Pagina 11 van 13

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: za 18 jun 2016, 23:25
door toetertje
Met de juiste pasta en soldeer, gaat solderen ook erg goed.
Ik gebruik het soms ook op auto's. Werd vroeger heel vaak toegepast.

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: zo 19 jun 2016, 0:07
door Kappa7
Het wordt een 2mm bovenplaat op een 1mm strip eromheen.
Met een mig apparaat is dat nog wel te doen.
In het verleden heb ik wel dunnere plaat gelast aan auto's maar dan is het meer puntlassen.
2 platen op elkaar met in de bovenste een gaatje wat je dan dicht last op de onder plaat.
Nu wil ik de hoek vol lassen maar zal meer aan de 2mm plaat lassen dan direct in de hoek.
ben inderdaad anders bang dat ik door de 1mm plaat heen ga.
Moet ik dat weer dicht lassen en zo.
Is ook wel te doen maar als het niet hoeft dan liever niet natuurlijk.

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: ma 20 jun 2016, 16:27
door Kappa7
Het kapje is aardig gelukt al zeg ik het zelf.
Eerst even alles rondom goed hechten.
2016-06-20 14.26.57.jpg
Dan stukje voor stukje lassen.
Niet in een keer rond willen want dan loop je grote kans op het krom trekken van de kap.
2016-06-20 14.48.57.jpg
Vervolgens met de flex de hoeken afronden.
2016-06-20 15.26.15.jpg
Daarna nog even met de vlakschuurmachine even alles netjes gemaakt.
2016-06-20 15.55.44.jpg
2016-06-20 15.55.49.jpg
Zo thuis alles in de primer zetten en daarna even voor de verandering maar eens het kapje mat zwart maken.

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: ma 20 jun 2016, 16:56
door AatV
vakmanschap.jpg
groet,
Aat

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: ma 20 jun 2016, 17:06
door Barry2001
Strak man! :goedzo: Hoe ga je de kap vastzetten, moertjes erin gelast :?:

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: ma 20 jun 2016, 17:57
door Kappa7
Bedankt.

Ik heb er net nog even 3 draadeinden in gelast die door de bovenplaat heen gaan zo meteen.
dan is het gewoon met een moertje aan de onderzijde vast zetten.

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: ma 20 jun 2016, 18:16
door dre
Mooi werk George! 8)

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: wo 29 jun 2016, 18:12
door hannesie
Vol verwachting............, gaat het lukken?

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 1:31
door Kappa7
Het was even zweten maar het is gelukt.
Om 16:30 was de versterker helemaal in orde.
Nog wel de naked edition dat wil zeggen dat de koel profielen, boven, onder en achter plaat nog niet terug waren van het anodiseeren. Alleen het subframe met wat bijelkaar geraapte koelprofielen en nog wat exra koeklijn lijkt het al heel wat en krijg je een aardig idee van wat het moet gaan worden.
De klank ben ik dik tevreden mee en er zijn nog een paar puntjes die verbetert kunnen worden maar die komen nog wel aanbod.
Een van die punten is de reverentie spanning voor de mosfetjes in de voeding.
Daar moet nog een zener in komen.
Dat is nu een spanningsdeler maar die is niet snel genoeg.
Foto's volgen nog wel ik ga eerst lekker slapen.

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 11:23
door hannesie
Een heel mager fotootje alvast
bp.jpg
.

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 11:44
door Pjotr
hannesie schreef:
Een heel mager fotootje alvast
bp.jpg
.
Mager zegt ie...??? Mooi stilleven Hans! Zou hem nog wel even signeren. Je weet maar nooit :mrgreen:

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 14:13
door AatV
Voor zover ik het kan zien ziet het er nu al goed uit. :goedzo:
En zal ik dan maar degene zijn die zeurt dat het blauwe Ledje te fel is? Hebben we dat alvast gehad.

groet,
Aat

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 16:32
door Ah!buis
AatV schreef:
Voor zover ik het kan zien ziet het er nu al goed uit. :goedzo:
En zal ik dan maar degene zijn die zeurt dat het blauwe Ledje te fel is? Hebben we dat alvast gehad.

groet,
Aat
Maar ik zie de buizen niet gloeien :cry:
Wel mooie claire-obscure foto :lol:
Anne

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 17:01
door Kappa7
Ah!buis schreef:
AatV schreef:
Voor zover ik het kan zien ziet het er nu al goed uit. :goedzo:
En zal ik dan maar degene zijn die zeurt dat het blauwe Ledje te fel is? Hebben we dat alvast gehad.

groet,
Aat
Maar ik zie de buizen niet gloeien :cry:
Anne
Het ledje is ook zo fel he dan valt het licht van de gloeidraden wat weg :mrgreen:
Ik zal zo eens kijken of ik een foto kan maken die wat scherper is.

