Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Moderator: Beheerdersteam
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Dat schuurding wordt normaal geloof ik voor gips wanden enzo gebruikt.
Zat origineel ook "schuurpapier" (het is meer gaas) voor gipswanden enzo op. Kun je gewoon bij de Gamma kopen.
Het werkt echter geniaal als schuurblok. Beter gezegd, veel beter dan een schuurblok. (je kunt meer en beter doseren en tevens meer kracht zetten als het moet)
Zat origineel ook "schuurpapier" (het is meer gaas) voor gipswanden enzo op. Kun je gewoon bij de Gamma kopen.
Het werkt echter geniaal als schuurblok. Beter gezegd, veel beter dan een schuurblok. (je kunt meer en beter doseren en tevens meer kracht zetten als het moet)
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Owjha nog iets, ik heb een flinke brom in de versterker zitten. Moet nog even kijken waar het vandaan komt, het is in elk geval wel erg irritant.
Overigens heb ik de brom zowel in de woonkamer als in mijn eigen studiekamer.
Kunnen we dadelijk weer iets van het "things to do" lijstje doorstrepen
Komt de 3-weg XXLS10, HDS152 en H1212 eindelijk eens in zicht (die staat al heel erg lang op de planning, maar ik moet gewoon alles afmaken in de juiste volgorde
) 
Overigens heb ik de brom zowel in de woonkamer als in mijn eigen studiekamer.
Kunnen we dadelijk weer iets van het "things to do" lijstje doorstrepen
Komt de 3-weg XXLS10, HDS152 en H1212 eindelijk eens in zicht (die staat al heel erg lang op de planning, maar ik moet gewoon alles afmaken in de juiste volgorde
Dat is een schuurbord. Die wordt normaal gesproken gebruikt bij het gladmaken van gipswanden (na aanbrengen).b_force schreef:Dat schuurding wordt normaal geloof ik voor gips wanden enzo gebruikt.
Zat origineel ook "schuurpapier" (het is meer gaas) voor gipswanden enzo op. Kun je gewoon bij de Gamma kopen.
Subje ziet er strak uit! Erg netjes. Heb net vorig jaar mijn AXX1010 verkocht aan een goede vriend. Zit er nu toch aan te denken die maar eens terug te kopen..haha.
Heb je ook al foto's van de B3S'?
Ja, dat weet ik. Vooral de conus vind ik vele malen mooier van de Mivoc. Maar aangezien die jongen nu geen auto meer heeft en de sub nu een beetje staat te niksen...b_force schreef:Neem je anders de Mivoc AWM104, dat is nagenoeg dezelfde driver.
Wat wil je er aan ombouwen dan en om welk type gaat het?b_force schreef:Nee B3Sjes moeten nog een kastje krijgen. Daarvoor moet ik eerst ook een surround receivertje ombouwen. Is vrij lastig geen service-manual van te vinden
BTW: Welke en hoeveel condensatoren ga je gebruiken?
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
@ FritsK
Ehm tik Mivoc + type in google en je vindt genoeg winkels die de Mivocs verkopen.
Volgens mij is plus eletronik de goedkoopste (ook qua verzendkosten).
Helaas enkel winkels in Duitsland, maar dat is opzich niet een heel groot probleem. Verzendkosten zijn nauwelijks meer dan in Nederland. (en ze spreken allemaal prima Engels, mocht je geen Duits kunnen)
HT Receivertje is een simpele suffe Lenco. Oudje van mijn vriendin de DVD-516H. Ik vind het ding wel prima voor in de slaapkamer, voor heel af en toe een filmpje. Punt is dat ik de actieve filters daarvan even moet aanpassen + een extra subwoofer (lo-level) uit moet maken.. Er zit namelijk nu enkel high-level op met een heel erg rare vorm van filtering/boost. (Als iemand nog een ander leuk receivertje heeft staan waar wel serive-manuals van te vinden zijn, hoor ik het zeer graag)
Welke condensatoren bedoel je? Die in het subwoofertje? Die zitten er al in. Gewoon een paar bipolaire elco's, werkt prima.
Ehm tik Mivoc + type in google en je vindt genoeg winkels die de Mivocs verkopen.
Volgens mij is plus eletronik de goedkoopste (ook qua verzendkosten).
Helaas enkel winkels in Duitsland, maar dat is opzich niet een heel groot probleem. Verzendkosten zijn nauwelijks meer dan in Nederland. (en ze spreken allemaal prima Engels, mocht je geen Duits kunnen)
HT Receivertje is een simpele suffe Lenco. Oudje van mijn vriendin de DVD-516H. Ik vind het ding wel prima voor in de slaapkamer, voor heel af en toe een filmpje. Punt is dat ik de actieve filters daarvan even moet aanpassen + een extra subwoofer (lo-level) uit moet maken.. Er zit namelijk nu enkel high-level op met een heel erg rare vorm van filtering/boost. (Als iemand nog een ander leuk receivertje heeft staan waar wel serive-manuals van te vinden zijn, hoor ik het zeer graag)
Welke condensatoren bedoel je? Die in het subwoofertje? Die zitten er al in. Gewoon een paar bipolaire elco's, werkt prima.
Zeer mooi allemaal!
