DVD spelert met goede audio kwaliteiten

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Ik heb jarenlang met veel genoegen gekeken en geluisterd naar een Pioneer DVD-A/SACD speler. Ook qua muziek was dit een behoorlijk goede speler, zeker voor de centjes (meneer linkwitz had er ook zo een op z'n Orions). Het video gedeelte is recent kapot gegaan. Omdat het nog te vroeg is om een Blu ray speler te kopen heb ik tijdelijk een gewone pioneer speler gekocht van 130€ in de aanbieding. Doet wel SACD en heet een HDMI aansluiting en doet aan upscaling naar 1080i (wel alleen over HDMI dacht ik maar daar ben ik niet zeker van).

Ik heb deze tussenkeuze gemaakt vanwege de beperkte keuze in BR spelers en misschien ga ik wel de HTPC kant op, dan heb ik alle vrijheid.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Paul schreef:
De pioneer mag je overigens best eens proberen, staat hier nu toch ongebruikt..
bedankt voor het aanbod.

omdat de kuren van de flip al zodanig zijn dat langer dan 15 minuten film kijken al onwaarschijnlijk is, heb ik die van audiofreaks maar gekocht for the time being, voor dat geld durf ik de gok wel aan...
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Ik heb zelf een Rotel RDV 1060. Wat mij betreft zeker een aan te raden.

Chris
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zo, de pioneer staat er. lijkt goed in orde.

wel is de bassmanagement wat anders, zo lijkt het er op (ik kan de optie in elk geval niet vinden) dat ik niet het nivo van de individuele speakers en de sub kan instellen. waardoor nu de sub op de analoge 5.1 uitgang te zacht is (alleen bij multikanaal SACD een echt probleem, andere formaten kunnen digitaal naar de receiver danwel stereo analoog naar de receiver met bassmanagement alsdaar). ook is nergens te zien bij welke frequentie nou de x-over is. als ik er niet uitkom maar eens contact opnemen met Pioneer

sum-up: prima ding, maar de zoektocht naar een echt audio georienteerde speler gaat door, maar de tijdsdruk is er ff af....
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Kijk of je bij Directsale.nl nog een Toshiba EX-1 kan kopen.
Het is niet zeker of ze nog geleverd kunnen worden, maar voor €150 heb je de beste speler die er zo'n beetje is. Er zit bijvoorbeeld dezelfde scaler in als dvd speler van meer dan €1000.
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Die Tosh klinkt in mijn oren nagenoeg gelijk danwel gelijk als een TAG McLaren DVD32FLR. Wel alleen als loopwerk gebruikt uiteraard, DAC is TAG McLaren voorversterker.

Edit: Overigens is die tosh wel traaaag. De TAG is razendsnel, zeker voor een dvd-speler.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

De scaler in de Toshiba is veel beter en de TAG is veel duurder.

Tevens is de Toshiba een HD-DVD speler, dus je kan voor weinig wat leuke HD titels scoren. ;)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Bart_M schreef:
Kijk of je bij Directsale.nl nog een Toshiba EX-1 kan kopen.
staat niet meer op die site...

maar stel dat ik t ding nog ergens tegen kom, is die ook op audiogebied neusje, en dan bedoel ik dus ook qua instelmogelijkheden?
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Heeft analoge uitgangen die zeer goed zijn.
Ik hoop hem ook zeer binnenkort te ontvangen, helaas is de levering al maanden uitgesteld.

Ik zou gewoon mailen naar Directsale en inschrijven, is het niks, ben je hem voor hetzelfde bedrag zo weer kwijt op het HT forum. :wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

iemand wat ervaringen (eigen of ergens gelezen) over deze NAD?
Plaats reactie