DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Bedankt Anne,maar is de plek Oke waar ik hem getekend heb?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door Ah!buis »

democles schreef:
Bedankt Anne,maar is de plek Oke waar ik hem getekend heb?
Even 't printje bekeken.De diode zit daar wel goed, maar de ontkoppel-C van de voeding is weer verhuisd :(
Uit het datablad,
VoedingC.png
Anne
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Weet niet welke ontkoppel condensator je bedoeld,maar die aan de dac chip zit er haast tegenaan. :?
Bijlagen
AD DIL met shotkey diode.JPG
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door Ah!buis »

democles schreef:
Weet niet welke ontkoppel condensator je bedoeld,maar die aan de dac chip zit er haast tegenaan. :?
Aan één kant wel ja.De massakant is ook een aansluiting.
Was ook zoiets met het opp montage IC.
Op het uiteinde met, een niet te dun, spoor naar de +pin zou ik zeggen.
Maar met de lage induktie van een massavlak is het misschien geen probleem.
Anne
Bijlagen
Cschuif.png
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

A op zo,n fiets :think:

Weer wat bijgeleerd :D

Dan maar de tekening aanpassen.
aanpassen cond..jpg
AD DIP I2S condensator verlegd.JPG
De weg van elco naar buffer condensator ook maar aangepast.
elco aangepast.jpg
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door MarcelvdG »

Ah!buis schreef:
Wat dacht je van de 1N5817 ?
Anne
Lijkt me prima, en de laatste layoutwijzigingen ook.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Bedankt Marcel.

Even rustig verder gekeken wat ik aan deze puzzel kan veranderen :think:

Vond twee massa baantjes die wel weg kunnen,bij het eerste IC.
massa weg.jpg
En dan wordt het zoiets.

Bijna klaar :D
Bijlagen
werk ad.JPG
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door SSassen »

Omsloten lusoppervlak minimaliseren en zo kort en direct mogelijk routen, bij voorkeur gebruik je voor iedere voedingspin een LC of RC netwerk, of zelfs een LCR netwerk, b.v. ferrietkraal, 2.2 Ohm, en 100nF icm. een 10uF polymeer elco.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Leuk om te lezen dat je mee leest Sander :goedzo:

Ja heb veel nagelpuist en in het verleden geprobeerd met deze AD1865 dac.

Ferriet kraaltjes werkten vooral in de analoge voedingen,digitaal deed het niet veel goeds.

https://www.allaboutcircuits.com/techni ... ite-beads/

Ja ferriet met weerstandje en C tegen ringing geloof ik.

Kan ,,nog,, niets simuleren dus ga uit van wat ik heb ervaren.

Wat ik niet begrijp is de term ,,omsloten lusoppervlak,, is het zoiets van b.v. de negatieve loop van de koppel condensator niet te laten verlopen via een masa vlak maar via een direct pad naar de min van het IC.

Wat betreft het ontwerp vind ik het een leuke puzzel om te komen tot een ander resultaat met wel hele goeie luister uitkomsten,dank het ontwerp van Marcel.
Nu ben ik niet meer afhankelijk van SPDIF en kan naar hartenlust I2S toepassen,met weke computer ik ook maar wil. :D

Voor mij is het meer iets van logica.

En dan is dit iets op DIL niveau,wat nog te doen is met mijn soldeerbout.
Zou dit op SMD niveau zijn dan kun je aardig los gaan,zou je een manier vinden om dit op de print te bakken.
Laatst gewijzigd door democles op do 30 jan 2020, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Oke,nog een laatste verandering.

Het printspoor van de lijn die de DAC IC verteld van welke dingen voor links en rechts zijn , liep wel om de hele plant heen.
Dat moet korter :think:
werk ad.JPG
En dat kan :rock:
Zo dan.
Bijlagen
AD DIL laatste twee laags.JPG
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door MarcelvdG »

Ik heb nog even gekeken wat het effect van het aardvlak aan de achterkant op de karakteristieke impedanties en de gewenste afsluitweerstanden is, maar dat is te verwaarlozen. Het is dus 82 ohm voor beide printen met DIL-IC's, zowel de enkelzijdige als de dubbelzijdige.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Bedankt Marcel,laat ik die 82 ohm nu net hebben liggen :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

De USB naar I2S omzetter van Diyhink was binnen.
DSC07619.JPG
Na wat klein soldeerwerk de herders er op gezet.

