RelaiXed voorversterker
Moderator: Beheerdersteam
-
Barry
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 261
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:21
- Locatie: Zaandam
Komt er nog een merknaam op?
Ik zou geen gaatjesprint gebruiken. Optisch oogt een nette print gewoon veel beter, zeker in dit project. Velleman heeft printplaatjes voor zekeringhouders. Oorspronkelijk bedoeld voor een van hun eigen zelfbouwversterkers, maar dat maakt niets uit.
Had je achteraf misschien niet beter 2 extra gaten in de behuizing moeten laten drukken voor een inbouwzekeringhouder.
Ik zou geen gaatjesprint gebruiken. Optisch oogt een nette print gewoon veel beter, zeker in dit project. Velleman heeft printplaatjes voor zekeringhouders. Oorspronkelijk bedoeld voor een van hun eigen zelfbouwversterkers, maar dat maakt niets uit.
Had je achteraf misschien niet beter 2 extra gaten in de behuizing moeten laten drukken voor een inbouwzekeringhouder.
Ik heb inmiddels een kabel gevonden om de cinch aan te sluiten. Het is de Tasker C-209, probleem is ik heb maar een halve meter nodig en de minimale besteleenheid is 5 meter. Heeft iemand nog een stuk liggen? En als jullie toch aan het zoeken zijn ben ik ook nog op zoek naar de neutrik "a-screw-1-8" dit zijn zwarte parkertjes 2,9mm * 8mm daar heb er maar 16 nodig en hievan is de besteleenheid 100.
Heb tevens ook besloten om toch zelf een printje te ontwikkelen voor de zekeringhouders en het remote relais, wel weer een leuke uitdaging.
John
Heb tevens ook besloten om toch zelf een printje te ontwikkelen voor de zekeringhouders en het remote relais, wel weer een leuke uitdaging.
John
Beste John,
Ik heb in mijn kast, en in die van de overige groepsbuyers, inmiddels een naam laten graveren en een iets kleinere knop laten draaien dan degene die jij hebt toegepast. Mijn ervaring met commercieel verkrijgbare knoppen is dat ze niet goed verzonken zijn aan te brengen omdat ze niet in het midden van de verzinking uitkomen.
Om reflecties van de display in het gat van de frontplaat te voorkomen heb ik zelfklevend, zwart vilt aangebracht, dat werkt fantastisch.
Zoals je ook kunt zien, heb ik geen afgeschermde draadjes gesoldeerd aan de cinch bussen, ik ben benieuwd of dat problemen geeft.
Wat me is opgevallen aan de behuizingen is dat ondanks het vastschroeven niet alle panelen galvanisch gekoppeld bleken. Daarom heb ik wat schroefgaatjes 'kaal' gemaakt. Dat hielp.
Succes,
Cees
Ik heb in mijn kast, en in die van de overige groepsbuyers, inmiddels een naam laten graveren en een iets kleinere knop laten draaien dan degene die jij hebt toegepast. Mijn ervaring met commercieel verkrijgbare knoppen is dat ze niet goed verzonken zijn aan te brengen omdat ze niet in het midden van de verzinking uitkomen.
Om reflecties van de display in het gat van de frontplaat te voorkomen heb ik zelfklevend, zwart vilt aangebracht, dat werkt fantastisch.
Zoals je ook kunt zien, heb ik geen afgeschermde draadjes gesoldeerd aan de cinch bussen, ik ben benieuwd of dat problemen geeft.
Wat me is opgevallen aan de behuizingen is dat ondanks het vastschroeven niet alle panelen galvanisch gekoppeld bleken. Daarom heb ik wat schroefgaatjes 'kaal' gemaakt. Dat hielp.
Succes,
Cees
- just-sounds
- Ook commercieel actief
- Berichten: 155
- Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
- Locatie: Weesp
- Contacteer:
Ik heb de mijne ook ontvangen in het zwart. Ziet er erg gelikt uit !!
Nu nog even wachten op het achterpaneel.
bij okaphone kun je vast wel afgeschermde kabel krijgen denk ik.
edit http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=418120
Zoek je dit?
