buizen mengversterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: buizen mengversterker
Vandaag maar even een HF filterprintje gemaakt voor de Raspberry Meanwell voeding.
Maar eens dubbellaags geprobeerd te etsen,nog nooit gedaan
Of het wat brengt zal ik later moeten meten.
Maar eens dubbellaags geprobeerd te etsen,nog nooit gedaan
Of het wat brengt zal ik later moeten meten.
Mooi en goed gelukt.
Maar wat is de functie van de eilandjes aan de niet gesoldeerde zijde.
Bij doorgemetaliseerde printen dan is dat logies dat daar een eiland zit maar dat is nu los van alles.
Maar wat is de functie van de eilandjes aan de niet gesoldeerde zijde.
Bij doorgemetaliseerde printen dan is dat logies dat daar een eiland zit maar dat is nu los van alles.
Alleen doorvoer.Maar wat is de functie van de eilandjes aan de niet gesoldeerde zijde.
En dit was makkelijker om de twee lagen uit te lijnen.
Heeft ook met het teken programma te maken.
In SPRINT kun je kiezen voor doorgemetaliseerd,of wel het zelfde rondje aan de beide kanten.
Heb je dat gedaan,dan kan de vrije ruimte om het rondje ingesteld worden.
SPRINT heeft niet de mogelijkheid voor loze rondjes plaatsen met instellen van vrije ruimte.
Dan maar zo,wel zo makkelijk
Ben benieuwd of je het hoort, of meet.
In ieder geval een mooie manier om de boel op een rijtje te krijgen.

In ieder geval een mooie manier om de boel op een rijtje te krijgen.
Ziet er goed gelukt uit
Maar wat doen die dikke 100V elcos daar ? De USB-aansluiting doet vermoeden dat 't voor maar 5 volt bedoeld is.
Anne
Maar wat doen die dikke 100V elcos daar ? De USB-aansluiting doet vermoeden dat 't voor maar 5 volt bedoeld is.
Anne
Ja 5v uit.
De dikke elco,s is meer zo iets van wat ik vinden kon met lage ESR,anders waren ze 50v geweest,zoals de voorbeelden .
Waarschijnlijk kunnen die ook een flink stuk onderuit kwa voltage,maar bouw het eerst wel zoveel mogelijk volgens het schema.
En ja, USB is makkelijk voor al die mini computer frutsels...........
De dikke elco,s is meer zo iets van wat ik vinden kon met lage ESR,anders waren ze 50v geweest,zoals de voorbeelden .
Waarschijnlijk kunnen die ook een flink stuk onderuit kwa voltage,maar bouw het eerst wel zoveel mogelijk volgens het schema.
En ja, USB is makkelijk voor al die mini computer frutsels...........
De Meanwell 5v voeding plus filter een aantal dagen laten spelen.
Vandaag omgewisseld naar lineaire voeding en later naar een Salas L-PAD 5v voeding.
Het geluid gemonitord via koptelefoon. Conclusie: De Meanwell wint als je kijkt naar warmte ontwikkeling. (lineaire voeding en Salas voeding worden plaatselijk 80 graden,Meanwell hand warm)
En het geluid is hetzelfde als bij de andere twee voedingen,geen of miniem verschil,niet de moeite waard.
En dan heb ik het nog niet eens over de ruimte besparing gehad...............
Het geluid gemonitord via koptelefoon. Conclusie: De Meanwell wint als je kijkt naar warmte ontwikkeling. (lineaire voeding en Salas voeding worden plaatselijk 80 graden,Meanwell hand warm)
En het geluid is hetzelfde als bij de andere twee voedingen,geen of miniem verschil,niet de moeite waard.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik ken professionele mengpanelen waar gewoon Meanwell voedingen in zitten, in al die jaren is er nog nooit een klacht geweest 
Kwestie van direct rimpel van de schakelfrequentie netjes wegfilteren en je zit gebakken.
Dat had je volgens mij al gedaan, gebruik wel low ESR elco's daarvoor trouwens! (het effect is dan veel groter!)
Voor DC-DC gebruiken ze daar tegenwoordig converters voor die in de megahertzen schakelen.
