Ik weet 't wel, Pjotr heeft blijkbaar geen tijdBert61 schreef:Hoi AnnePjotr schreef:Heb je R38 verkleint? Met 2,7 ohm begrenst die de stroom op 600mV/2,7 = 220mA
Er moet ( heb ik ook gedaan ) 2 x2,7 bij aan de onderkant van de print
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Ik weet 't wel, Pjotr heeft blijkbaar geen tijdBert61 schreef:Hoi AnnePjotr schreef:Heb je R38 verkleint? Met 2,7 ohm begrenst die de stroom op 600mV/2,7 = 220mA
Er moet ( heb ik ook gedaan ) 2 x2,7 bij aan de onderkant van de print
Sorry ben nogal langdradigPjotr schreef:Het is te lang inmiddels. Op een geven moment raak je het draadje kwijt...
Hoi Martguuz schreef:Hoi Bert,
Heel mooi hoe jij de zwakke punten va het oorspronkelijke ontwerp eruit "engineered".
Ga je ook de optie van een totaal van 3 of 4 transistoren KSA1156, parallel , elk met hun eigen 2.7 Ohm weerstand nog uitproberen??
Lijkt mij de meest ideale en solide oplossing om tot hogere stromen te geraken.
Bedankt & Groeten, Mart
Ok , zo had ik het niet begrepen met die hfePjotr schreef:Mwah, als je toch niet over de 200mA - 300mA gaat hoef je dat niet terug te draaien. Kan het ook niet stukDat is alleen een stroombegrenzing ter bescherming. En die ingeval van kortsluiting toch niet werkt! Een steviger tor of meerdere parallel is alleen om de Hfe afval bij hogere Ic te voorkomen zoals Anne al beschreef. Als ie nu lekker werkt: Niet meer aanzitten!
Dankjewel Anne,Ah!buis schreef:Is niet zo'n grote verandering naar 600mA.Transistor en een weerstand erbij en een weerstand+zekering veranderen is alles. TRbij.png Afhankelijk van de duur van de meetpuls moet misschien C18 (100µ) groter, dwz bijv 47µ er aan parallel.
Maar als ie 't nu tot 400mA naar tevredenheid doet, idd niet gaan prutsen, krijg je alleen maar buikpijn![]()
![]()
Anne
Ja ik vroeg me dat al afmolekuul schreef:Je kunt ook 2 helften in eens meten, je kunt voor de 2de triode de scherm stroom/spanning gebruiken.
Hoi Guuzguuz schreef:Hoi, weer bedankt voor deze info!
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wat zijn de conclusies?
Zijn de buizen volgens specs?
Zijn de helften gematched?
Welke buis voldoet volgens jou het best?
NOS Philip? ; En hoe vergelijkt de J J ?
Er is nl blijkbaar een hele hype rond NOS buizen met overdreven prijzen.
Is dit terecht gezien jouw metingen?