Avalon Isis kloon.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

andriesva
Berichten: 26
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 21:15
Locatie: winterswijk
Contacteer:

Bericht door andriesva »

Marp schreef:
andriesva schreef:
Slechte ervaring mee? :D :lol:
Pssst... :)
Ik zie het :lol: :D
andriesva
Berichten: 26
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 21:15
Locatie: winterswijk
Contacteer:

Bericht door andriesva »

De vier Eton woofers zijn binnen! Nu alleen nog wachten op de tweeters en de middentoners. Heb zojuist van Clofis gehoord dat de levertijd van de accuton C173 twee maanden gaat duren :cry: :cry:
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

Dat verbaast me niets. Ik heb op mijn nieuwe tweeters (C30N-6-24 (C2-24 met 82mm korf)) ook dik 3 maanden gewacht. Ik weet nog wel dat ik mijn middentoners meteen heb geclaimd toen bleek dat Clofis een paartje op de plank had liggen. 8)

By the way: ik heb een soortgelijke set-up (voor zover je dat nog niet gelezen had). zie hier.

FYI: ik gebruik een DEQX voor de filtering. Werkt erg goed. :D

Ik zal jouw filteravonturen derhalve zeer geinteresseerd volgen.

Succes!
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Welke Eton woofers zijn 't nou geworden? Hoe veel per kant?
andriesva
Berichten: 26
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 21:15
Locatie: winterswijk
Contacteer:

Bericht door andriesva »

fgroen schreef:
Dat verbaast me niets. Ik heb op mijn nieuwe tweeters (C30N-6-24 (C2-24 met 82mm korf)) ook dik 3 maanden gewacht. Ik weet nog wel dat ik mijn middentoners meteen heb geclaimd toen bleek dat Clofis een paartje op de plank had liggen. 8)

By the way: ik heb een soortgelijke set-up (voor zover je dat nog niet gelezen had). zie hier.

FYI: ik gebruik een DEQX voor de filtering. Werkt erg goed. :D

Ik zal jouw filteravonturen derhalve zeer geinteresseerd volgen.

Succes!
Hoi Fokke,

Dat project van jou heb ik gezien echt heel gaaf! Op de middentoners moet ik juist wachten terwijl de tweeters wel op vooraad zijn.

Over de filtering; het laag wordt actief aangestuurd en het mid/hoog pasief.

@Martijn M: Het is de Eton 12-680/62 HEX gewoorden en dus twee per kast 8) .
andriesva
Berichten: 26
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 21:15
Locatie: winterswijk
Contacteer:

Bericht door andriesva »

Hier even een paar leuke foto's.

Het zijn echt masieve bas units! :o 8) Wat ook opvalt, alhoewel niet goed te zien op deze foto's, is de afwerking. Die is van een zeer hoog niveau!
Bijlagen
DSC00385.JPG
DSC00384.JPG
DSC00383.JPG
Laatst gewijzigd door andriesva op vr 29 feb 2008, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

het zijn ook massieve fotos... kan je ze effies uploaderen?
andriesva
Berichten: 26
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 21:15
Locatie: winterswijk
Contacteer:

Bericht door andriesva »

anonamemouse schreef:
het zijn ook massieve fotos... kan je ze effies uploaderen?
Zo goed?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Thanks.. :)
andriesva
Berichten: 26
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 21:15
Locatie: winterswijk
Contacteer:

Bericht door andriesva »

Een meevaller vandaag, de tweeters zijn nu ook binnen! :D :D
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Nog verder gekomen?
andriesva
Berichten: 26
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 21:15
Locatie: winterswijk
Contacteer:

Bericht door andriesva »

Montana schreef:
Nog verder gekomen?
Jazeker! Sorry dat ik even een tijdje niet gereageerd heb :oops:

Aan de kasten wordt momenteel gewerkt, foto's zullen spoedig volgen!
Bijlagen
DSC00012.jpg
DSC00016.jpg
Gebruikersavatar
Koen K
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:59
Locatie: Dordrecht

Re: Avalon Isis kloon.

Bericht door Koen K »

andriesva schreef:
Montana schreef:
Nog verder gekomen?
Aan de kasten wordt momenteel gewerkt, foto's zullen spoedig volgen!

Foei, Andries... :lol:

Bij deze een aantal foto's dat ik een tijdje terug maakte tijdens een luisterbezoekje bij Andries:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

(klikken voor grote versies)
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Avalon Isis kloon.

Bericht door Martijn M »

:shock:

Meer info graag!
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Avalon Isis kloon.

Bericht door bartsegers »

haha, 1,5 jaar verder...
Bruut mooie kasten overigens!
Gebruikersavatar
Koen K
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:59
Locatie: Dordrecht

Re: Avalon Isis kloon.

Bericht door Koen K »

Martijn M schreef:
:shock:

Meer info graag!
Tja, info... Nou ja, afgelopen mei heb ik ze dus mogen aanhoren. Een levensgroot en nauwkeurig beeld waarin alles uitstekend te volgen is, een fraaie, ietwat rustige, volle tonale balans... Gewoon heel erg goede speakers! In de ruimte waarin ze toen opgesteld stonden was het laag wel behoorlijk té, maar ik heb me laten vertellen dat deze prachtige speakers (de afwerking is overigens ook onvoorstelbaar mooi) inmiddels de ruimte hebben die ze verdienen.

Hier is nog een draadje te vinden (lees even door de offtopic bullshit heen ;D )
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Re: Avalon Isis kloon.

Bericht door fgroen »

Over off-topic geleuter gesproken... Gelukkig is de boel hier op dit forum een stuk strakker.

Tussen alle bla bla heb ik nergens een filterontwerp kunnen ontwaren... Ik denk, dat een hoop mensen daar serieus in geïnteresseerd zouden zijn.. (ik wel in ieder geval). :lol:
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Avalon Isis kloon.

Bericht door Martijn M »

Koen K, zou jij de topic-starter willen vragen hier e.e.a. over zijn project te vertellen? Dit soort projecten vormen de inspiratie voor velen van ons.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Avalon Isis kloon.

Bericht door dre »

ik weet dat ie eerst met proefkasten heeft gespeeld,en de huidige kasten heeft laten bouwen.
filter bestaat volgens mij ook uit duelund caps.
Gebruikersavatar
Koen K
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:59
Locatie: Dordrecht

Re: Avalon Isis kloon.

Bericht door Koen K »

Martijn M schreef:
Koen K, zou jij de topic-starter willen vragen hier e.e.a. over zijn project te vertellen? Dit soort projecten vormen de inspiratie voor velen van ons.
Goed idee... Ik stuur hem gelijk een berichtje.
andriesva
Berichten: 26
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 21:15
Locatie: winterswijk
Contacteer:

Re: Avalon Isis kloon.

Bericht door andriesva »

Het filterschema stond in het eerste Avalon topic maar dat is door mij verwijderd omdat mijn eerste speakerkasten bij de kastenbouwer zijn gejat!

Het schema moet ik dus even inscannen voordat ik het kan posten. Het is gewoon een 2e orde filter en het laag wordt actief aangestuurd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”