Oude units van Dynaudio

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Retro
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 30 mar 2009, 8:15
Locatie: Weert

Bericht door Retro »

Sorry, Jeroen. :oops:
Niet zo tactvol van mij. Ik ben natuurlijk blij met jouw inbreng.
Hartelijk dank, ik zal het delay netwerkje van de Foccus eens proberen.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

:D

Het aardige is dat het Foccus filter aardig lijkt overeen te komen met jouw huidige filter, in aanmerking genomen dat jouw woofer 8 ohm is ipv 4 ohm.

Het listige met een delay netwerk is wel dat het moet aansluiten bij de impedantie van de tweeter en dat in dat schema bovendien de weerstandswaarden van het verzwakkingsnetwerk niet staan.

Grofweg moet de wortel van L/C (in het delay netwerk) gelijk zijn aan de impedantie. Bij het Foccus vertragingsnetwerk kom je dan uit op ongeveer 6 ohm.
Gebruikersavatar
fritzie
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 21:06
Locatie: Sint-Willebrord

Bericht door fritzie »

Retro
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 30 mar 2009, 8:15
Locatie: Weert

Bericht door Retro »

Bedankt mannen,

Ik heb de laatste tijd weinig meer kunnen doen aan dit project. Wel ben ik de kassies opnieuw aan het bekleden, met kerstenhout fineer. Op de foto zie je het niet goed maar met dit kunstfineer blijf je de kopse kanten van het materiaal zien, en dat vondt ik erg storend.

Als dit klaar is ga ik weer met het filter aan de slag en ga ik ook een vertragingsnetwerkje proberen.
Gesloten