1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

ja ,dankjewel dat je het vraagt

ik ben bezig met alleen fisiek voorbereiden van de zwarte of 2e versterker el 84

dan ga ik verder met de andere is bijna klaar ecl 82

sorry ziek geweest!
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door Ah!buis »

foirixi schreef:
sorry ziek geweest!
Dat moet je ook niet doen ! :o Is heel ongezond :lol:
Anne
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

nou ik wilde foto`s plaatsen maar dat gaat niet

fisiek heb ik de versterker el84 se in elkaar

nu wil ik verder met de ecl82se
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

test
werkt perfect hoor
Bijlagen
logo.jpg
logo.jpg (3.78 KiB) 322 keer bekeken
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

foto`s

versterker el 84 se weegt ongeveer 14 kg
Bijlagen
SL730048.JPG
SL730051.JPG
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

ik heb nu de ecl 82 se op tafel staan om af te bouwen

he de foto`s lukken ook weer, heb mijn goede pc weer dus,
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Dus er zit schot in

Wel even een vraagje wat zijn de waardes van je voedings trafo
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

5k - 4 - 8 - 16 ohm
Bijlagen
SL730445.jpg
SL730445.jpg (53.36 KiB) 290 keer bekeken
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

van de voedingstrafo komt nog

of bedoel je de ecl82 se voedingstrafo?
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Nee daar zijn we al tot in het oneindige mee bezig geweest in dit topic

Ik bedoel die van je ECC83 EL84 amp
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

maar goed de ecl82 moet nog wel klaar en
dan moet hij getest worden nog
ik denk ook dat er een paar fouten in zitten

iig hier de ae trafo waarden op de foto

van de el84 se
Bijlagen
SL730057 (2).JPG
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door Ah!buis »

Da's dezelfde trafo als die van ome Dick (E.O.O.).Daar is de kap niet inbegrepen.
Anne
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

klopt daar heb ik deze besteld
samen met het kapje
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

En is zo te zien gemaakt door AE http://www.aetransformatoren.nl/pg-2703 ... /home.html

Ook daar kan je transformatoren bestellen als het moet.
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

hallo allemaal

mijn el84 se versterker is klaar en hij speelt fantastisch !!

ik ben lid van een bekende repair cafe en daar heb ik iemand gevonden

met mts classieke electronica die vond mijn project zo leuk dat hij het wel voor mij af wilde

bouwen voor een gering bedrag in de pot van de repair cafe heeft Herman mijn versterker afgebouwd

en mijn conclusie is als je leek bent zoals ik is het toch te moeilijk om te doen veel te gevaarlijk en te spannend

nu ik toch al zover ben denk ik er wel over om er mee door te gaan maar door ziekte was ik verhinderd in het afbouwen van

de versterker tot zover voorlopig iedereen veel bouw plezier !
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door Bas Horneman »

mijn el84 se versterker is klaar en hij speelt fantastisch !!
Gefeliciteerd! Ben blij voor je...er zijn maar weinig buizen zo goed als een el84.
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Mooi zo heeft wel even geduurd maar als nog klaar :goedzo:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door Ah!buis »

Foorwaarikzie dat 't er toch van gekomen is :lol:
Lang gerijpt moet goed smaken :kwijl:
Nu 't zo goed bevalt nog nieuwe plannen ? (komt niet op een jaartje hoor :o )
Anne
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

dank jullie wel voor de leuke reacties hoor en groetjes !!
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

bij deze geef ik nog wat gegevens over de el84 se versterker
die gebouwd is naar de richtlijnen van klassieke radio bouw
en ik maak ook gebruik van een losse net scheidingstrafo met filter
de versterker weegt 12,5 kg
is permanent in triode geschakeld
hij is 2x2 watt
hij heeft ez81 als gelijkrichter
en ecc83 of 12ax7 als stereo voorversterker
en el 84 als eindbuis per kanaal

heeft een alps potmeter

en een aan en uit schakelaar en led indicatie

tulp ingangen en schroef uitgangen

het is dus echt een klasse A versterker geworden

met een NAD 106 als voor versterker

op speakers 9710 m 01 type 2 TICONAL 10 wat 98 db

in de befaamde lowes sound bodys voor een zuiver recht frequentie berijk

met w&m LS kabels en interlinks

en het aller belangrijkste versterker heeft geen brom of ruis

is dus zelf helemaal stil

groetjes foirixi
Plaats reactie