En dan moet er nog een verloop gemaakt worden voor de aansluiting omzetter naar AD dac print. :think:
DSC07616.JPG
DSC07620.JPG

3,5 cm verloop gemaakt hele korte I2S lijntjes dus. 8)
Alle verbindingen van het verloop printje 4x gecontroleerd op sluiting,oke.
Geen lange jumper kabels meer nodig............ :mrgreen:
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door MarcelvdG »

democles schreef:
Na wat klein soldeerwerk de herders er op gezet.
Dus nu liggen ze niet meer bij nachte?

Een collega van mij wou ooit "Thank you for your quick reaction" typen in een e-mail naar een klant, maar hij typte twee letters in de verkeerde volgorde en hij had de automatische correctie aan staan. In de e-mail naar de klant stond daardoor: "Thank you for your quick erection". Gelukkig had de klant gevoel voor humor.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Ja herders,ik kom uit de zware chemische industrie en daar was het woord herder heel gewoon.
Een aantal afsluiters op een rij,om het proces te bedienen.

Maar goed,voor de leken,herders zijn de aansluitpinnen op het printje :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door hannesie »

democles schreef:
Ja herders,ik kom uit de zware chemische industrie en daar was het woord herder heel gewoon.
Een aantal afsluiters op een rij,om het proces te bedienen.

Maar goed,voor de leken,herders zijn de aansluitpinnen op het printje :lol:
Je moet je 'hoofd' erbij houden
Head ers.............. :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Je moet je 'hoofd' erbij houden
Zal ik zeker doen als ik dit Diyhink ding aan de tand voel. :lol:

Met een extra 3,3v Salas voeding.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Een 3,3v Salas shunt aangesloten en de Diyhink USB naar I2S omzetter er in gezet.

Even wat veranderen in de speler software en het speelt :rock:
Bijlagen
DSC07621.JPG
DSC07622.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Terwijl de printjes ergens in corona land liggen,maar even een voeding ontwerpen. :?

Was wel benieuwd naar de Salas ultra bib,Salas zijn laatste ontwerp met meer gangbare onderdelen.

Al zijn de fetjes PF5102 al niet meer te krijgen bij de grote jongens, vond ik nog een paar op het net in Nl. :D

Printje wordt iets van 12x16cm, kleiner krijg ik het niet.

Vier voedingen, 3x positief 5v en 1 negatief 5v.
Bijlagen
UltraBiB-Pos.png
UltraBiB-Neg.png
UltraBiB_Build_Guide_0V0b.pdf
(555.97 KiB) 334 keer gedownload
4x Salas 3.JPG
Laatst gewijzigd door democles op do 06 feb 2020, 2:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door OpaBert »

Knap werk Demo :goeie: :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Bedankt Bert.

Moet het allemaal nog even nalopen en als dat klopt heb ik een redelijk compacte dac voeding :D
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door OpaBert »

democles schreef:
Bedankt Bert.

Moet het allemaal nog even nalopen en als dat klopt heb ik een redelijk compacte dac voeding :D
Nou dat klopt wel Mooi gemaakt hoor :kwijl:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door Kappa7 »

democles schreef:
Terwijl de printjes ergens in corona land liggen,maar even een voeding ontwerpen. :?

Was wel benieuwd naar de Salas ultra bib,Salas zijn laatste ontwerp met meer gangbare onderdelen.

Al zijn de fetjes PF5102 al niet meer te krijgen bij de grote jongens, vond ik nog een paar op het net in Nl. :D

Printje wordt iets van 12x16cm, kleiner krijg ik het niet.

Vier voedingen, 3x positief 5v en 1 negatief 5v.
Ik heb inmiddels een setje gemaakt voor een dac en een voorversterker en dat werkt prima.
Niets mis met die Ultra BIB's.
Je printjes zien er mooi uit.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Dank je George.
Heb jouw printje gezien.
Heel mooi en goed doordacht :goedzo:
Maar om nu een ontwerp naar China te sturen :?
Dan maar weer lekker zelf doen.
On the fly en geen maand wachten. :D
Zal mij ook benieuwen wat het wordt.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Kreeg een PB van een DIYaudio forumlid,dat ik een foutje gemaakt had bij de 4xSalas Lay-out. :shock:

Dank :goeie:

Maar even gecorrigeerd .
4x Salas 3.JPG
Gelukkig het printje nog niet geëtst.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”