Pagina 2 van 6

Geplaatst: zo 25 nov 2007, 14:39
door audiomanics
Henkjan schreef:
ik krijg een idee... als ik t wat concreter heb dan Skypen we wel ff...
Mailen kan ook.. tekeningen komen dan wat beter over... maar skypen is altijd leuk!

Kees

Geplaatst: wo 26 dec 2007, 15:24
door audiomanics
De schema's zijn klaar en doorgerekend.. commentaar mag, mits ik iets over het hoofd gezien heb..
Dit keer nog geen nieuwe freeswerkjes dus..

Kees

Geplaatst: wo 26 dec 2007, 19:18
door Nils_vn
ik mis wss iets, maar slechts 1 input?

Geplaatst: wo 26 dec 2007, 19:44
door Digidoo
Nils_vn schreef:
ik mis wss iets, maar slechts 1 input?
Waarschijnlijk is het schema zoals wij dat zien bedoeld voor 1 eindtrap; dus een kanaal; dus mono ;)

Geplaatst: wo 26 dec 2007, 19:53
door sietse
Is die ingangs trafo niet nadelig in het audiogebied?

Geplaatst: wo 26 dec 2007, 20:52
door Nils_vn
Digidoo schreef:
Nils_vn schreef:
ik mis wss iets, maar slechts 1 input?
Waarschijnlijk is het schema zoals wij dat zien bedoeld voor 1 eindtrap; dus een kanaal; dus mono ;)
maar dat is 'm nu net... het is een pre-amp. Dus buiten een 2e kanaal mis ik een input schakelaar, of k zie 'm over het hoofd...

Geplaatst: wo 26 dec 2007, 21:19
door audiomanics
@ iedereen: beide kanalen zijn gelijk dus teken ik meestal maar een kanaal. Natuurlijk wordt ie stereo...
@ Sietse: Nee hoor, volgens de specs is deze trafo binnen 0,2dB recht van 5Hz tot 50kHz , als je 'm maar goed afsluit voor een goede blokgolfrespons..
@ nils_vn : het hele regelgebeuren inclusief kanaalkeuze wordt gedaan door een tweetal, ietwat aangepast printje van Jos van Eijndhoven (als hij ze weer in productie neemt) Ook het standby -aan -uit wordt hierdoor geregeld.. Ik wil niet met andermans veren pronken dus post ik daarvan geen schema... sommige mensen zouden misschien gaan denken dat ook dit mijn eigen ontwerp zou zijn.. Er komen 4 gebalanceerde stereo ingange op en een gebalanceerde stereo uitgang... alles met XLR-plugjes

Kees

Geplaatst: wo 26 dec 2007, 22:12
door sietse
@ Sietse: Nee hoor, volgens de specs is deze trafo binnen 0,2dB recht van 5Hz tot 50kHz , als je 'm maar goed afsluit voor een goede blokgolfrespons..
Ok, kom ik nog op terug in een eigen topic. Zegt m'n brein... :?

Geplaatst: di 01 jan 2008, 3:52
door audiomanics
Nog net op de valreep van 2007/2008 een paar plexiglas ringen gemaakt.
Bedankt Henkjan, het werkt goed dat spul. Geen slecht resultaat, toch?

Kees

Geplaatst: di 01 jan 2008, 14:50
door Henkjan
dat zie er mooi uit Kees! nooit gedacht dat uit die ouwe platen nog eens wat gemaakt zou worden :lol:

Geplaatst: wo 02 jan 2008, 15:04
door Nils_vn
audiomanics schreef:
Nog net op de valreep van 2007/2008 een paar plexiglas ringen gemaakt.
Bedankt Henkjan, het werkt goed dat spul. Geen slecht resultaat, toch?

Kees
Word dat buisvoetje niet warm?

Geplaatst: wo 02 jan 2008, 17:15
door audiomanics
het hele buisje wordt niet of nauwelijks warm. Daarom ben ik nu ook bezig met hardhouten topcaps..

Kees

Geplaatst: za 05 jan 2008, 21:35
door audiomanics
En de Greenheart houten topcapjes in de vioollak na 5 dagen drogen:

Kees

Geplaatst: za 05 jan 2008, 21:57
door Nils_vn
allemachtig wat mooi !!!!!

Geplaatst: di 19 feb 2008, 22:33
door audiomanics
Eindelijk wat hout gevonden op het eiland: Oranje Lotus.. Niet meteen een houtsoort met een mooie tekening maar wel knoepert hard en lood zwaar..
Op de foto's: onder de ruwe blokken hout en daarboven het eindresultaat van heel wat uurtjes frezen.
En ja, dat zwarte is koolstof!!

Kees

Geplaatst: di 19 feb 2008, 22:38
door Henkjan
:shock: heel het eiland onder het stof zeker :lol:

mooi resultaat Kees!

Geplaatst: di 19 feb 2008, 23:56
door riktw
zow mooi gedaan, doe ik je niet na, ik heb ook geen frees maarja
:roll:
mooi hout ook.

Geplaatst: wo 20 feb 2008, 22:31
door audiomanics
Met het steen er in en de buisjes erop begint het toch al aardig op het eerste plaatje te lijken....

Kees

Geplaatst: wo 20 feb 2008, 22:56
door Henkjan
kolere, dat wordt weer erg mooi Kees :!: hoort eigenlijk in een museum thuis :roll: misschien kan je de volgende keer met Simon mee als die weer exposeert?

Geplaatst: wo 20 feb 2008, 23:03
door audiomanics
Ja en dan terug komen en een gebroken kast uitpakken :evil:

Kees

Geplaatst: wo 20 feb 2008, 23:15
door asterduc
audiomanics schreef:
Op de foto's: onder de ruwe blokken hout en daarboven het eindresultaat van heel wat uurtjes frezen.
[-(
pfff, kan ik ook hoor, ooit, misschien, later, als ik die software eens onder de knie krijg.
Kees, wat maak je mij toch jaloers man!

Geplaatst: do 21 feb 2008, 0:02
door Nils_vn
audiomanics schreef:
Met het steen er in en de buisjes erop begint het toch al aardig op het eerste plaatje te lijken....

Kees
prachtig!

heikneuter modus aan:hoewel ik de topcaps en buisvoetjes er wat "zwaar" vind uitzien t.o.v. de buisjes...

Geplaatst: do 21 feb 2008, 8:29
door HoMeR
=D> =D> =D>

What else can you say........

Geplaatst: do 21 feb 2008, 20:20
door audioot
prachtig!
mvg
audioot

Geplaatst: do 21 feb 2008, 21:18
door Penguin
Dat dit uit hout te maken is .... petje af, knap werk Kees

Een metaalbewerker