Vraagje, zou dit ontwerp ook gebruikt kunnen worden voor een 2.1 set voor de Computer? Mijn eerste project is door mijn eigenwijsheid geflopt en ben nu aan het kijken voor een serieus voorbeeld om te bouwen. Mijn audio kennis groeit gestaag door het volgen van de topics hier.
Mijn geflopte speakers werden aangestuurd door een TA2024. Zou deze ook gebruikt kunnen worden voor de twee satelliet speakers die bij dit project horen? Ik las dat de satellieten actief gefilterd gaan worden waardoor de inhoud iets kleiner kon? Heeft dit consequenties voor het gebruik van een andere amp, zoals een T-Amp? Of zou deze Ta2024 moet genoeg vermogen geven of worden de satellieten efficiënt genoeg?
Welk type plate amp is aan te raden voor de sub. De hier gebruikte amp is nieuw nogal aan de prijs. Verder zou ik dan het liefst de opvolger van de hier gebruikte subwooder driver gebruiken in verband met het iets aantrekkelijkere uiterlijk.
Vraagje, zou dit ontwerp ook gebruikt kunnen worden voor een 2.1 set voor de Computer? Mijn eerste project is door mijn eigenwijsheid geflopt en ben nu aan het kijken voor een serieus voorbeeld om te bouwen. Mijn audio kennis groeit gestaag door het volgen van de topics hier.
Mijn geflopte speakers werden aangestuurd door een TA2024. Zou deze ook gebruikt kunnen worden voor de twee satelliet speakers die bij dit project horen? Ik las dat de satellieten actief gefilterd gaan worden waardoor de inhoud iets kleiner kon? Heeft dit consequenties voor het gebruik van een andere amp, zoals een T-Amp? Of zou deze Ta2024 moet genoeg vermogen geven of worden de satellieten efficiënt genoeg?
Welk type plate amp is aan te raden voor de sub. De hier gebruikte amp is nieuw nogal aan de prijs. Verder zou ik dan het liefst de opvolger van de hier gebruikte subwooder driver gebruiken in verband met het iets aantrekkelijkere uiterlijk.
De subwoofer modules van Conrad zijn wel leuk.Juicie schreef:Zeer mooi allemaal!
Vraagje, zou dit ontwerp ook gebruikt kunnen worden voor een 2.1 set voor de Computer? Mijn eerste project is door mijn eigenwijsheid geflopt en ben nu aan het kijken voor een serieus voorbeeld om te bouwen. Mijn audio kennis groeit gestaag door het volgen van de topics hier.
Mijn geflopte speakers werden aangestuurd door een TA2024. Zou deze ook gebruikt kunnen worden voor de twee satelliet speakers die bij dit project horen? Ik las dat de satellieten actief gefilterd gaan worden waardoor de inhoud iets kleiner kon? Heeft dit consequenties voor het gebruik van een andere amp, zoals een T-Amp? Of zou deze Ta2024 moet genoeg vermogen geven of worden de satellieten efficiënt genoeg?
Welk type plate amp is aan te raden voor de sub. De hier gebruikte amp is nieuw nogal aan de prijs. Verder zou ik dan het liefst de opvolger van de hier gebruikte subwooder driver gebruiken in verband met het iets aantrekkelijkere uiterlijk.
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=300518
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=301044
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
De mivoc Am80 is ook een prima optie.
Overigens bijna hetzelfde als de Conrad amp volgens mij.
Voor bij de pc is dit trouwens wel zwaar overkill, ik zou dan eerder gaan voor de AW2000 van Mivoc, dat is een 8inch. Die kun je in een soort gelijke constructie bouwen.
Deze Aw2000 is overigens ook stukken goedkoper dan AWM104.
Overigens bijna hetzelfde als de Conrad amp volgens mij.
Voor bij de pc is dit trouwens wel zwaar overkill, ik zou dan eerder gaan voor de AW2000 van Mivoc, dat is een 8inch. Die kun je in een soort gelijke constructie bouwen.
Deze Aw2000 is overigens ook stukken goedkoper dan AWM104.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Even een vraagje,
Ik sta dus op het punt dezelfde setup te gaan gebruiken.
kastvolume en highpass zullen vrijwel identiek zijn.
Hoe bevalt de sub tot nog toe, heb je nog op/aanmerkingen ?
Je vertelde in dit topic een tijd terug misschien nog eens een meting te doen, als je dat hier wilt laten zien, zou ik dat mooi vinden!
EDIT: Ik zag dat jij die kap van de magneet af hebt gehaald, nog specifieke reden voor gehad?
Ik zit hieraan te denken om weer wat litertjes te winnen namelijk.
(alle beetjes helpen)
Ik sta dus op het punt dezelfde setup te gaan gebruiken.
kastvolume en highpass zullen vrijwel identiek zijn.
Hoe bevalt de sub tot nog toe, heb je nog op/aanmerkingen ?
Je vertelde in dit topic een tijd terug misschien nog eens een meting te doen, als je dat hier wilt laten zien, zou ik dat mooi vinden!
EDIT: Ik zag dat jij die kap van de magneet af hebt gehaald, nog specifieke reden voor gehad?
Ik zit hieraan te denken om weer wat litertjes te winnen namelijk.
(alle beetjes helpen)



