Ik zie hetMarp schreef:
Avalon Isis kloon.
Moderator: Beheerdersteam
Dat verbaast me niets. Ik heb op mijn nieuwe tweeters (C30N-6-24 (C2-24 met 82mm korf)) ook dik 3 maanden gewacht. Ik weet nog wel dat ik mijn middentoners meteen heb geclaimd toen bleek dat Clofis een paartje op de plank had liggen.
By the way: ik heb een soortgelijke set-up (voor zover je dat nog niet gelezen had). zie hier.
FYI: ik gebruik een DEQX voor de filtering. Werkt erg goed.
Ik zal jouw filteravonturen derhalve zeer geinteresseerd volgen.
Succes!
By the way: ik heb een soortgelijke set-up (voor zover je dat nog niet gelezen had). zie hier.
FYI: ik gebruik een DEQX voor de filtering. Werkt erg goed.
Ik zal jouw filteravonturen derhalve zeer geinteresseerd volgen.
Succes!
Hoi Fokke,fgroen schreef:Dat verbaast me niets. Ik heb op mijn nieuwe tweeters (C30N-6-24 (C2-24 met 82mm korf)) ook dik 3 maanden gewacht. Ik weet nog wel dat ik mijn middentoners meteen heb geclaimd toen bleek dat Clofis een paartje op de plank had liggen.![]()
By the way: ik heb een soortgelijke set-up (voor zover je dat nog niet gelezen had). zie hier.
FYI: ik gebruik een DEQX voor de filtering. Werkt erg goed.![]()
Ik zal jouw filteravonturen derhalve zeer geinteresseerd volgen.
Succes!
Dat project van jou heb ik gezien echt heel gaaf! Op de middentoners moet ik juist wachten terwijl de tweeters wel op vooraad zijn.
Over de filtering; het laag wordt actief aangestuurd en het mid/hoog pasief.
@Martijn M: Het is de Eton 12-680/62 HEX gewoorden en dus twee per kast
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Avalon Isis kloon.
Tja, info... Nou ja, afgelopen mei heb ik ze dus mogen aanhoren. Een levensgroot en nauwkeurig beeld waarin alles uitstekend te volgen is, een fraaie, ietwat rustige, volle tonale balans... Gewoon heel erg goede speakers! In de ruimte waarin ze toen opgesteld stonden was het laag wel behoorlijk té, maar ik heb me laten vertellen dat deze prachtige speakers (de afwerking is overigens ook onvoorstelbaar mooi) inmiddels de ruimte hebben die ze verdienen.Martijn M schreef:![]()
Meer info graag!
Hier is nog een draadje te vinden (lees even door de offtopic bullshit heen ;D )
Re: Avalon Isis kloon.
Over off-topic geleuter gesproken... Gelukkig is de boel hier op dit forum een stuk strakker.
Tussen alle bla bla heb ik nergens een filterontwerp kunnen ontwaren... Ik denk, dat een hoop mensen daar serieus in geïnteresseerd zouden zijn.. (ik wel in ieder geval).
Tussen alle bla bla heb ik nergens een filterontwerp kunnen ontwaren... Ik denk, dat een hoop mensen daar serieus in geïnteresseerd zouden zijn.. (ik wel in ieder geval).
Re: Avalon Isis kloon.
Koen K, zou jij de topic-starter willen vragen hier e.e.a. over zijn project te vertellen? Dit soort projecten vormen de inspiratie voor velen van ons.
Re: Avalon Isis kloon.
ik weet dat ie eerst met proefkasten heeft gespeeld,en de huidige kasten heeft laten bouwen.
filter bestaat volgens mij ook uit duelund caps.
filter bestaat volgens mij ook uit duelund caps.
Re: Avalon Isis kloon.
Goed idee... Ik stuur hem gelijk een berichtje.Martijn M schreef:Koen K, zou jij de topic-starter willen vragen hier e.e.a. over zijn project te vertellen? Dit soort projecten vormen de inspiratie voor velen van ons.
Re: Avalon Isis kloon.
Het filterschema stond in het eerste Avalon topic maar dat is door mij verwijderd omdat mijn eerste speakerkasten bij de kastenbouwer zijn gejat!
Het schema moet ik dus even inscannen voordat ik het kan posten. Het is gewoon een 2e orde filter en het laag wordt actief aangestuurd.
Het schema moet ik dus even inscannen voordat ik het kan posten. Het is gewoon een 2e orde filter en het laag wordt actief aangestuurd.




