Pass Pearl II Phono versterker met Salas shunts
Moderator: Beheerdersteam
Re: Pass Pearl II Phono versterker met Salas shunts
Mooi dat ie nu weer top klinkt! Ben erg benieuwd...
De meer versterking is voor gebruik met low output MC elementen.Ah!buis schreef:Fijn dat het zo goed klinkt![]()
Dat van teveel signaal snap ik niet.Je was toch bezig R14 kleiner te nemen om meer versterking te krijgen ?
Als 't nu ineens teveel is, simpel R14 groter maken = minder versterking.
Anne
Ik heb daarvoor een schakelaar met parallel een weerstand toe gevoegd die ik naar believe kan in of uitschakelen.
Echter heb ik in de MM stand wel erg veel gain.
Namelijk 51 dB wat best wel behoorlijk is.
Ik zou dus nog R14 kunnen verlagen om de MM stand te verlagen. Voor de MC is de versterking prima.
Maar die zal ook iets zakken natuurlijk aangezien deze parallel staan.
Ben ik ook erg blij mee.MickRS schreef:Mooi dat ie nu weer top klinkt! Ben erg benieuwd...
Als ik mijn voorversterker heb aangepast kunnen wel eens wat afspreken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Mooi man! ben errug benieuwd.. maar de voeding, heb je die nou ook al af, met de geleende trafo?
Nog met de geleende trafo.
Die Franse dingen zouden pas half Feb komen dus die zitten er nog niet in.
Voor de rest is hij wel aardig af.
Zal van het weekeind eens kijken of ik nog wat foto's kan maken.
Die Franse dingen zouden pas half Feb komen dus die zitten er nog niet in.
Voor de rest is hij wel aardig af.
Zal van het weekeind eens kijken of ik nog wat foto's kan maken.
- RobertD
- Contacteer:
Ik ben heel benieuwd om dit eens te horen op 7 februari.
Wat mij nog even ontgaat, na het draadje nog eens te hebben doorgespit: waarom drie voedingstrafo's?
Dat je drie shunt voedingen gebruikt met plus en min, daar kan ik wel inkomen, maar één dikke trafo met drie sets gelijkrichters en drie sets shunts erachter moet toch ook kunnen?
Wat mij nog even ontgaat, na het draadje nog eens te hebben doorgespit: waarom drie voedingstrafo's?
Dat je drie shunt voedingen gebruikt met plus en min, daar kan ik wel inkomen, maar één dikke trafo met drie sets gelijkrichters en drie sets shunts erachter moet toch ook kunnen?
Hoi Robert dat gaat ook prima maar het was mijn bedoeling om een dual mono ontwerp te maken waar bij zo veel mogelijk alles van een eigen voeding voorzien zou worden. En dat dan tot in het extreme door gevoerd. In het originele ontwerp zit de eerste trap ook vast aan de positive voedingsrail van de tweede trap. Dat is hier ook mogelijk en kan gerealiseerd worden door de twee aansluitingen door te lussen.
Bouw je dan met een voeding met een LM7824 zo als in de manual is aan gegeven dan heb je nog steeds een hele goede phono pre.
Ik heb wel duidelijk vast kunnen stellen dat er verschil was tussen de lab voeding en de shunts. Dit was met name in de ruimte dat de shunts beter zijn.
Maar of die je extra investering wil doen dat kan een ieder voor zich weten natuurlijk.
Zaterdag kan je het in ieder geval beluisteren.
Ik hoop dan dat de printen ook eindelijk een keer binnen zijn, dan kunnen die ook gelijk mee.
Bouw je dan met een voeding met een LM7824 zo als in de manual is aan gegeven dan heb je nog steeds een hele goede phono pre.
Ik heb wel duidelijk vast kunnen stellen dat er verschil was tussen de lab voeding en de shunts. Dit was met name in de ruimte dat de shunts beter zijn.
Maar of die je extra investering wil doen dat kan een ieder voor zich weten natuurlijk.
Zaterdag kan je het in ieder geval beluisteren.
Ik hoop dan dat de printen ook eindelijk een keer binnen zijn, dan kunnen die ook gelijk mee.
Bij mijn dac ontwerpen ook een tijdje bezig geweest met deze vraag.
Of alles voeden via een gezamenlijke trafo, of alle voedingslijnen met hun eigen trafo?
Uiteindelijk gekozen om de Salas shunts hun eigen trafo te geven,geeft meer rust in het geluid.
Dat wil niet zeggen.dat het met 1 trafo slecht klinkt.
Of alles voeden via een gezamenlijke trafo, of alle voedingslijnen met hun eigen trafo?
Uiteindelijk gekozen om de Salas shunts hun eigen trafo te geven,geeft meer rust in het geluid.
Ik heb ook goed naar jou DAC projecten gekeken en daar heb ik aardig inspiratie op gedaan.democles schreef:Bij mijn dac ontwerpen ook een tijdje bezig geweest met deze vraag.
