Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Prachtig!
Weer een aanzet voor mij om de impulsgecompenseerde variant te gaan maken !

Vraagje, hoe heb jij de conus vrij van logo gekregen ?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Tinner doet wonderen :)

Enkel is hij nog niet 100% weg, bij bepaalde lichtval zie je toch nog reliëf van de tekening.

Ik ben even zin aan het maken om het ding vandaag nog eerst laklaag te geven :)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Almost finished...

Afbeelding
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Zow .... die is al heel erg goed gelukt zeg, en jij zegt "almost finished" :shock: :?: Dat kan alleen maar mooier worden =D>
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Hij wordt prachtig. Ik denk dat dat wit in dit geval ook een uitstekende kleur is, hij lijkt er nog kleiner door
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Mjah nog een frontje ervoor en dan is hij completely finished 8)

Altijd balen als je zelf dingen maakt, want eerlijk gezegd, zou ik hem nog een keer lakken. Maargoed in de praktijk zit je niet dagelijks met je neus op de luidspreker :lol: :lol:

Hier een foto waar je de verhouding wat beter ziet.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Bericht door Chris_T »

Dat ziet er leuk uit, mooi werk hoor.
Het woofertje doet me een beetje denken aan de oversized banden van een monstertruck.
Hoop dat daar een leuk geluid uit komt 8)

Een vraagje trouwens: hoe heet z'on schuurding eigenlijk die je hebt gebruikt?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Dat schuurding wordt normaal geloof ik voor gips wanden enzo gebruikt.
Zat origineel ook "schuurpapier" (het is meer gaas) voor gipswanden enzo op. Kun je gewoon bij de Gamma kopen.

Het werkt echter geniaal als schuurblok. Beter gezegd, veel beter dan een schuurblok. (je kunt meer en beter doseren en tevens meer kracht zetten als het moet)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Owjha nog iets, ik heb een flinke brom in de versterker zitten. Moet nog even kijken waar het vandaan komt, het is in elk geval wel erg irritant.
Overigens heb ik de brom zowel in de woonkamer als in mijn eigen studiekamer.



Kunnen we dadelijk weer iets van het "things to do" lijstje doorstrepen :P

Komt de 3-weg XXLS10, HDS152 en H1212 eindelijk eens in zicht (die staat al heel erg lang op de planning, maar ik moet gewoon alles afmaken in de juiste volgorde :roll: ) 8)
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

Damn wat een snoepje.. Idd ook prima kleur dat wit :)
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Bericht door FritsK »

b_force schreef:
Dat schuurding wordt normaal geloof ik voor gips wanden enzo gebruikt.
Zat origineel ook "schuurpapier" (het is meer gaas) voor gipswanden enzo op. Kun je gewoon bij de Gamma kopen.
Dat is een schuurbord. Die wordt normaal gesproken gebruikt bij het gladmaken van gipswanden (na aanbrengen).

Subje ziet er strak uit! Erg netjes. Heb net vorig jaar mijn AXX1010 verkocht aan een goede vriend. Zit er nu toch aan te denken die maar eens terug te kopen..haha.

Heb je ook al foto's van de B3S'?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Neem je anders de Mivoc AWM104, dat is nagenoeg dezelfde driver.

Nee B3Sjes moeten nog een kastje krijgen. Daarvoor moet ik eerst ook een surround receivertje ombouwen. Is vrij lastig geen service-manual van te vinden.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Bericht door TubeHead »

net een ipod !! Super gaaf !!
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Bericht door FritsK »

b_force schreef:
Neem je anders de Mivoc AWM104, dat is nagenoeg dezelfde driver.
Ja, dat weet ik. Vooral de conus vind ik vele malen mooier van de Mivoc. Maar aangezien die jongen nu geen auto meer heeft en de sub nu een beetje staat te niksen... ;-) Heb je trouwens nog een adresje waar je de Mivoc kan krijgen buiten lautsprechershop?
b_force schreef:
Nee B3Sjes moeten nog een kastje krijgen. Daarvoor moet ik eerst ook een surround receivertje ombouwen. Is vrij lastig geen service-manual van te vinden
Wat wil je er aan ombouwen dan en om welk type gaat het?

BTW: Welke en hoeveel condensatoren ga je gebruiken?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Fenomenaal sub je!
Echt een goed uitganspunt voor mijn dubbele uitvoering...
Dat wit gaat hem denk ik bij mij ook worden.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

@ FritsK

Ehm tik Mivoc + type in google en je vindt genoeg winkels die de Mivocs verkopen.
Volgens mij is plus eletronik de goedkoopste (ook qua verzendkosten).
Helaas enkel winkels in Duitsland, maar dat is opzich niet een heel groot probleem. Verzendkosten zijn nauwelijks meer dan in Nederland. (en ze spreken allemaal prima Engels, mocht je geen Duits kunnen)

