verkrijgbaar is die je vrolijk een 14dB schop @ 20hz kan geven zonder wazig gewapper tot gevolg.
Baalde behoorlijk dat ik het paasei gemist heb omdat ik toen zelf filmpjes aan het draaien was, gelukkig nog wel even dre zijn kleintjes kunnen horen, en zoals ik al meldde : wow. Ik ga Tony beter in de gaten houden.
De omni pijpen met mfb van Sander & broer zagen er puik uit, kunnen zo de dae op. Geluid was goed maar erg verschillend van nummer tot nummer, volgende keer gewoon alles mee op HD want locatie wifi is meestal hoofdpijn.
Ik begrijp nu waarom OB zo'n hip ding is, zet een extra deur in je kamer, zaag er een gat van pakweg 38cm in en ga luisteren. Wat ik hoorde was vooral gemak en indruk, gemak als in hoe het laag de zaal in rolde en indruk als in cylinder inhoud (Sd * Xmax). 8 of 6.5 inch woofertjes kunnen net zo laag, dat is gisteren wel weer bewezen, maar ik hoor toch een duidelijk verschil in de kracht waarmee een en ander binnenkomt. Stralingsweerstand.
Over Joppe/Wrinex ga ik niks zeggen, dat is gewoon kunst. Persoonlijk vind ik ze af, niks meer aan doen. Mooi doekje omheen, cryogeen kabeltje eraan en voor 6800 euro de set op de DAE neerzetten.
Wie vergeet ik, oja, de Karlsons. Beuken, knallen, slijpen en zoenen in de disco terwijl ik met een schuin oog naar die rare boxen in de hoeken keek. Karlsons, precies zoals ik mij herinner. Jeugdsentiment, leuk !!!
Ik ga de plannen voor een ZBA dag amsterdam en omstreken maar weer eens uit de motteballen halen.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
JaPS schreef: ↑zo 11 sep 2022, 22:40Hoi Chris, Bedankt voor de samenvatting, mijn systeem kwam inderdaad door het hotspot/wifi probleem in de eerste 20 minuten niet goed uit de verf. Nadat ik gebruik mocht maken van de hotspot van Yaro (Bedankt Yaro) en daardoor via Tidal kon afspelen, werd de weergave veel beter. Ik moet wel toegeven dat mijn speakers en Dac kritisch zijn in het weergeven van minder goede opnamen. De HD bestanden zal ik de volgende keer op een SSD zetten. Verder heb ik vele mooi systemen gehoord. Jammer dat ik Joppe zijn systeem niet gehoord heb, die had ik graag beluisterd. ( Joppe, misschien moeten we een keer afspreken) De pijpen van Satefan vond ik veel overeenkomsten hebben met mijn systeem, complimenten daarvoor. Al met al een zeer geslaagde dag, ook namens mijn broer Edwin.motoindo schreef: ↑zo 11 sep 2022, 9:19Ik sluit mij aan bij de overige commentaren, het was een top dag. Niet in de laatste plaats omdat we elkaar eindelijk weer eens onze scheppingen konden laten horen maar vooral ook omdat het gewoon een erg prettig sfeertje was.
De pijpen van satefan ga ik niet teveel over zeggen, dat laag ben ik nog van herstellende zeg maar. Ernstig dat er nu een driver verkrijgbaar is die je vrolijk een 14dB schop @ 20hz kan geven zonder wazig gewapper tot gevolg.
Baalde behoorlijk dat ik het paasei gemist heb omdat ik toen zelf filmpjes aan het draaien was, gelukkig nog wel even dre zijn kleintjes kunnen horen, en zoals ik al meldde : wow. Ik ga Tony beter in de gaten houden.
De omni pijpen met mfb van Sander & broer zagen er puik uit, kunnen zo de dae op. Geluid was goed maar erg verschillend van nummer tot nummer, volgende keer gewoon alles mee op HD want locatie wifi is meestal hoofdpijn.
Ik begrijp nu waarom OB zo'n hip ding is, zet een extra deur in je kamer, zaag er een gat van pakweg 38cm in en ga luisteren. Wat ik hoorde was vooral gemak en indruk, gemak als in hoe het laag de zaal in rolde en indruk als in cylinder inhoud (Sd * Xmax). 8 of 6.5 inch woofertjes kunnen net zo laag, dat is gisteren wel weer bewezen, maar ik hoor toch een duidelijk verschil in de kracht waarmee een en ander binnenkomt. Stralingsweerstand.
