RelaiXed voorversterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Barry
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:21
Locatie: Zaandam

Bericht door Barry »

Komt er nog een merknaam op?

Ik zou geen gaatjesprint gebruiken. Optisch oogt een nette print gewoon veel beter, zeker in dit project. Velleman heeft printplaatjes voor zekeringhouders. Oorspronkelijk bedoeld voor een van hun eigen zelfbouwversterkers, maar dat maakt niets uit.

Had je achteraf misschien niet beter 2 extra gaten in de behuizing moeten laten drukken voor een inbouwzekeringhouder.
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Bericht door gervenja »

Ik heb inmiddels een kabel gevonden om de cinch aan te sluiten. Het is de Tasker C-209, probleem is ik heb maar een halve meter nodig en de minimale besteleenheid is 5 meter. Heeft iemand nog een stuk liggen? En als jullie toch aan het zoeken zijn ben ik ook nog op zoek naar de neutrik "a-screw-1-8" dit zijn zwarte parkertjes 2,9mm * 8mm daar heb er maar 16 nodig en hievan is de besteleenheid 100.
Heb tevens ook besloten om toch zelf een printje te ontwikkelen voor de zekeringhouders en het remote relais, wel weer een leuke uitdaging.

John
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Bericht door gervenja »

Ik heb na wat zoeken een programmatje gevonden "Eagle" en ben met de light versie aan de gang gegaan. Ik heb een simpel ontwerpje gemaakt maar voldoet wel aan mijn wensen. Zou iemand dit voor mij kunnen maken? In de bijlage zit een voorbeeld.
John
Bijlagen
Printje zekeringen en relais
Printje zekeringen en relais
Falcon
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 15 sep 2006, 18:44

Bericht door Falcon »

Beste John,
Ik heb in mijn kast, en in die van de overige groepsbuyers, inmiddels een naam laten graveren en een iets kleinere knop laten draaien dan degene die jij hebt toegepast. Mijn ervaring met commercieel verkrijgbare knoppen is dat ze niet goed verzonken zijn aan te brengen omdat ze niet in het midden van de verzinking uitkomen.
Om reflecties van de display in het gat van de frontplaat te voorkomen heb ik zelfklevend, zwart vilt aangebracht, dat werkt fantastisch.
Zoals je ook kunt zien, heb ik geen afgeschermde draadjes gesoldeerd aan de cinch bussen, ik ben benieuwd of dat problemen geeft.
Wat me is opgevallen aan de behuizingen is dat ondanks het vastschroeven niet alle panelen galvanisch gekoppeld bleken. Daarom heb ik wat schroefgaatjes 'kaal' gemaakt. Dat hielp.
Succes,
Cees
Bijlagen
IMG_0532.JPG
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ah, is die behuizing een Groupsbuy geweest?

Jan
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

De resultaten zijn schitterend :!:

@Cees/Falcon: de draadjes vanaf de cinchbussen zijn gelukkig vrij kort, maar je zou ze nog kunnen twisten.
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Bericht door gervenja »

@wowly: Hallo Jan, het is inderdaad een groupbuy geweest, via jve hebben een aantal mensen met een eerste generatie relaixed de kasten gekocht via Falcon bij hifi2000. Falcon heeft ook iemand gevonden die kan freesen. Leuk resultaat he?
Ik ben nog steeds op zoek naar afgeschermde kabel.
Groet John
Gebruikersavatar
just-sounds
Ook commercieel actief
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
Locatie: Weesp
Contacteer:

Bericht door just-sounds »

Ik heb de mijne ook ontvangen in het zwart. Ziet er erg gelikt uit !!
Nu nog even wachten op het achterpaneel.

bij okaphone kun je vast wel afgeschermde kabel krijgen denk ik.

edit http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=418120
Zoek je dit?

Gr Boy
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Bericht door gervenja »

@ just-sounds: hallo boy, bedankt voor de tip, ik ga toch voor de tasker via display kan ik de kleur blauw per meter en in de opruiming kopen. Ik had daar toch een bestelling nodig dus dat kwam mooi uit.
Groet John
Gebruikersavatar
just-sounds
Ook commercieel actief
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
Locatie: Weesp
Contacteer:

Bericht door just-sounds »

Tasker is ook goed :)

Weet iemand of ik aan die power relais uitgang ook twee relais parrallel kan schakelen zonder in de problemen te komen? Het lijkt me namelijk leuk om naast de amp sectie ook een relais in een stekkerblok te zetten zonder dat ik de stroom via de relaixed hoef te laten lopen maar gewoon met een dun stuurkabeltje naar het stekkerblok toe.
Gebruikersavatar
just-sounds
Ook commercieel actief
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
Locatie: Weesp
Contacteer:

Bericht door just-sounds »

Even mijn relaixed laten zien :D

Ik wil de zekeringhouder en relais nog wat netter te maken maar het werkt perfect!



Groetjes

Boy
Bijlagen
4.jpg
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Christian »

just-sounds schreef:
Even mijn relaixed laten zien :D

Ik wil de zekeringhouder en relais nog wat netter te maken maar het werkt perfect!