Dat laat zich heel makkelijk wegfilteren!
Kwestie van direct rimpel van de schakelfrequentie netjes wegfilteren en je zit gebakken.
Dat had je volgens mij al gedaan, gebruik wel low ESR elco's daarvoor trouwens! (het effect is dan veel groter!)
Voor DC-DC gebruiken ze daar tegenwoordig converters voor die in de megahertzen schakelen.
Dat laat zich heel makkelijk wegfilteren!
Ik heb destijds dat ook laten horen bij de AVMN, en je kon daar ook stellen, geen echt verschil.democles schreef:De Meanwell 5v voeding plus filter een aantal dagen laten spelen.
DSC08418.JPG
Vandaag omgewisseld naar lineaire voeding en later naar een Salas L-PAD 5v voeding.
Het geluid gemonitord via koptelefoon.
DSC08419.JPG
DSC08422.JPG
Conclusie: De Meanwell wint als je kijkt naar warmte ontwikkeling. (lineaire voeding en Salas voeding worden plaatselijk 80 graden,Meanwell hand warm)
Dat was dan voor de streamertjes, en de DAC hebben we toen niet gedaan. Er hingen 2 x Soekris aan en dan schakelen met de RelaiXed.
One World Concepts , Bedankt voor je inbreng.
Mooi dat dat filteren werkt,anders klonk zo,n schakelding waarschijnlijk aardig verrot en scherp in het hoog.
Daarom ook enkele dagen laten draaien om er zeker van te zijn dat het geen inbrand gedrag is waar je naar luisterd
@Hans bij DAC,s werkt het anders volgens mij,kan ik duidelijk het verschil horen met een Salas shunt voeding t.o.v. een schakel ding.
Probeer het ook nog wel zonder filter,dan weet ik het,of wist ik het...............
Helaas meten kan ik het niet,dan had ik een print moeten ontwerpen met BNC aansluitingen om goed te kunnen meten.
Goed afgeschermde meetpunten.
De Gremlins waar je dan naar jaagt zijn te miniem om zo op te meten.
Mooi dat dat filteren werkt,anders klonk zo,n schakelding waarschijnlijk aardig verrot en scherp in het hoog.
Daarom ook enkele dagen laten draaien om er zeker van te zijn dat het geen inbrand gedrag is waar je naar luisterd
@Hans bij DAC,s werkt het anders volgens mij,kan ik duidelijk het verschil horen met een Salas shunt voeding t.o.v. een schakel ding.
Probeer het ook nog wel zonder filter,dan weet ik het,of wist ik het...............
Helaas meten kan ik het niet,dan had ik een print moeten ontwerpen met BNC aansluitingen om goed te kunnen meten.
Goed afgeschermde meetpunten.
De Gremlins waar je dan naar jaagt zijn te miniem om zo op te meten.
Op zich is het niet gek dat een DAC gevoeliger is voor (ver) ultrasone storing dan een versterker. Als er bijvoorbeeld wat storing op een paar honderd kilohertz of een paar megahertz op de referentie van een sigma-delta DAC terecht komt, converteert dat kwantisatieruis die rond die frequentie staat de audioband in. Bij een DAC zonder noise shaping heb je die hoogfrequent kwantisatieruis niet, maar wel allemaal spiegels van het gewenste signaal rond veelvouden van de bemonsteringsfrequentie die de audioband in geconverteerd kunnen worden.
Even een tijdje niks gedaan,nou ja,meer denkwerk
Wat is wijs bij de bovenplaat, om toch nog redelijk bij het binnenwerk te kunnen komen
Uiteindelijk uitgekomen op 3 delen.
bovenin een klein plaatje voor de ingangen die bovenop komen.
een midden stuk voor het regelgedeelte
en een onderstuk voor de mic versterker en het koptelefoon regelwerk gedoe
Opmeten en 3mm alu plaatwerk bestellen
Normaal bestel ik bij aluopmaat maar dat kan wel 3 weken duren,voordat het binnen is.
Maar even wat anders geprobeerd.
Dinsdag besteld en vandaag binnen,met dezelfde kwaliteit als aluopmaat.
