

Jij bedoelt dit spul he?
edit: links gedeleted, ik maak de 15L versie, niet de 25L versie
Moderator: Beheerdersteam
JuuL schreef:Wat bedoel je met open/gesloten structuur?
Met "noppenschuim" bedoelde ik schuim van de bouwmarkt, welke over het algemeen een gesloten celstructuur heeft (aaneengesloten luchtbelletjes). Noppenschuim voor luidsprekerbouw (o.a. Pritex) heeft een open structuur, waardoor het niet enkel aan de oppervlakte effectief werkt.Marp schreef:Noppenschuim zal geluidsgolven best wat verstrooien, maar vanwege een gesloten celstructuur absorbeert het niet zo goed als pritex. Over de werkelijke effectiviteit ben ik eigenlijk nog nooit wat tegengekomen.JuuL schreef:Alleen zit ik dan met de demping, maar die leg ik er dan wel los in bij de testbox. Ik zat aan gewoon noppenschuim te denken, lijkt me wel goed toch?
Hou er overigens ook rekening mee dat bouwmarkt-noppenschuim de effectieve inhoud enigzins kan verkleinen.
Oke,zal ik ff doendeepspace schreef:Ik zou toch even die bump wegwerken, group delay is way te hoog IMHO
Beide dempingsmaterialen van Conrad zijn goed. Ik heb ze ook beide gebruikt maar nooit vergeleken met elkaar, dus welke de beste is zou ik je niet kunnen zeggen.En wat van dempingsmateriaal kan ik het beste kopen dan? Met een open structuur is beter heb ik begrepen?
Ben van plan om het bij conrad of bij de bouwmarkt te kopen. Kheb keuze uit deze artikelnummers:
dempingsmateriaal: 33 39 99-08
dempingsmateriaal pure schapenwol: 32 91 93-08
of noppenschuim in verschillende afmetingen

Dus jou lijkt het idee wel wat?jeroen_d schreef:Als je je die twee woofers kan veroorloven, altijd doen deze opzet! Een 2-weg basreflex kan het daar nooit van winnen. Op de site van Linkwitz staat ook het een en ander over die LM3886. Zie http://www.linkwitzlab.com/xo_eq.htm scrollen naar beneden tot je het hoofdstuk Power Amplifiers ziet. Staat ook een linkje bij naar een prototype voeding.
Geen enkel probleem. Sterker nog: het goed gecontroleerde laag is waarschijnlijk de sterkste kant van de LM3886. Alleen even in de gaten houden dat je vanwege je 35V-voeding beter een 8 Ohm woofer per chip gebruikt (aldus jouw artikel).JuuL schreef:Ik zou best 2 extra (goede..) woofers willen kopen. Als ik ze fatsoenlijk met een lm3886 zou kunnen aansturen.
JuuL schreef:Ah kijk eens aan! Dat is erg mooi dat het goed met die ampjes kan!Aangezien ik flinke elcos heb gebruikt moet het geen probleem zijn.
Ik zou het eigenlijk nog niet weten hoe ik dat ga aanpakken. Ik weet niet wat het handigste is. Het mooiste is aparte cabinett lijkt me.
Zeg het nou niet om mij alvast met de peerless aan de gang te laten gaan![]()
Misschien moét je wel wachten, want je hebt ze nog steeds niet in huis. En ja... mijn vertrouwen in TPG is inmiddels aardig gekelderd.JuuL schreef:Kan niet wachten om ermee aan de gang te gaan. Ik moet me straks goed bedwingen om ze eerst rustig te laten liggen en eerst een goed ontwerp bouwen
Marp schreef:Misschien moét je wel wachten, want je hebt ze nog steeds niet in huis. En ja... mijn vertrouwen in TPG is inmiddels aardig gekelderd.![]()
Mario
En zo kan het o.a. komen dat iemand besluit tot een 4-weg systeem. Niet dat ik het je aanraad hoor. Al keuzes genoeg.JuuL schreef:Maak je een 4weg Marp? Waarom geen 3weg? Hoe minder overgangen hoe beter lijkt me...