Nu je er over begint, voor stereo trekt het 12W uit het lichtnet aan rustvermogen voor beide kanalen samen
Voor zover ik het vast heb, zijn er twee trafo's. Is ook 2x verlies, valt 12W best mee
Ook maar even vertalen , op iets trekken= ergens op lijken en vast hebben=het begrijpen
Anne
Nu je er over begint, voor stereo trekt het 12W uit het lichtnet aan rustvermogen voor beide kanalen samen
Voor zover ik het vast heb, zijn er twee trafo's. Is ook 2x verlies, valt 12W best mee
Ook maar even vertalen , op iets trekken= ergens op lijken en vast hebben=het begrijpen
Anne
Bedankt voor het Vlaams woordenboek Klopt, ik ben hem dual mono aan het maken en was met 2 trafo's gemeten. Het viel mij ook erg mee.
Maar wel klasse-A performance I.i.g. zeker meettechnisch en ik moet zeggen na vandaag een dagje luisteren ook gehoormatig.
De 2x 25W klasse-A die eerst op het plan stond kan nog wel even een tijdje in de ijskast blijven. Eerst dit maar netjes in de kast stoppen en een tijdje van genieten. Hij blijft wel op het lijstje staan want die klasse-A is letterlijk het tegenovergestelde van deze composiet amp: Met zo min mogelijk overall feedback zo min mogelijk vervorming.
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 20 dec 2015, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben uitgegaan van minimaal 28V onder vollast. Kan wel lager maar dan moeten de 15V stabilisators voor de opamp aangepast worden. Anders werken die niet optimaal meer.
Ik heb nog een aantal trafo's liggen van 2x18 volt, vandaar mijn vraag. Ik zou mogelijk nog eens een actief tweeweg systeem willen bouwen, en zie in deze versterker een mooie toepassing daarvoor
2 keer 18V maakt 36V Als ik als leek naar de datasheet kijk zou dat mogelijk moeten zijn, of moeten er dan teveel aanpassingen komen aan het ontwerp?
18 x √2 - 0,6 = 25V gelijkgericht
Hoeveel watt kan de versterker leveren met 25 volt DC?
Hangt ook een beetje van de VA van de trafo af. Is moeilijk goed te zeggen, schat zo ergens tussen 30W en 45W, afhankelijk van de impedantie van je speakers. Het is hetzelfde als met een standaard LM3886 bordje.
Hoeveel watt kan de versterker leveren met 25 volt DC?
Hangt ook een beetje van de VA van de trafo af. Is moeilijk goed te zeggen, schat zo ergens tussen 30W en 45W, afhankelijk van de impedantie van je speakers. Het is hetzelfde als met een standaard LM3886 bordje.
Hangt ook een beetje van de VA van de trafo af. Is moeilijk goed te zeggen, schat zo ergens tussen 30W en 45W, afhankelijk van de impedantie van je speakers. Het is hetzelfde als met een standaard LM3886 bordje.
Trafo's zijn 225VA.
Beetje zwaar voor één versterker en met twee op een voeding is er weer een massa-lus probleem.
Met 8Ω luidsprekers zal het rond 25W worden en 4Ω idd 45W.
Anne
In de praktijk vallen de problemen met die massalus wel mee is mijn ervaring. Dual mono is geen vereiste.
Idd, alleen moet je dan wel zorgvuldig met de GND aansluitingen zijn. Die moet dan tussen de beide versterkers onderling zo kort en stevig mogelijk zijn. In principe zou dat dan ook een steraarde moeten zijn. Zoals op de foto die Hans presenteert dus beslist niet! Dat werkt alleen goed als je gebalanceerd werkt.