Gr Boy
Nu nog even wachten op het achterpaneel.
bij okaphone kun je vast wel afgeschermde kabel krijgen denk ik.
edit http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=418120
Zoek je dit?
Gr Boy
- just-sounds
- Ook commercieel actief
- Berichten: 155
- Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
- Locatie: Weesp
- Contacteer:
Tasker is ook goed 
Weet iemand of ik aan die power relais uitgang ook twee relais parrallel kan schakelen zonder in de problemen te komen? Het lijkt me namelijk leuk om naast de amp sectie ook een relais in een stekkerblok te zetten zonder dat ik de stroom via de relaixed hoef te laten lopen maar gewoon met een dun stuurkabeltje naar het stekkerblok toe.
Weet iemand of ik aan die power relais uitgang ook twee relais parrallel kan schakelen zonder in de problemen te komen? Het lijkt me namelijk leuk om naast de amp sectie ook een relais in een stekkerblok te zetten zonder dat ik de stroom via de relaixed hoef te laten lopen maar gewoon met een dun stuurkabeltje naar het stekkerblok toe.
- just-sounds
- Ook commercieel actief
- Berichten: 155
- Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
- Locatie: Weesp
- Contacteer:
- just-sounds
- Ook commercieel actief
- Berichten: 155
- Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
- Locatie: Weesp
- Contacteer:
Hallo, Het is al weer een tijdje geleden sinds ik wat heb laten zien. Ik heb inmiddels een printje zelf ontwikkeld met een hoogte zon en wat afvoerontstopper. Etsen heb ik met natrium persulfaat gedaan. Voor een aller eerste printje niet slecht gelukt ( eigenlijk de tweede want de eerste is mislukt.) Moet nu alleen nog een paar canonpluggen of neutriks scoren om het geheel aan te sluiten.
@just-sounds; Hallo Boy, ziet er goed uit in het zwart. Ik zie dat jij een nieuwere versie hebt gekregen. Mijn relais kan 10 A aan 250V schakelen dus volgens mij moet je er toch zeker een paar secundaire relais mee aansturen. Volgens mij bestaan er ook relais die gevoeliger zijn dus dan zou je er ook 2 parallel kunnen zetten.
Hier nog wat plaatjes van het bijna eindresultaat. Ik wil alleen nog een naam op de voorkant, maar dat komt wel als ik weer eens iets bij schaeffer laat doen.
Groet John
@just-sounds; Hallo Boy, ziet er goed uit in het zwart. Ik zie dat jij een nieuwere versie hebt gekregen. Mijn relais kan 10 A aan 250V schakelen dus volgens mij moet je er toch zeker een paar secundaire relais mee aansturen. Volgens mij bestaan er ook relais die gevoeliger zijn dus dan zou je er ook 2 parallel kunnen zetten.
Hier nog wat plaatjes van het bijna eindresultaat. Ik wil alleen nog een naam op de voorkant, maar dat komt wel als ik weer eens iets bij schaeffer laat doen.
Groet John
- just-sounds
- Ook commercieel actief
- Berichten: 155
- Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
- Locatie: Weesp
- Contacteer:
Ziet er goed uit!! 
Ik heb alleen gelezen in een ander draadje dat de ingangsonstoorder niet altijd een goed idee is
check "ruis in relaixed" eventjes.
Ik heb inderdaad de nieuwe versie van de print. De oude heb ik ook gebouwd en in een doosje gestopt en die heeft ook een goed doel. Maar dit moest de "deluxe" worden. Ik denk er nog over om wat dingen te veranderen.
1 trafo trilt een beetje niet erg maar toch hoorbaar. Dus ik denk erover om voor het audio gedeelte een amplimo in te zetten. En een nette oplossing voor de zekering en relais moet ik ook nog even overdenken. Dat printje ziet er goed uit alleen een beetje te groot voor mijn behuizing. Misschien kan ik iets kleiners maken.
Ik heb alleen gelezen in een ander draadje dat de ingangsonstoorder niet altijd een goed idee is
check "ruis in relaixed" eventjes.
