Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Overigens was die uitdrukking met boter iets anders als ik me goed herinner...
- Leeuwarden
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Snel dicht schroeven, stekker eruit en op marktplaats zetten ( en graag niet die op dit forum!).ray5150 schreef:Ik ben al blij dat ie het weer doet !
![]()
![]()
![]()
Nope, hij gaat hier blijven...ds23man schreef:Snel dicht schroeven, stekker eruit en op marktplaats zetten ( en graag niet die op dit forum!).ray5150 schreef:Ik ben al blij dat ie het weer doet !
![]()
![]()
![]()
![]()
- pappaleo
- Contacteer:
Je kan beter een nieuw koffieapparaat aanschaffenray5150 schreef:Nope, hij gaat hier blijven...ds23man schreef:Snel dicht schroeven, stekker eruit en op marktplaats zetten ( en graag niet die op dit forum!).ray5150 schreef:Ik ben al blij dat ie het weer doet !
![]()
![]()
![]()
![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Laten we die beerput maar niet opentrekken......
Dat 'r geen muziek uitkomt ?ray5150 schreef:Wat is er mis met mijn Dolce Gusto ?![]()
![]()
![]()
Anne
- pappaleo
- Contacteer:
Als je betere koffie probeert te krijgen met schone stroom.........ray5150 schreef:Wat is er mis met mijn Dolce Gusto ?![]()
![]()
![]()
Van de week effe proberen, de gezondheidsraad adviseert niet voor niks om alleen filterkoffie te drinken...

- pappaleo
- Contacteer:
Mwah.....ray5150 schreef:Van de week effe proberen, de gezondheidsraad adviseert niet voor niks om alleen filterkoffie te drinken...![]()
gezondheidsraad schreef:Espressokoffie zit tussen gefilterde en ongefilterde koffie in. Er komt weliswaar geen filter aan te pas maar doordat het water door de koffie wordt geperst en slechts korte tijd in aanraking komt met de koffie, wordt minder cafestol en kahweol meegenomen. Ook voor koffie in cups geldt over het algemeen dat het cafestolgehalte vergelijkbaar is met espresso dus ook het eventuele effect op het cholesterolgehalte. Twee tot drie kopjes espresso per dag zal het cholesterolgehalte nauwelijks beïnvloeden.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ray, kan je dat ding niet aan dit forum doneren? Misschien dat de server eens wat sneller wordt met gefilterde stroom.
Ik denk dat dat eerder te wijten is aan de 60 jaar oude lood-papier-teer kabel die je signalen vervoert...
- pappaleo
- Contacteer:
Hij heeft nog geen zilveren utp met teflon isolatie ?ray5150 schreef:Ik denk dat dat eerder te wijten is aan de 60 jaar oude lood-papier-teer kabel die je signalen vervoert...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dacht het niet, dit forum heeft af en toe bedenktijd nodig......ray5150 schreef:Ik denk dat dat eerder te wijten is aan de 60 jaar oude lood-papier-teer kabel die je signalen vervoert...
10 jaar geleden zou ik met je eens zijn geweest hierover 5 jaar geleden ook, maar tegenwoordig merk ik er niets meer van.ds23man schreef:Dacht het niet, dit forum heeft af en toe bedenktijd nodig......ray5150 schreef:Ik denk dat dat eerder te wijten is aan de 60 jaar oude lood-papier-teer kabel die je signalen vervoert...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
De snelheid van dit forum is zeer wisselend: het en moment is de pagina direct ververst, de volgende keer duurt dat 3 seceonden, dan weer eens 5 en soms 10. Geen peil op te trekken.
- Leeuwarden
Ik heb het zo nu en dan ook. En dat via de glasvezel...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Het ligt ook niet aan je verbinding, maar bij de server cq sitehost. Dit probleem hebben we een tijdje terug ook al gehad en na het verplaatsen van de server naar een andere locatie was alles goed. Alleen begint het probleem sinds een aantal weken weer de kop op te steken.
Even ontopic maar weer.
Ik had dus dat schemaatje van Anne omgezet naar een printje :
En ingebouwd in de kast.
Vervolgens aangesloten zoals in onderstaand schema staat :
+5 Volt van de stuurprint gehaald, input van de connectie tussen U2, pin 1 en R13.
De 2 weerstanden R17 en R18 losgekoppeld van massa, en deze en een massadraad naar het printje gebracht.
Vervolgens getest, dat ging een keer goed, twee keer, daarna kwamen er wat vreemde geluiden uit de eindtrap.
(ja, lach maar...)
Nu blijkt er een moddervette kortsluiting in de eindtrap te zitten die hoofdzekering (4A) van het apparaat laat springen.
De boel weer terug gebracht naar origineel, maar dat bracht geen verbetering.
Zeg het maar, Anne. wat kan er gebeurd zijn ?
Ik had dus dat schemaatje van Anne omgezet naar een printje :
En ingebouwd in de kast.
Vervolgens aangesloten zoals in onderstaand schema staat :
+5 Volt van de stuurprint gehaald, input van de connectie tussen U2, pin 1 en R13.
De 2 weerstanden R17 en R18 losgekoppeld van massa, en deze en een massadraad naar het printje gebracht.
Vervolgens getest, dat ging een keer goed, twee keer, daarna kwamen er wat vreemde geluiden uit de eindtrap.
(ja, lach maar...)
Nu blijkt er een moddervette kortsluiting in de eindtrap te zitten die hoofdzekering (4A) van het apparaat laat springen.
De boel weer terug gebracht naar origineel, maar dat bracht geen verbetering.
Wat een narigheidray5150 schreef:Vervolgens getest, dat ging een keer goed, twee keer, daarna kwamen er wat vreemde geluiden uit de eindtrap.![]()
(ja, lach maar...)
Nu blijkt er een moddervette kortsluiting in de eindtrap te zitten die hoofdzekering (4A) van het apparaat laat springen.![]()
De boel weer terug gebracht naar origineel, maar dat bracht geen verbetering.![]()
Heb je nog gemeten of het printje deed wat het moest ? LED aan en de weerstanden van de versterker naar massa trekken ?
Eigenlijk kan er ook best iets anders aan de hand zijn
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Een blijk van medeleven mag ook al niet meer.
Maar om even "serieus'" te reageren. Niemand kan op afstand verklaren wat er nu weer fout is gegaan. Ook Anne niet.
Maar om even "serieus'" te reageren. Niemand kan op afstand verklaren wat er nu weer fout is gegaan. Ook Anne niet.