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 17:11
door Pjotr
Het ledje is ook zo fel he dan valt het licht van de gloeidraden wat weg :mrgreen:
Ik zal zo eens kijken of ik een foto kan maken die wat scherper is.
Het lijkt wel of je een complete kerncentrale onderin je versterker hebt op het punt van een melt-down :shock: :mrgreen:

Gewoon wat amberkleurige LED-jes die een gezellig kolenvuurtje simuleren. Hoef je die buizen ook niet op te stoken. Doen toch weinig met de paar mA die ze verstoken.

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: di 26 jul 2016, 11:32
door Kappa7
Kappa7 schreef:
Ah!buis schreef:
AatV schreef:
Voor zover ik het kan zien ziet het er nu al goed uit. :goedzo:
En zal ik dan maar degene zijn die zeurt dat het blauwe Ledje te fel is? Hebben we dat alvast gehad.

groet,
Aat
Maar ik zie de buizen niet gloeien :cry:
Anne
Het ledje is ook zo fel he dan valt het licht van de gloeidraden wat weg :mrgreen:
Ik zal zo eens kijken of ik een foto kan maken die wat scherper is.
En hierbij de beloofde foto.
Nog even voor dat hij uit elkaar gaat.
IMG_20160725_154228 (Large).jpg
Speciaal voor Aat nog even onder spanning gezet.
Het ledje valt nu wel mee qua felheid.

Verder zijn de onderdelen terug gekomen van het anodiseren en die zijn echt heel mooi geworden. :goeie:
Zonder de kap en transformatoren ziet het er al echt mooi uit zo.
IMG_20160726_105246 (Large).jpg
Nog even gekeken hoe het staat met kap en ik ben er erg blij mee zo als het er nu uit ziet.
IMG_20160726_105521 (Large).jpg
Zo dat was even een tussen stand.
Ik ga nu weer snel gaten boren en de boel verder assembleren.
Vanavond maar eens gaan nadenken hoe ik hier een DC bescherming op kan gaan bouwen.
Moet met de inschakel vertraging wel goed te combineren zijn lijkt mij.

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: di 26 jul 2016, 11:38
door Barry2001
Mooi George! Strak geheel zo. Ben niet zo'n fan van de verlichte schakelaars, maar dat is een keus natuurlijk. En de bovenkant van het frontje, lijkt nog wat schraal? Misschien nog een keertje verf erover.
Hoe zit het met de klank, doet het wat je ervan verwacht hebt?

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: di 26 jul 2016, 11:48
door Kappa7
Eigenlijk zou ik het frontje even opnieuw moeten spuiten.
Je ziet de kopse kant van het MDF nog door de verf heen.
De schakelaar is wel echt mijn ding en maakt het makkelijk om in een keer een schakelaar plus indicatie te maken op het front.
Het afwerken van een led op het front vind ik namelijk nooit zo mooi als dat het nu in een behuizing zit.
Een soort van gemak dient de mens.

De klank voor zover ik hem beluisterd heb is niet verkeerd.
Heb hem nog niet op mijn maggies gehad maar op de avond van de AVMN deed hij het wel erg goed.
De verbetering in het laag was er zeker en de details waren ook goed.
Echter met het warme weer van de afgelopen weken heb ik eigenlijk het apparaat op zolder gezet en nog niet aangesloten.
het was mij te warm om daar te gaan zitten.

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: di 26 jul 2016, 12:56
door democles
Mooi geworden George :goedzo:

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: di 26 jul 2016, 13:19
door hannesie
Heb hem nog niet op mijn maggies gehad maar op de avond van de AVMN deed hij het wel erg goed.
Klopt als een bus, op een paar grote B&W's 801, heel lekker. :kwijl:
338058-bw_801_matrix_series_3_mint_condition.jpg

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: di 26 jul 2016, 13:31
door Pjotr
Kappa7 schreef:
Eigenlijk zou ik het frontje even opnieuw moeten spuiten.
Je ziet de kopse kant van het MDF nog door de verf heen.
..........
MDF blijft koek hè. Volgens mij blijft Bastogne er zo uit zien, wat je er ook op spuit :mrgreen:

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: di 26 jul 2016, 14:04
door Kappa7
Pjotr schreef:
Kappa7 schreef:
Eigenlijk zou ik het frontje even opnieuw moeten spuiten.
Je ziet de kopse kant van het MDF nog door de verf heen.
..........
MDF blijft koek hè. Volgens mij blijft Bastogne er zo uit zien, wat je er ook op spuit :mrgreen:
Heb het toch nog maar een keer geprobeerd :mrgreen:
Ligt nu te drogen.
IMG_20160726_140444.jpg

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: di 26 jul 2016, 15:26
door Barry2001
Haha :rock: :goedzo:

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: di 26 jul 2016, 16:53
door Motorfret
ziet er mooi uit George :)

Re: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project

Geplaatst: di 26 jul 2016, 17:14
door ds23man
Al kunnen we de zijkanten niet beoordelen op deze foto. :lol: