Pagina 12 van 14
Re: Daphile
Geplaatst: do 24 okt 2024, 21:00
door Pjotr
Installeer "Radio Now Playing" plug-in. En als je toch bezig bent de "RadioNet" plug-in.
Re: Daphile
Geplaatst: do 24 okt 2024, 21:11
door peterl
klopt het dan dat hij zichtbaar wordt onder favorieten, maar niet apps?
En kan je de settings daar instellen of doe je dat in de app zelf, HIFI of HD.
Ik heb hem gevonden als FLAC in favorieten, bedankt Peter
Re: Daphile
Geplaatst: do 24 okt 2024, 21:56
door Pjotr
Als je de "Radio Now Playing" plug-in geïnstalleerd hebt, staat ie daar gewoon in het alfabetische lijstje en kun je hem daar selecteren. Later kun je hem dan i.d.d. bij je algemene favorieten zetten.
Verwarring is denk een beetje dat er tienduizenden gewone radiostations zijn, zoals deze. Die vind je met een radio zoekplugin of door direct de URL op te geven. En er zijn, al dan niet betaalde, muzieksteams die een eigen plugin verlangen.
B.t.w. Leuk station! Heb er even naar zitten luisteren.
Re: Daphile
Geplaatst: wo 30 okt 2024, 0:02
door Kappa7
Heb net een verse installatie van Windows 11Pro 24H2 op mijn laptop gezet met als gevolg dat ik nu niet meer bij de netwerk share kan van de Daphile server.
Standaard stelt 24H2 namelijk nieuwe eisen aan de SMB servers. Als deze geen login naam en ww heeft dan mag je de schijf niet benaderen.
Ben er nog niet uit hoe ik dat kan omzeilen maar het zit diep in gebakken in de beveiliging van windhoos.

Re: Daphile
Geplaatst: wo 30 okt 2024, 4:32
door Marp
Re: Daphile
Geplaatst: wo 30 okt 2024, 9:58
door Pjotr
Is dit geen quirk van Daphile? Op al mij nassen moest ik onder W10 al aanmelden met use name en pw. Alleen Daphile niet. Al kun je daar wel een paswoord opgeven bij de netwerkinstellingen.
Re: Daphile
Geplaatst: wo 30 okt 2024, 10:37
door Marp
Zonder naam en paswoord werkt wel in W10 als je zelf rechtstreeks het volledige pad naar de netwerkschijf intypt in de adresbalk van Windows Explorer. Althans, dat is hoe ik tot nu toe dat aanmeldsysteem van Windows omzeilde. Dat was dus nog geen echte beperking, wat helaas wel het geval is met die nieuwe "beveiligingen" vanaf 24H2.
Re: Daphile
Geplaatst: wo 30 okt 2024, 10:52
door Pjotr
Ah zo, tnx. Ben net de laatste W10 aan het overzetten naar W11. Wordt steeds sysop onvriendelijker zeg. Volgens mij willen ze van de zakelijke klanten af...

De logica is steeds verder te zoeken. Wordt steeds meer een kale Apple.
Re: Daphile
Geplaatst: wo 30 okt 2024, 15:59
door Henkjan
Kappa7 schreef: ↑wo 30 okt 2024, 0:02
niet meer bij de netwerk share kan van de Daphile server
ook niet op IP adres?
dit lijkt veel op wat ik thuis heb, mijn NAS is niet benaderbaar op naam/share, maar alleen op IP/share
en dat gebeurde ook ineens een paar jaar geleden, waarschijnlijk ook een update (w10)
Re: Daphile
Geplaatst: wo 30 okt 2024, 19:55
door Marp
Henkjan schreef: ↑wo 30 okt 2024, 15:59NAS is niet benaderbaar op naam/share, maar alleen op IP/share
en dat gebeurde ook ineens een paar jaar geleden, waarschijnlijk ook een update (w10)
De meest waarschijnlijke oorzaken daarvan zijn:
- de interne DNS-server in een modem/router geeft geen hostname (meer) door.
- de NAS heeft geen hostname (meer), of geeft deze niet (meer) door bij aanmelding in het netwerk.
- Windows passeert die DNS-server doordat het gebruik is gaan maken van externe DNS-servers. Heeft MS niet stiekem zijn eigen DNS-servers aan de netwerkinstellingen van Windows toegevoegd tijdens een update?
Re: Daphile
Geplaatst: wo 30 okt 2024, 20:58
door Kappa7
Marp schreef: ↑wo 30 okt 2024, 4:32
De meeste hiervan had ik al wel gevonden maar zal ze nog eens doorlopen.
Tot nu toe is het eigenlijk niet gelukt om toegang te krijgen.
Niet via naam maar ook niet via IP.
Dit zijn de meldingen die ik krijg.
If guest access is required by your third party, you may get error:
You can't access this shared folder because your organization's security policies block unauthenticated guest access. These policies help protect your PC from unsafe or malicious devices on the network
0x80070035
Re: Daphile
Geplaatst: wo 30 okt 2024, 21:30
door Kappa7
gelukt.
De onderstaande stappen waren nodig.
6. Disable the SMB client signing requirement:
a. On the Start Menu search, type gpedit and start the Edit Group Policy app (i.e. Local Group Policy Editor). If you are using Home edition, skip to step 8.
b. In the console tree, select Computer Configuration > Windows Settings > Security Settings> Local Policies > Security Options.
c. Double-click Microsoft network client: Digitally sign communications (always).
d. Select Disabled > OK.
7. Disable the guest fallback protection:
a. On the Start Menu search, type gpedit and start the Edit Group Policy app (i.e. Local Group Policy Editor). If you are using Home edition, skip to step e.
b. In the console tree, select Computer Configuration > Administrative Templates> Network > Lanman Workstation.
c. Double-click Enable insecure guest logons
d. Select Enabled > OK.
Ik had stap 7 al meerdere malen uitgevoerd maar de truuk zit hem dus in 6 en 7.
Bedankt