Jullie hadden nog de foto's tegoed van de Pearl2 maar nu met de bedrading er in en het huisje in de juiste kleur.
Is goed gelukt al zeg ik het zelf. En de voeding nog met een juiste trafo voor de eerste trap van de pearl2 en de leen trafo van Loek
En voor Robbert je kunt hier zien dat ik de tweede trap heb samen gevoegd achter een set gelijkrichters met bij passende elco.
Is met elkaar als alles op de eigen trafo's draait 66000uF aan capaciteit. zal menig eindversterker jaloers op zijn
De relais voor het aan en uit verhaal moet er ook nog in maar daar ga ik morgen mee aan de gang. En het duo.
Is goed gelukt al zeg ik het zelf. En de voeding nog met een juiste trafo voor de eerste trap van de pearl2 en de leen trafo van Loek
En voor Robbert je kunt hier zien dat ik de tweede trap heb samen gevoegd achter een set gelijkrichters met bij passende elco.
Is met elkaar als alles op de eigen trafo's draait 66000uF aan capaciteit. zal menig eindversterker jaloers op zijn
De relais voor het aan en uit verhaal moet er ook nog in maar daar ga ik morgen mee aan de gang. En het duo.
- sander1238
Wauw. Top werk george. Ben heel benieuwd volgende week
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Mooi geworden George, complimenten! Toch 1 ding, die shunts, print, 
Je bedoelt waarschijnlijk de print met de diodes en de elco's.Barry2001 schreef:Mooi geworden George, complimenten! Toch 1 ding, die shunts, print,
Ja een nette print laten maken bij itead zou mooier zijn maar voegt hier zo weinig aan toe.
Alles kan op een zijde en een grond vlak doet hier ook niet veel.
Dan is het alleen maar voor het oog en dan vind ik dit wel prima zo.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ik bedoel, je hebt 'm zo perfect gebouwd. Connectoren netjes afgewerkt met krimpkous, bekabeling perfect, versterkers zelf zijn plaatjes geworden en dan steken de experimenteer bordjes wat af. Voor het geld bij iTead hoef je het niet te laten, de print tekenen kun je, net de 0,1% naar perfectie
Je doet ook veel moeite voor een mooie voeding, naast het optische had ik hier een print voor getekend met vooral veel koper.
Je doet ook veel moeite voor een mooie voeding, naast het optische had ik hier een print voor getekend met vooral veel koper.
Zo kun je teminste nog zien dat 't zelfbouw isKappa7 schreef:Je bedoelt waarschijnlijk de print met de diodes en de elco's.Barry2001 schreef:Mooi geworden George, complimenten! Toch 1 ding, die shunts, print,
Ja een nette print laten maken bij itead zou mooier zijn maar voegt hier zo weinig aan toe.
Dan is het alleen maar voor het oog en dan vind ik dit wel prima zo.
Anne
Ah!buis schreef:Zo kun je teminste nog zien dat 't zelfbouw isKappa7 schreef:Je bedoelt waarschijnlijk de print met de diodes en de elco's.Barry2001 schreef:Mooi geworden George, complimenten! Toch 1 ding, die shunts, print,
Dan is het alleen maar voor het oog en dan vind ik dit wel prima zo..
Anne
Super strak gebouwd George! En waarschijnlijk is er aardige interesse in een shunt pcb. Dit is jou interpretatie van de Salas shunt. Zal hij niet moeilijk overdoen lijkt mij als je dit hier beperkt aanbied.Je kunt zijn mening vragen? Groetjes,
Ik heb hier over al contact gehad met Salas en die heeft aan gegeven dat hij het niet erg leuk vond als ik deze zou gaan verkopen.
Een kleine oplage voor alleen het ZBA forum mocht wel maar hij liet duidelijk blijken dat hij net niet echt leuk vond.
De printen zijn namelijk ook verkrijgbaar via DIY audio bij Tea Back.
Een kleine oplage voor alleen het ZBA forum mocht wel maar hij liet duidelijk blijken dat hij net niet echt leuk vond.
De printen zijn namelijk ook verkrijgbaar via DIY audio bij Tea Back.
Gister de relais in de voeding gebouwd en daardoor is de pearl een dag zonder spanning geweest en na het aanzetten was het er weer.
Na een nachtje onder spanning staan was het weer weg.
Toch nog maar een keer wat transistoren vervangen en de soldeer punten na lopen het is overigens alleen op rechts.
Lastig dit
Misschien een stuk condensatortje......!?!?
Naar probleempje george , zet hem op
Dennis
Naar probleempje george , zet hem op
Dennis
Ik gok op C5metabaron schreef:Misschien een stuk condensatortje......!?!?
Naar probleempje george , zet hem op![]()
Dennis
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Staat toch niet iets te oscilleren af en toe George? Uitgang op scoop bekeken terwijl 'ie dat doet?
Dus weggeven mag welKappa7 schreef:Ik heb hier over al contact gehad met Salas en die heeft aan gegeven dat hij het niet erg leuk vond als ik deze zou gaan verkopen.