Als je de anodeweerstanden verandert bijft de stroom hetzelfde, wordt bepaalt door de stroombron bij de kathode.OpaBert schreef:Dankjewel Bas Peet en Peter![]()
Ik vind het ook mooi
Ik heb een probleem met de 30K weerstanden 10 Watt
Die past niet op mn print die is wel voorzien om weerstanden parallel
Ik heb a het niet b kan nergens metaal oxide 30k 10 Watt of 60 K dat ik er 2 parallel zet
Wel heb ik 68K en 47K !
Als ik die parallel zet heb ik 27,8K daar de spanning 413 Volt over beide hetzelfde is loopt door die van 47K iets meer stroom
En meer vermogen 3,6Watt en de 68K =2,5 Watt
Is dit een probleem ? Dat er iets meer stroom loopt door de 6N6P Anne 14,6 mA ipv 13,7 mA![]()
Denk het niet maar denk wel eens meer wat
Met wat meer weerstand zakt de anodespanning en met minder wordt de anode meer positief.
De 27k8 van 47k//68k moet wel kunnen.
Anne