Ik heb inderdaad de nieuwe versie van de print. De oude heb ik ook gebouwd en in een doosje gestopt en die heeft ook een goed doel. Maar dit moest de "deluxe" worden. Ik denk er nog over om wat dingen te veranderen.
1 trafo trilt een beetje niet erg maar toch hoorbaar. Dus ik denk erover om voor het audio gedeelte een amplimo in te zetten. En een nette oplossing voor de zekering en relais moet ik ook nog even overdenken. Dat printje ziet er goed uit alleen een beetje te groot voor mijn behuizing. Misschien kan ik iets kleiners maken.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Even een kickje...
Ik lees vrij weinig over hoe de RelaiXed klinkt. Dat wil zeggen... Hij klinkt niet. Ik kan me daar niet zoveel bij voorstellen. Dus hoe klinkt ie nu?
Ik zelf een Pass B1 passieve pre draaien op dit moment en dat is de beste pre die ik ooit heb gehad. Terwijl men zegt dat een passieve pre ook "niet" klinkt. Die B1 moet eigenlijk het veld ruimen omdat ik vind dat het een en ander toch wat versterking verdiend.
Ik lees vrij weinig over hoe de RelaiXed klinkt. Dat wil zeggen... Hij klinkt niet. Ik kan me daar niet zoveel bij voorstellen. Dus hoe klinkt ie nu?
Ik zelf een Pass B1 passieve pre draaien op dit moment en dat is de beste pre die ik ooit heb gehad. Terwijl men zegt dat een passieve pre ook "niet" klinkt. Die B1 moet eigenlijk het veld ruimen omdat ik vind dat het een en ander toch wat versterking verdiend.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Je hebt gelijk... Laat ik mijn vraag iets anders stellen.
Die B1 klinkt ontzettend goed. Maar er is te weinig versterking voor mijn toepassing. (Alle buizen pre's die ik gemaakt heb vallen in het niet bij de B1)
Dus moet er iets simpels komen wat goed is. Ik heb 2 keuze's: Of de Relaixed of een Pass Aleph P1.7. Voordeel van de Relaixed is dat het een mooi compact ding is met alles erop wat je wenst. Alleen jammer dat ik zelf niets gebalanceerd heb maar dat is op zich dacht ik geen probleem. Voordeel van de Pass is dat ik een bijna compleet gebouwde kan krijgen en zelfs een compleet gebouwde afhankelijk van de onderhandelingen...
Die B1 klinkt ontzettend goed. Maar er is te weinig versterking voor mijn toepassing. (Alle buizen pre's die ik gemaakt heb vallen in het niet bij de B1)
Dus moet er iets simpels komen wat goed is. Ik heb 2 keuze's: Of de Relaixed of een Pass Aleph P1.7. Voordeel van de Relaixed is dat het een mooi compact ding is met alles erop wat je wenst. Alleen jammer dat ik zelf niets gebalanceerd heb maar dat is op zich dacht ik geen probleem. Voordeel van de Pass is dat ik een bijna compleet gebouwde kan krijgen en zelfs een compleet gebouwde afhankelijk van de onderhandelingen...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Dan zou ik je passieve pre "activeren" met een LME49710 (2x, 1 per kanaal) die 12 dB versterkt. Dat is de single uitvoering van de LM4562 die in de UcD HG zit. Een LM4562 kan natuurlijk ook. Heb je ook gelijk een uitgangsbuffer.
Als die goed genoeg is voor je UcD (waar ie ongeveer 10 dB versterkt) zie ik niet in waarom ie niet goed genoeg zou zijn voor een pre.
Als die goed genoeg is voor je UcD (waar ie ongeveer 10 dB versterkt) zie ik niet in waarom ie niet goed genoeg zou zijn voor een pre.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Er staat hier op het forum een eenvoudig voorbeeld van hoe je zo'n simpel versterkertje opzet.
O ja, in het topic van Olaffel over zijn cappuccino pre.
Groeten,
Mischa
O ja, in het topic van Olaffel over zijn cappuccino pre.
Groeten,
Mischa
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
