41hz AMP10b

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Ik heb hem zeker ontvangen. Lag alleen al te slapen :)
En inderdaad die aarde draad niet zo monteren.
Dit is namelijk een extra winding voor je trafo.
Gewoon netjes aan de behuizing monteren.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Had ik al verteld dat ik onlangs mijn AMP10b heb opgeblazen? Die iets te grote trafo (25V AC, maakt net iets te veel DC voor het ampje). Iets te lang, iets te hard.

En er sprong een stuk uit de chip van ongeveer 1cm in diameter... :(
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Ik durf het bijna niet te zeggen maar Told you so
Toch erg vervelend.
Je kan dit heel simpel oplossen door bij Jan een nieuwe chip te bestellen.
Netjes de chip afknippen en heel voorzichtig pootje voor pootje uit de PCB solderen.

Nieuwe chip er in solderen en je amp zal weer werken.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Hehe, ik dacht al dat je zoiets ging zeggen ;)

Heb ik geluk dat ik nog een 22v trafo heb liggen met evenveel vermogen. Dus daarmee moettie 't gewoon doen. Alleen is er al eerder aan de onderkant van die PCB geklooit, dus vervangen van die chip zie ik niet zitten. Zodra ik tijd/geld/zin heb, dan koop ik een nieuw kitje.

Is er overigens al een betere BOM en bouwbeschrijving?
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

OK, dus toch 22V secundair.
Ik dacht al dat ik ergens iets verkeerd begrepen had.

Als je voorzichtig genoeg bent zou het toch moeten lukken om die chip te vervangen hoor. Ligt natuurlijk ook aan het soldeerstation dat je ter beschikking hebt. Ik kan zulke dingen op 't werk doen. Dat is natuurlijk niet het geval voor de meeste diy-ers.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Soldeer station is niet het probleem. Maar e.e.a. is al een keer (door soundexcel) gerepareerd en onder de chip zitten nu een paar weerstandjes die normaliter elders zouden zijn geplaatst. Ik ben bang dat ik de boel alleen maar erger maak door er een nieuwe chip proberen in te zetten. Dan maar een paar euro's meer en een nieuw kitje. :)
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Mja, het is natuurlijk wel handiger als je een compleet nieuw PCBtje hebt en vanaf 0 kan herbeginnen.
Gesloten