Re: Daphile
Geplaatst: wo 30 okt 2024, 22:25
door Marp
Gelukkig. Nu maar hopen dat het nog lang zo blijft werken.
Wat dat betreft is het maar goed dat MS nog geen sloten op voordeuren plaatst, want dan worden we op een dag wakker in een huis waarvan alle binnendeuren ongewild zijn dichtgespijkerd.
Re: Daphile
Geplaatst: wo 30 okt 2024, 22:36
door Pjotr
Maar dan schakel je wel een essentiële beveiliging uit die W11 nou juist toegevoegd had... Dat zou ik dan niet permanent doen.
Re: Daphile
Geplaatst: wo 30 okt 2024, 22:51
door hannesie
Ben benieuwd of dit ook problemen gaat geven met de NFS schijven die ik lokaal laat delen van mijn server.
Werkt tot nu toe prima.
Re: Daphile
Geplaatst: wo 30 okt 2024, 23:14
door Kappa7
De beveiliging heeft met name betrekking op welke deur ik mag openen met deze PC.
Het zijn met name de netwerk schijven die geen login en ww hebben, deze zitten natuurlijk achter de firewall op het LAN.
Daarmee niet publiek toegankelijk van buiten.
Risico is daar mee overzichtelijk.
De NAS waar wel documenten op staan heeft natuurlijk wel een ww.
Re: Daphile
Geplaatst: wo 30 okt 2024, 23:15
door Kappa7
Marp schreef: ↑wo 30 okt 2024, 22:25
Gelukkig. Nu maar hopen dat het nog lang zo blijft werken.
Wat dat betreft is het maar goed dat MS nog geen sloten op voordeuren plaatst, want dan worden we op een dag wakker in een huis waarvan alle binnendeuren ongewild zijn dichtgespijkerd.
Ja MS weet wel wat goed voor ons is

Re: Daphile
Geplaatst: do 07 nov 2024, 17:03
door peterl
Ik krijg op daphile een slotje te zien op mijn music folder, hoe kan dat en wat kan ik daar aan doen?
Een ander ding is dat ik een playlist heb geupload op Daphile maar hem vervolgens niet te zien krijg bij de audio player - playlists.
Re: Daphile
Geplaatst: do 07 nov 2024, 18:03
door Pjotr
Kappa7 schreef: ↑wo 30 okt 2024, 23:15
Marp schreef: ↑wo 30 okt 2024, 22:25
Gelukkig. Nu maar hopen dat het nog lang zo blijft werken.
Wat dat betreft is het maar goed dat MS nog geen sloten op voordeuren plaatst, want dan worden we op een dag wakker in een huis waarvan alle binnendeuren ongewild zijn dichtgespijkerd.
Ja MS weet wel wat goed voor ons is
Blijft merkwaardig. Net een kersverse nieuwe en schone W11-Pro geïnstalleerd en ik krijg gewoon de Daphile server share te zien en alles wat daar zich in bevindt:
Wat doe ik goed?

Re: Daphile
Geplaatst: do 07 nov 2024, 18:55
door Kappa7
Log je in als gebruiker met een win 11 account of een lokaal account?
Ik was lokaal ingelogd.
Re: Daphile
Geplaatst: do 07 nov 2024, 19:16
door Pjotr
Lokaal. Netwerk detectie stond default uit maar nadat ik die had ingeschakeld zie ik gewoon het hele netwerk incl. Daphile. Op de NAS moet ik wel eerst inloggen om er in te kunnen zoals gebruikelijk (kan W11 onthouden zoals vorige Win versies) maar is niet nodig voor Daphile.
Re: Daphile
Geplaatst: do 07 nov 2024, 23:29
door Kappa7
Vreemd dat het bij mij dan niet lukte.
Weet je zeker dat je h24 hebt geïnstalleerd?
Re: Daphile
Geplaatst: vr 08 nov 2024, 0:00
door Pjotr
Volgens mij is dat een update die MS pas net aan het uitrollen en testen is. Dus denk het niet die die als iso al beschikbaar is.
Re: Daphile
Geplaatst: vr 08 nov 2024, 1:21
door Olaf Analogue
Kappa7 schreef: ↑do 07 nov 2024, 23:29
Vreemd dat het bij mij dan niet lukte.
Weet je zeker dat je h24 hebt geïnstalleerd?
Ik heb 24H2 op al mijn machines staan met een lokaal account en hier werkt het netwerk ook naar Daphile probleemloos.
Re: Daphile
Geplaatst: vr 08 nov 2024, 1:25
door Olaf Analogue
peterl schreef: ↑do 07 nov 2024, 17:03
Ik krijg op daphile een slotje te zien op mijn music folder, hoe kan dat en wat kan ik daar aan doen?
Een ander ding is dat ik een playlist heb geupload op Daphile maar hem vervolgens niet te zien krijg bij de audio player - playlists.
Hoi Peter. Heb je in Daphile de vinkjes bij "RW" (read and write) en bij "Share" aan staan?
Onder settings --> storage
Opnieuw opstarten na het toepassen van deze settings.
Zie foto: