buizen mengversterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: buizen mengversterker
Nog een dingetje wat ik tegen kwam.
De MIC versterker geeft een mono uitgang.
Is er een manier ,,evt. schakeling,, om dit signaal te verdelen over links en rechts,stereo dus?
Op het net vond ik dit,is dit wat?
De MIC versterker geeft een mono uitgang.
Is er een manier ,,evt. schakeling,, om dit signaal te verdelen over links en rechts,stereo dus?
Op het net vond ik dit,is dit wat?
Re: buizen mengversterker
Het is een panpotschakeling, waarmee je het signaal van de microfoon ergens in het stereobeeld neer kunt zetten (links, rechts, midden, ertussenin). Als je geen extra versterking nodig hebt, kun je die twee weerstanden van 6k81 beter verlagen tot 3k57.
Re: buizen mengversterker
Kan ook zo, zonder verdere versterking.
Anne
Anne
- Bijlagen
-
- Pan.png (4.25 KiB) 644 keer bekeken
Re: buizen mengversterker
Bedankt jongens
Zal het eerst wel even proberen zoals Anne voorstelt.
Wel zo makkelijk
Zal het eerst wel even proberen zoals Anne voorstelt.
Wel zo makkelijk
Re: buizen mengversterker
Even een update
Na het nodige denk en meetwerk een printje gemaakt voor de koptelefoon keuze schakelaars plus de led,s.
Na het nodige denk en meetwerk een printje gemaakt voor de koptelefoon keuze schakelaars plus de led,s.
Re: buizen mengversterker
Thanks,
Ja,langzaam gaat het verder.
Als het idee er maar is dan schiet het op.
Morgen maar even verder met een subframe voor wat print bevestigingen en dan maar weer passen en meten.,.......
Ja,langzaam gaat het verder.
Als het idee er maar is dan schiet het op.
Morgen maar even verder met een subframe voor wat print bevestigingen en dan maar weer passen en meten.,.......
Re: buizen mengversterker
subframe gereed
Mic versterker en koptelefoon keuze print er op gezet .
Nu nog wat gaten bepalen voor de potmeters en schakelaars.
Mic versterker en koptelefoon keuze print er op gezet .
Nu nog wat gaten bepalen voor de potmeters en schakelaars.
Re: buizen mengversterker
Het lijkt wel of je er buiten mee bezig bent
Wordt 't zo groot dat er binnen geen plaats meer voor is ?
Anne
Wordt 't zo groot dat er binnen geen plaats meer voor is ?
Anne
Re: buizen mengversterker
Ja klopt,
De keukentafel staat vol,wordt tijd dat er wat ingebouwd wordt.
De keukentafel staat vol,wordt tijd dat er wat ingebouwd wordt.
Re: buizen mengversterker
Frontje is al mooi opgebouwd, ik weet niet of ik zelf voor die zwarte kruiskoppen zou kiezen, maar kan misschien ook mooi contrasterend werken, maar dan moet ik eerst de hele kast er bij zien.
Re: buizen mengversterker
Vandaag even wat gedaan aan de beluchting van de kast.
En de gaten in de bovenplaat geboord met het subframe als mal.
Met 11 buizen in de kast wordt het wel een beetje warm en die warmte moet ergens heen.
Gezien dit ding ,als alles lukt,op feestjes gebruikt gaat worden,zijn beluchtingsroosters in de bovenplaat niet zo,n goed idee.
Vooral als je de boel een beetje spatwater dicht wilt houden.
Moet er niet aan denken dat er via een rooster een glas bier in de kast verdwijnt
Dan maar een beetje ,,out of the box,,denken.
Beetje zaag en tapwerk verder en de adem box krijgt zijn vorm.
Nog voorin een rooster er in maken en dan doe ik het er voor
( het deksel kan later dienen om er een eitje op te bakken
)
En de gaten in de bovenplaat geboord met het subframe als mal.
Met 11 buizen in de kast wordt het wel een beetje warm en die warmte moet ergens heen.
Gezien dit ding ,als alles lukt,op feestjes gebruikt gaat worden,zijn beluchtingsroosters in de bovenplaat niet zo,n goed idee.
Vooral als je de boel een beetje spatwater dicht wilt houden.
Moet er niet aan denken dat er via een rooster een glas bier in de kast verdwijnt
Dan maar een beetje ,,out of the box,,denken.
Beetje zaag en tapwerk verder en de adem box krijgt zijn vorm.
Nog voorin een rooster er in maken en dan doe ik het er voor
( het deksel kan later dienen om er een eitje op te bakken
Re: buizen mengversterker
Ja dat is drankmisbruik ,Bovendien warmbier is helemaal niet te drinkendemocles schreef:Vandaag even wat gedaan aan de beluchting van de kast.
En de gaten in de bovenplaat geboord met het subframe als mal.
Met 11 buizen in de kast wordt het wel een beetje warm en die warmte moet ergens heen.
Gezien dit ding ,als alles lukt,op feestjes gebruikt gaat worden,zijn beluchtingsroosters in de bovenplaat niet zo,n goed idee.
Vooral als je de boel een beetje spatwater dicht wilt houden.
Moet er niet aan denken dat er via een rooster een glas bier in de kast verdwijnt![]()
Maar ziet er weer netjes uit Peet
Re: buizen mengversterker
Dan moet er nog iets van een VU meter in
Beetje graven op het net kwam ik een veleman kitje tegen voor 10 euro
Daar kan ik niet eens de onderdelen los voor kopen!
Dus besteld.
Zelf vind ik de LED,s niet mooi en te dicht op elkaar staan.
Valt er toch nog wat aan te verzelfbouwen.
Dan maar even een printje bedacht voor de LED.s
Beetje graven op het net kwam ik een veleman kitje tegen voor 10 euro
Dus besteld.
Zelf vind ik de LED,s niet mooi en te dicht op elkaar staan.
Valt er toch nog wat aan te verzelfbouwen.
Dan maar even een printje bedacht voor de LED.s
Re: buizen mengversterker
De bedoeling is net als bij de keuze schakeling voor de koptelefoon.
Zal er een stuk strakker uit zien als met het frontje.
Re: buizen mengversterker
Ondertussen de printjes bestukt.
Voor de LED print een boormal gemaakt en de gaten doorgeboord in het plaatwerk.
Dan nog even een voeding gefabriekt 12v voor deze VU meters en een 5v voor de bling bling en een relais voeding.
En getest,die doet het.
Re: buizen mengversterker
Even tijd om de VU meters verder in elkaar te zetten.
Dan maar even testen
Een kant deed het in dot mode en de andere in bar mode
Een draadje door gesoldeerd en walla, alles staat in bar mode
Deze doet het,later nog even exact afstellen.
https://www.youtube.com/watch?v=vIGKE9N ... terNijboer
Een kant deed het in dot mode en de andere in bar mode
Een draadje door gesoldeerd en walla, alles staat in bar mode
Deze doet het,later nog even exact afstellen.
https://www.youtube.com/watch?v=vIGKE9N ... terNijboer
Re: buizen mengversterker
Ja dat afregelen was wel de bedoeling.
Alleen weet ik niet echt wat te doen?
In de beschrijving staat 0,775v RMS is dan 0 db.
Met de toonfiets zou ik dat kunnen afstellen.
Maar ik denk dat de meter eerder is bedoeld om max (volledige uitsturing)aan te geven en dan lees ik op het net iets van 5v RMS.
Kwestie van proberen denk ik dan.
Alleen weet ik niet echt wat te doen?
In de beschrijving staat 0,775v RMS is dan 0 db.
Met de toonfiets zou ik dat kunnen afstellen.
Maar ik denk dat de meter eerder is bedoeld om max (volledige uitsturing)aan te geven en dan lees ik op het net iets van 5v RMS.
Kwestie van proberen denk ik dan.
Re: buizen mengversterker
0dB bij 0,775V is een studio referentie (dBu). Maar wat kun je daar mee? Je hebt er meer aan om de (maximale) uitsturing van je versterker weer te geven denk ik.
