1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Moderator: Beheerdersteam
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
ja ,dankjewel dat je het vraagt
ik ben bezig met alleen fisiek voorbereiden van de zwarte of 2e versterker el 84
dan ga ik verder met de andere is bijna klaar ecl 82
sorry ziek geweest!
ik ben bezig met alleen fisiek voorbereiden van de zwarte of 2e versterker el 84
dan ga ik verder met de andere is bijna klaar ecl 82
sorry ziek geweest!
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Dat moet je ook niet doen !foirixi schreef:sorry ziek geweest!
Anne
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
nou ik wilde foto`s plaatsen maar dat gaat niet
fisiek heb ik de versterker el84 se in elkaar
nu wil ik verder met de ecl82se
fisiek heb ik de versterker el84 se in elkaar
nu wil ik verder met de ecl82se
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
test
werkt perfect hoor
werkt perfect hoor
- Bijlagen
-
- logo.jpg (3.78 KiB) 322 keer bekeken
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
foto`s
versterker el 84 se weegt ongeveer 14 kg
versterker el 84 se weegt ongeveer 14 kg
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
ik heb nu de ecl 82 se op tafel staan om af te bouwen
he de foto`s lukken ook weer, heb mijn goede pc weer dus,
he de foto`s lukken ook weer, heb mijn goede pc weer dus,
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Dus er zit schot in
Wel even een vraagje wat zijn de waardes van je voedings trafo
Wel even een vraagje wat zijn de waardes van je voedings trafo
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
5k - 4 - 8 - 16 ohm
- Bijlagen
-
- SL730445.jpg (53.36 KiB) 290 keer bekeken
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
van de voedingstrafo komt nog
of bedoel je de ecl82 se voedingstrafo?
of bedoel je de ecl82 se voedingstrafo?
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Nee daar zijn we al tot in het oneindige mee bezig geweest in dit topic
Ik bedoel die van je ECC83 EL84 amp
Ik bedoel die van je ECC83 EL84 amp
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
maar goed de ecl82 moet nog wel klaar en
dan moet hij getest worden nog
ik denk ook dat er een paar fouten in zitten
iig hier de ae trafo waarden op de foto
van de el84 se
dan moet hij getest worden nog
ik denk ook dat er een paar fouten in zitten
iig hier de ae trafo waarden op de foto
van de el84 se
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Da's dezelfde trafo als die van ome Dick (E.O.O.).Daar is de kap niet inbegrepen.
Anne
Anne
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
klopt daar heb ik deze besteld
samen met het kapje
samen met het kapje
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
En is zo te zien gemaakt door AE http://www.aetransformatoren.nl/pg-2703 ... /home.html
Ook daar kan je transformatoren bestellen als het moet.
Ook daar kan je transformatoren bestellen als het moet.
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
hallo allemaal
mijn el84 se versterker is klaar en hij speelt fantastisch !!
ik ben lid van een bekende repair cafe en daar heb ik iemand gevonden
met mts classieke electronica die vond mijn project zo leuk dat hij het wel voor mij af wilde
bouwen voor een gering bedrag in de pot van de repair cafe heeft Herman mijn versterker afgebouwd
en mijn conclusie is als je leek bent zoals ik is het toch te moeilijk om te doen veel te gevaarlijk en te spannend
nu ik toch al zover ben denk ik er wel over om er mee door te gaan maar door ziekte was ik verhinderd in het afbouwen van
de versterker tot zover voorlopig iedereen veel bouw plezier !
mijn el84 se versterker is klaar en hij speelt fantastisch !!
ik ben lid van een bekende repair cafe en daar heb ik iemand gevonden
met mts classieke electronica die vond mijn project zo leuk dat hij het wel voor mij af wilde
bouwen voor een gering bedrag in de pot van de repair cafe heeft Herman mijn versterker afgebouwd
en mijn conclusie is als je leek bent zoals ik is het toch te moeilijk om te doen veel te gevaarlijk en te spannend
nu ik toch al zover ben denk ik er wel over om er mee door te gaan maar door ziekte was ik verhinderd in het afbouwen van
de versterker tot zover voorlopig iedereen veel bouw plezier !
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Gefeliciteerd! Ben blij voor je...er zijn maar weinig buizen zo goed als een el84.mijn el84 se versterker is klaar en hij speelt fantastisch !!
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Mooi zo heeft wel even geduurd maar als nog klaar 
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Foorwaarikzie dat 't er toch van gekomen is
Lang gerijpt moet goed smaken
Nu 't zo goed bevalt nog nieuwe plannen ? (komt niet op een jaartje hoor
)
Anne
Lang gerijpt moet goed smaken
Nu 't zo goed bevalt nog nieuwe plannen ? (komt niet op een jaartje hoor
Anne
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
dank jullie wel voor de leuke reacties hoor en groetjes !!
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
bij deze geef ik nog wat gegevens over de el84 se versterker
die gebouwd is naar de richtlijnen van klassieke radio bouw
en ik maak ook gebruik van een losse net scheidingstrafo met filter
de versterker weegt 12,5 kg
is permanent in triode geschakeld
hij is 2x2 watt
hij heeft ez81 als gelijkrichter
en ecc83 of 12ax7 als stereo voorversterker
en el 84 als eindbuis per kanaal
heeft een alps potmeter
en een aan en uit schakelaar en led indicatie
tulp ingangen en schroef uitgangen
het is dus echt een klasse A versterker geworden
met een NAD 106 als voor versterker
op speakers 9710 m 01 type 2 TICONAL 10 wat 98 db
in de befaamde lowes sound bodys voor een zuiver recht frequentie berijk
met w&m LS kabels en interlinks
en het aller belangrijkste versterker heeft geen brom of ruis
is dus zelf helemaal stil
groetjes foirixi
die gebouwd is naar de richtlijnen van klassieke radio bouw
en ik maak ook gebruik van een losse net scheidingstrafo met filter
de versterker weegt 12,5 kg
is permanent in triode geschakeld
hij is 2x2 watt
hij heeft ez81 als gelijkrichter
en ecc83 of 12ax7 als stereo voorversterker
en el 84 als eindbuis per kanaal
heeft een alps potmeter
en een aan en uit schakelaar en led indicatie
tulp ingangen en schroef uitgangen
het is dus echt een klasse A versterker geworden
met een NAD 106 als voor versterker
op speakers 9710 m 01 type 2 TICONAL 10 wat 98 db
in de befaamde lowes sound bodys voor een zuiver recht frequentie berijk
met w&m LS kabels en interlinks
en het aller belangrijkste versterker heeft geen brom of ruis
is dus zelf helemaal stil
groetjes foirixi