Zeer goed verpakt en snelle levering. https://plaatopmaatwinkel.nl/
Wat is wijs bij de bovenplaat, om toch nog redelijk bij het binnenwerk te kunnen komen
Uiteindelijk uitgekomen op 3 delen.
bovenin een klein plaatje voor de ingangen die bovenop komen.
een midden stuk voor het regelgedeelte
en een onderstuk voor de mic versterker en het koptelefoon regelwerk gedoe
Opmeten en 3mm alu plaatwerk bestellen
Normaal bestel ik bij aluopmaat maar dat kan wel 3 weken duren,voordat het binnen is.
Dinsdag besteld en vandaag binnen,met dezelfde kwaliteit als aluopmaat.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Goede tipdemocles schreef:Normaal bestel ik bij aluopmaat maar dat kan wel 3 weken duren,voordat het binnen is.
Dinsdag besteld en vandaag binnen,met dezelfde kwaliteit als aluopmaat.![]()
Aluminium op maat kan tegen wooordig ook laseren en graveren las ik
Wat het kost geen idee
Waarschijnlijk geen concurrentie voor kees
Wat het kost geen idee
Waarschijnlijk geen concurrentie voor kees
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ze hebben wel minder keuze, ook in profielen, maar wel veel betere prijs wat verzendkosten betreft.
(dat blijft toch altijd beetje een ding)
Een beetje afhankelijk van de maten, maar voor chassis neem ik vaak Hammond chassis.
Onder andere hier te verkrijgen, maar bv ook bij Mouser, TME etc etc
https://www.tube-town.net/ttstore/chass ... eries-alu/
(dat blijft toch altijd beetje een ding)
Een beetje afhankelijk van de maten, maar voor chassis neem ik vaak Hammond chassis.
Onder andere hier te verkrijgen, maar bv ook bij Mouser, TME etc etc
https://www.tube-town.net/ttstore/chass ... eries-alu/
Vind dit wel mooi
Maar de prijs niet ik moet er 2 hebben
Dus wordt weer zelf knutselen
Ik heb nog geen prijs opgave gedaan voor dit
Misschien brengt het iemand ook op ideeën
Eventueel
Paar plankjes wat hoger net boven de buizen dan kan er nog een roosterplaat tussen de plankjes en ook voor tot het aluminium front
Dan moetje denk voor 70€ incl 4 plankjes en verzendkosten Zonder roosterplaat ! 2 mooie kastjes kunnen maken
Eventueel
Paar plankjes wat hoger net boven de buizen dan kan er nog een roosterplaat tussen de plankjes en ook voor tot het aluminium front
Dan moetje denk voor 70€ incl 4 plankjes en verzendkosten Zonder roosterplaat ! 2 mooie kastjes kunnen maken
- douwebakker
- Contacteer:
Wat bedoel je met een roosterplaat Bert?OpaBert schreef:Vind dit wel mooi
Eventueel
Van die gaatjes plaat Douwe maar met vierkante gaatje net als bij de CTA 2.4
- douwebakker
- Contacteer:
Ja… dat ziet er mooi uit.OpaBert schreef:Van die gaatjes plaat Douwe maar met vierkante gaatje net als bij de CTA 2.4
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
De reden dat het zo prijzig is, is enkel door die stukjes hout.OpaBert schreef:Vind dit wel mooi
Eventueel
(nouja, niet door het hout, maar ook de extra handelingen)
Er is een kale versie met ongeveer dezelfde maten.
Meestal kosten ze iets van 10-15 euro, goedkoper dan bij aluopmaat.
Ga toch dat met die plankjes weer maken
Je kan er een hoop mee aan het zicht onttrekken met zoon rasterplaat erover ook veilig voor kinderen vingers
Ze leren het wel meteen af
Je kan er een hoop mee aan het zicht onttrekken met zoon rasterplaat erover ook veilig voor kinderen vingers
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Persoonlijk maak ik altijd de kast van hout, met daarin een alu chassis en zet er dan van dat computer fan/auto (car) gaas inOpaBert schreef:Ga toch dat met die plankjes weer maken
Dat kun je gewoon via Ali bestellen, allerlei soorten en maten.
Evt zelf even op maat knippen en buigen, fluitje van een cent.