DVD spelert met goede audio kwaliteiten
Moderator: Beheerdersteam
Ik heb jarenlang met veel genoegen gekeken en geluisterd naar een Pioneer DVD-A/SACD speler. Ook qua muziek was dit een behoorlijk goede speler, zeker voor de centjes (meneer linkwitz had er ook zo een op z'n Orions). Het video gedeelte is recent kapot gegaan. Omdat het nog te vroeg is om een Blu ray speler te kopen heb ik tijdelijk een gewone pioneer speler gekocht van 130€ in de aanbieding. Doet wel SACD en heet een HDMI aansluiting en doet aan upscaling naar 1080i (wel alleen over HDMI dacht ik maar daar ben ik niet zeker van).
Ik heb deze tussenkeuze gemaakt vanwege de beperkte keuze in BR spelers en misschien ga ik wel de HTPC kant op, dan heb ik alle vrijheid.
Ik heb deze tussenkeuze gemaakt vanwege de beperkte keuze in BR spelers en misschien ga ik wel de HTPC kant op, dan heb ik alle vrijheid.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
bedankt voor het aanbod.Paul schreef:De pioneer mag je overigens best eens proberen, staat hier nu toch ongebruikt..
omdat de kuren van de flip al zodanig zijn dat langer dan 15 minuten film kijken al onwaarschijnlijk is, heb ik die van audiofreaks maar gekocht for the time being, voor dat geld durf ik de gok wel aan...
- Boerenterprise
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
zo, de pioneer staat er. lijkt goed in orde.
wel is de bassmanagement wat anders, zo lijkt het er op (ik kan de optie in elk geval niet vinden) dat ik niet het nivo van de individuele speakers en de sub kan instellen. waardoor nu de sub op de analoge 5.1 uitgang te zacht is (alleen bij multikanaal SACD een echt probleem, andere formaten kunnen digitaal naar de receiver danwel stereo analoog naar de receiver met bassmanagement alsdaar). ook is nergens te zien bij welke frequentie nou de x-over is. als ik er niet uitkom maar eens contact opnemen met Pioneer
sum-up: prima ding, maar de zoektocht naar een echt audio georienteerde speler gaat door, maar de tijdsdruk is er ff af....
wel is de bassmanagement wat anders, zo lijkt het er op (ik kan de optie in elk geval niet vinden) dat ik niet het nivo van de individuele speakers en de sub kan instellen. waardoor nu de sub op de analoge 5.1 uitgang te zacht is (alleen bij multikanaal SACD een echt probleem, andere formaten kunnen digitaal naar de receiver danwel stereo analoog naar de receiver met bassmanagement alsdaar). ook is nergens te zien bij welke frequentie nou de x-over is. als ik er niet uitkom maar eens contact opnemen met Pioneer
sum-up: prima ding, maar de zoektocht naar een echt audio georienteerde speler gaat door, maar de tijdsdruk is er ff af....
- jantje-secuur