Groetjes

Boy
Netjes gemaakt hoor. Waar heb jij de behuizing gekocht (en je front laten frezen)? ook bij onze Italiaanse vrienden?
Gebruikersavatar
just-sounds
Ook commercieel actief
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
Locatie: Weesp
Contacteer:

Bericht door just-sounds »

I.d.d. het is dezelfde als die van falcon alleen minder diep en zwart.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

just-sounds schreef:
Weet iemand of ik aan die power relais uitgang ook twee relais parrallel kan schakelen zonder in de problemen te komen?
Hoeveel kan die uitgang schakelen?

In geval van nood kun je een extra torretje aan de uitgang hangen.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Bericht door gervenja »

Hallo, Het is al weer een tijdje geleden sinds ik wat heb laten zien. Ik heb inmiddels een printje zelf ontwikkeld met een hoogte zon en wat afvoerontstopper. Etsen heb ik met natrium persulfaat gedaan. Voor een aller eerste printje niet slecht gelukt ( eigenlijk de tweede want de eerste is mislukt.) Moet nu alleen nog een paar canonpluggen of neutriks scoren om het geheel aan te sluiten.
@just-sounds; Hallo Boy, ziet er goed uit in het zwart. Ik zie dat jij een nieuwere versie hebt gekregen. Mijn relais kan 10 A aan 250V schakelen dus volgens mij moet je er toch zeker een paar secundaire relais mee aansturen. Volgens mij bestaan er ook relais die gevoeliger zijn dus dan zou je er ook 2 parallel kunnen zetten.
Hier nog wat plaatjes van het bijna eindresultaat. Ik wil alleen nog een naam op de voorkant, maar dat komt wel als ik weer eens iets bij schaeffer laat doen.
Groet John
Bijlagen
Boven aanzicht
Boven aanzicht
DSC02331.JPG
Gebruikersavatar
just-sounds
Ook commercieel actief
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
Locatie: Weesp
Contacteer:

Bericht door just-sounds »

Ziet er goed uit!! :D

Ik heb alleen gelezen in een ander draadje dat de ingangsonstoorder niet altijd een goed idee is
check "ruis in relaixed" eventjes.
Ik heb inderdaad de nieuwe versie van de print. De oude heb ik ook gebouwd en in een doosje gestopt en die heeft ook een goed doel. Maar dit moest de "deluxe" worden. Ik denk er nog over om wat dingen te veranderen.

1 trafo trilt een beetje niet erg maar toch hoorbaar. Dus ik denk erover om voor het audio gedeelte een amplimo in te zetten. En een nette oplossing voor de zekering en relais moet ik ook nog even overdenken. Dat printje ziet er goed uit alleen een beetje te groot voor mijn behuizing. Misschien kan ik iets kleiners maken.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Even een kickje...

Ik lees vrij weinig over hoe de RelaiXed klinkt. Dat wil zeggen... Hij klinkt niet. Ik kan me daar niet zoveel bij voorstellen. Dus hoe klinkt ie nu?

Ik zelf een Pass B1 passieve pre draaien op dit moment en dat is de beste pre die ik ooit heb gehad. Terwijl men zegt dat een passieve pre ook "niet" klinkt. Die B1 moet eigenlijk het veld ruimen omdat ik vind dat het een en ander toch wat versterking verdiend.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Leeuwarden schreef:
Ik zelf een Pass B1 passieve pre draaien...
De Pass B1 is toch geen passieve voorversterker? Er zit toch een buffer in?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Je hebt gelijk... Laat ik mijn vraag iets anders stellen.

Die B1 klinkt ontzettend goed. Maar er is te weinig versterking voor mijn toepassing. (Alle buizen pre's die ik gemaakt heb vallen in het niet bij de B1)

Dus moet er iets simpels komen wat goed is. Ik heb 2 keuze's: Of de Relaixed of een Pass Aleph P1.7. Voordeel van de Relaixed is dat het een mooi compact ding is met alles erop wat je wenst. Alleen jammer dat ik zelf niets gebalanceerd heb maar dat is op zich dacht ik geen probleem. Voordeel van de Pass is dat ik een bijna compleet gebouwde kan krijgen en zelfs een compleet gebouwde afhankelijk van de onderhandelingen...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

En waar speel je mee als eindversterker Jan? Zijn dat UcD's?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ja, UCD 400AD.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Dan zou ik je passieve pre "activeren" met een LME49710 (2x, 1 per kanaal) die 12 dB versterkt. Dat is de single uitvoering van de LM4562 die in de UcD HG zit. Een LM4562 kan natuurlijk ook. Heb je ook gelijk een uitgangsbuffer.

Als die goed genoeg is voor je UcD (waar ie ongeveer 10 dB versterkt) zie ik niet in waarom ie niet goed genoeg zou zijn voor een pre.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Gezien mijn gebrek aan elektronica kennis en het ontwerpen ervan komt dat dus neer op een Relaixed. (Al was het alleen maar om de volume en de ingangskeuze)
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Er staat hier op het forum een eenvoudig voorbeeld van hoe je zo'n simpel versterkertje opzet.

O ja, in het topic van Olaffel over zijn cappuccino pre.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Thanks Mischa, ik lees het even door...
Plaats reactie