Over Joppe/Wrinex ga ik niks zeggen, dat is gewoon kunst. Persoonlijk vind ik ze af, niks meer aan doen. Mooi doekje omheen, cryogeen kabeltje eraan en voor 6800 euro de set op de DAE neerzetten.
Wie vergeet ik, oja, de Karlsons. Beuken, knallen, slijpen en zoenen in de disco terwijl ik met een schuin oog naar die rare boxen in de hoeken keek. Karlsons, precies zoals ik mij herinner. Jeugdsentiment, leuk !!!
Ik ga de plannen voor een ZBA dag amsterdam en omstreken maar weer eens uit de motteballen halen.
nou daar zeg je wat ! en ben ik volkomen vergeten , ik ben gek op dingen die ... anders dan anders zijn
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Deze waren van forumlid dre, volgens mij de paper hat van Tony G. Seas drivers in een erg mooi reflex kastje.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
MotoIndo en FRaad schreven het al......de Paper HATT van Tony Gee gebouwd door Dre
Jammer dat je deze dan ook niet hebt kunnen horen, ik vond ze fantastisch klinken
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Bedankt voor de info! Van de Paper Hatt wel eens gehoord, maar nog niet eerder gezien.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Dat klopt ook wel want deze is wat "uitgebouwd" tov de originele versie. Wat zwaarlijviger, zeg maar.VintageHarry schreef: ↑ma 12 sep 2022, 10:06Bedankt voor de info! Van de Paper Hatt wel eens gehoord, maar nog niet eerder gezien.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Je moet die 4cm dikke wanden toch ergens laten 
Laatst gewijzigd door pappaleo op ma 12 sep 2022, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Volgens mij zijn ze 2x 18mm op elkaar gelijmd toch? Het is sowieso een niet alledaags ontwerp: Klasse units met een simpel serie filtertje in een massieve kast en een gevoeligheid van nog geen 80 dB bij ong 4 ohm

- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
En met grote nadruk op de precisie van de weerstanden (1%) terwijl het voor de gemiddelde bouwer niet mogelijk zal zijn dergelijke matched pairs aan drivers uit te zoeken. Maar het is in ieder geval weer eens iets anders en iets bijzonders, filters zonder C.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Dre, tweet met textiel dome als ik het goed zie?
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Dat zie je goed.
Het lag al jaren op de plank.....
Het lag al jaren op de plank.....
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Wel grappig. Ik heb ooit één keer iets met een seriefilter geprobeerd. Kreeg ik niet goed. Tenzij ik op de grond ging liggen of de speaker op een lage standaard zette maar dan ondersteboven.
Ik het afstraalgedrag bij deze ook de reden dat de tweeter onder zit?
Ik het afstraalgedrag bij deze ook de reden dat de tweeter onder zit?
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Moet je Tony even bellen.
Jeroen heeft voor mij ook wel eens een seriefilter gemaakt,dat ging zeer lekker.
Het zal wel weer eens niet makkelijk zijn.
Jeroen heeft voor mij ook wel eens een seriefilter gemaakt,dat ging zeer lekker.
Het zal wel weer eens niet makkelijk zijn.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Ja, denk ik wel. Zo'n seriefilter als dit is in principe 1e orde met de bijbehorende faseverschuiving van 90 graden op het x-overpunt. Dat geeft een asymmetrisch afstraalgedrag.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 12 sep 2022, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Dan zou je eigenlijk de tweeter iets naar achteren moeten zetten ten opzichte van de woofer. Door deze onder te zetten bereik je bijna het zelfde.
Was dat zaterdag in ieder geval prima in orde.
Oei, dat is wel weinig. Dat stelt ook hoge eisen aan de versterking; veel vermogen leveren zonder te stressen.
Was dat zaterdag in ieder geval prima in orde.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Ja, dat was iig zowel voor de CA als de Perreaux geen enkel probleem. Ik kon eigenlijk klankmatig niet echt verschil ontdekken, beide erg strak! Verschil is dan wel dat de CA in rust een kleine 14W verkachelt en de Perreaux 130W!