HT Receivertje is een simpele suffe Lenco. Oudje van mijn vriendin de DVD-516H. Ik vind het ding wel prima voor in de slaapkamer, voor heel af en toe een filmpje. Punt is dat ik de actieve filters daarvan even moet aanpassen + een extra subwoofer (lo-level) uit moet maken.. Er zit namelijk nu enkel high-level op met een heel erg rare vorm van filtering/boost. (Als iemand nog een ander leuk receivertje heeft staan waar wel serive-manuals van te vinden zijn, hoor ik het zeer graag)

Welke condensatoren bedoel je? Die in het subwoofertje? Die zitten er al in. Gewoon een paar bipolaire elco's, werkt prima.
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Bericht door JvS »

Ik heb mijn AWM 124 bij speakertrade gekocht. Wel duurder dan Plus Elektronic.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

@Bart,

Welke verf heb je eigenlijk gebruikt (merk + kleurnummer) en zou je misschien eens een close-up willen maken van de sub :roll:
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

FritsK schreef:
BTW: Welke en hoeveel condensatoren ga je gebruiken?
De waarden staan bij de omschrijving van een plaatje, 3x470uF + 220uF.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

@ SARK.

Simpel Histor verf kleur "onbeschreven", zijdeglans (hoe verzinnen ze altijd die namen heh :lol: ).

Lakken heb ik zelfs zonder grondverf laag gedaan. Dat gaat heel erg goed met histor. Uiteindelijk 3 lagen, maar met 2 lukt het ook wel.
Gebruikersavatar
Juicie
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 8:38
Locatie: Neeritter
Contacteer:

Bericht door Juicie »

Zeer mooi allemaal!

Vraagje, zou dit ontwerp ook gebruikt kunnen worden voor een 2.1 set voor de Computer? Mijn eerste project is door mijn eigenwijsheid geflopt en ben nu aan het kijken voor een serieus voorbeeld om te bouwen. Mijn audio kennis groeit gestaag door het volgen van de topics hier.

Mijn geflopte speakers werden aangestuurd door een TA2024. Zou deze ook gebruikt kunnen worden voor de twee satelliet speakers die bij dit project horen? Ik las dat de satellieten actief gefilterd gaan worden waardoor de inhoud iets kleiner kon? Heeft dit consequenties voor het gebruik van een andere amp, zoals een T-Amp? Of zou deze Ta2024 moet genoeg vermogen geven of worden de satellieten efficiënt genoeg?

Welk type plate amp is aan te raden voor de sub. De hier gebruikte amp is nieuw nogal aan de prijs. Verder zou ik dan het liefst de opvolger van de hier gebruikte subwooder driver gebruiken in verband met het iets aantrekkelijkere uiterlijk.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Juicie schreef:
Zeer mooi allemaal!

Vraagje, zou dit ontwerp ook gebruikt kunnen worden voor een 2.1 set voor de Computer? Mijn eerste project is door mijn eigenwijsheid geflopt en ben nu aan het kijken voor een serieus voorbeeld om te bouwen. Mijn audio kennis groeit gestaag door het volgen van de topics hier.

Mijn geflopte speakers werden aangestuurd door een TA2024. Zou deze ook gebruikt kunnen worden voor de twee satelliet speakers die bij dit project horen? Ik las dat de satellieten actief gefilterd gaan worden waardoor de inhoud iets kleiner kon? Heeft dit consequenties voor het gebruik van een andere amp, zoals een T-Amp? Of zou deze Ta2024 moet genoeg vermogen geven of worden de satellieten efficiënt genoeg?

Welk type plate amp is aan te raden voor de sub. De hier gebruikte amp is nieuw nogal aan de prijs. Verder zou ik dan het liefst de opvolger van de hier gebruikte subwooder driver gebruiken in verband met het iets aantrekkelijkere uiterlijk.
De subwoofer modules van Conrad zijn wel leuk.

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=300518

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=301044
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

De mivoc Am80 is ook een prima optie.

Overigens bijna hetzelfde als de Conrad amp volgens mij.

Voor bij de pc is dit trouwens wel zwaar overkill, ik zou dan eerder gaan voor de AW2000 van Mivoc, dat is een 8inch. Die kun je in een soort gelijke constructie bouwen.

Deze Aw2000 is overigens ook stukken goedkoper dan AWM104.
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

b_force, indien je de service manuals van die lenco wilt hebben, ik heb nog een tijdje voor Lenco gewerkt.
Ik kan daar denk ik nog wel aan komen.
Laat maar even weten.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Even een vraagje,
Ik sta dus op het punt dezelfde setup te gaan gebruiken.
kastvolume en highpass zullen vrijwel identiek zijn.
Hoe bevalt de sub tot nog toe, heb je nog op/aanmerkingen ?

Je vertelde in dit topic een tijd terug misschien nog eens een meting te doen, als je dat hier wilt laten zien, zou ik dat mooi vinden!

EDIT: Ik zag dat jij die kap van de magneet af hebt gehaald, nog specifieke reden voor gehad?
Ik zit hieraan te denken om weer wat litertjes te winnen namelijk.
(alle beetjes helpen)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”