Gisteren ben ik nog even geweest tweaken bij degene waar ik de speakers voor heb gemaakt.
Hij heeft een zeer spaarzaam ingerichte woonkamer waardoor je meer last hebt van reflekties e.d.
Ik heb de speakers ca. 15cm verder naar voren gehaald en meer naar binnen gedraaid.
Daarna heb ik de notch1 een extra parallel weerstand van 10ohm gegeven en notch2 een extra parallelweerstand van 15ohm, hierdoor komt het midden iets meer naar voren zodat het minder schel klinkt.
Ook heb ik de sub nu goed kunnen inregelen t.o.v. de W5's, het is toch gelukt de Denon versterker zo ver te krijgen dat de "small" functie in stereo werkt. Het had toch met de "direct" functie te maken. Het overname punt ligt nu bij ca. 120 hz, he laag en mid-laag klinkt nu veel en veel strakker. De meppen in de laatste batman film komen hard aan

af en toe was het echt schrikken! Ook hoor je in die film de hele tijd heel erg laag gerommel, die normale huis-tuin-en-keuken-setjes laten dat toch echt niet horen
Al deze aanpassingen zorgen toch wel voor een flinke hele verbetering, maar het blijft lastig om speakers in een spaarzaam ingericht kamer goed te laten klinken.