Elco's filteren inderdaad differentiele ruis uit de voeding, maar erg hard gaat dat ook weer niet. Een CLC of CRC filter is vele malen beter.
Waar elco's weinig aan doen is de common-mode troep van het net en de schakelpieken van de brug (ook common-mode). In de voeding van mijn versterker zit dan ook een CLC filter met een common-mode geschakelde smoorspoel.
Kijk ook eens naar deze vergelijking van verschillende condensatoren:
Capacitor comparison
Ik was zelf aangenaam verrast door de prestaties van de Jensen 4pole condensatoren, dat maakt nogal wat uit.
Als je gaat meten, probeer dat gebalanceerd te doen want de luidspreker hangt immers ook niet aan aarde.
Bij gelegenheid ga ik alle versterkers in huis eens hierop doormeten. Ik moet ook eens proberen wat er gebeurd als je de NAD via een Lundahl scheidingstrafo aansluit op het lichtnet.
Er zit meestal wat DC offset op de netspanning en niet alle trafo's kunnen hier goed mee om gaan. Als trafo's warm worden en brommen terwijl er niets op aangesloten is, is er meestal sprake van DC offset.
Nog even voor de mensen die niet gewend zijn in dBV te denken: De referentie (0dBV) bij dBV's is 1V en 20dB is een factor 10, dus -20dBV=100mV, -40dBV=10mV, -60dBV=1mV enzovoort. De 150Hz piek bij de NAD zit op op -73.7dBV = 0.21mV. De hoogste brompiek bij de SET is de 50Hz piek met -95.9dBV = 0.02mV.